close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Verwarmde zetels plaatsen

Bouwjaar: 1992, Motorcode: 320i

Ik zou mijn wagen graag uitrusten met verwarmde zetels. Ik kan identiek dezelfde zetels kopen zoals er nu inzitten maar dan met verwarming. Wat zou ik nog moeten aanpassen om de zetels functioneel te krijgen?
Hierbij stel ik me de vraag of er grote veranderingen moeten gebeuren in de kabelboom of andere zaken...

Mvg

Geplaatst door

Grégory Tourné (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo gregory

op de stoelen ( zetels ) na heb je natuurlijk het kabelboompje nodig en de schakelaars ervoor,dit zal ongeveer evenveel kosten dan wat je voor de stoelen betaald hebt.best duur die schakelaars en de kabelboom.

heb het vroeger ook wel eens anders gedaan,je kan ook van die verwarmingsmatten kopen,die je zelf onder de zitting moet monteren,ofwel je moet de stoel uit elkaar halen,de mat plaatsen,en alles weer monteren,ik kan je zeggen dat dat een ..... werk is om alles weer fatsoenlijk te krijgen,bij zo'n uni set,hoef je alleen maar een paar kabels te trekken,en een schakelaar te monteren.bij het verwarmings matje zit uiteraard een thermostaat bij,die bij een bepaalde warmte uitschakeld,anders zou het e.e.a. verbranden.

dit laatste is de goedkoopste oplossing en het werkt perfect,vergeet niet dat er best veel tijd in gaat zitten en dat het niet binnen een uur gedaan is,de eerste oplossing kost wat meer geld,maar ben er dan wel zeker van,dat de verwarming in de stoel in orde is,dit kun je ook simpelweg even meten.

pak een multimeter en meet bij de 2 aansluitingen van de stoel,er zitten 2 stekkers op,ene voor het zitvlak en de ander voor de rugleuning.zet de multimeter op OHM (2000) en kijk wat je meet,indien de meter op -1 blijft staan kun je er vanuit gaan dat het element kapot is,meet je wel een waarde dan weet je dat hij nog werkt,het is een kleine indicatie,en het proberen waard.

succes!

Stefan

stefan84 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.