BMW 3-Serie: verzuipt

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: m50 / m52

Hallo mensen, ik heb laatst een moter verv, mijn vraag is , is de kabelboom van een m50 moter gelijk aan een m52 moter ?, hij was nlk compleet met kabelboom en dus ook met stekker deze paste gewoon op de ecu die van de auto zelf was.

Op het eind van het chassisnr eindigt deze op 320 maar heb klepstoters bestelt van een 320 maar deze waren te klein van een 325 paste wel , er is in het verleden wel wat gebeurt met deze auto alleen weet ik dus niet wat.

Hij loopt mooi rond en stationair maar zodra je gas geeft hoor je hem smoren en de moter heeft ook geen trekkracht die je verwacht van een 6 cil.


alle slangen nagekeken en bij mij wete is dit geen vanos.


alvast bedankt voor de reacties

met vr grt Sjaak

sjakie30

Geplaatst door sjakie30 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je wilt weten wat er orgineel in zou moeten zitten, ga dan naar deze site: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cg...
Hier tik je de laatste 7 tekens van het chassinummer in en dan krijg je alle gegevens over chassis, motor en bak.
Dat het chassisnummer eindigt op 320 zegt niks, dat is gewoon toeval.
Controleer wat voor motor er nu in zit. Moet in ieder geval dezelfde inhoud hebben als de originele, anders werkt de afstelling van de originele computer niet meer.
Overigens, zowel de M50 als M52 motor heeft Vanos.

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

Oke alvast bedankt voor de reactie ik ga gelijk even controleren.

grt sjaak

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou ik heb het dus gecontroleerd en er hoort een m50 moter in te zitten, waar kan ik op het moterbolk zelf dit controleren of dit een m50 of m52 blok is ?

grt sjaak

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

m50 is een gietijzeren onderblok, en een m52 is van aluminium.

trouwens een m50 motor kan ook uitgevoerd zijn, ZONDER vanos.

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

Oke dan heb ik wel het goede blok erin degene die mij deze heeft verkocht zei dat dit een m52 blok was maar deze heeft geen alluminium onderblok dus een m50 maar die heb je ook in 2.5 liter, hoe kan het dan dat hij steeds zo smoort als alles hetzelfde is, ik kan ook geen vanos ontdekken op dit blok.

grt Sjaak

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

trouwens een kabelboom van een m50 motor is helemaal anders dan van een m52 motor.

b.v een m50 kabelboom zonder vanos, kan al NOOIT op een m52 MET vanos.

en een m50 motor heeft maar 1 lambda-sonde, en een m52 heeft 2 lambda-sensoren

zo zijn er nog wel verschillen hoor..

(aansluiting luchtmassameter, gasklep sensor, sensoren onder het spruitstuk, injector aansturing en bobine kabelboom is van een m52 apart en bij een m50 motor zitten ze in 1 kabelboom verwerkt....)

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

neej dat dacht ik dus al want ik kon zo de stekker aan de ecu vastmaken die bij de auto hoort en van de oude moter dus. en het is een complete kabelboom , heeft 1 lambda sensor. dus de moter is wel goed, maar als alles dus hetzelfde is qwa moter en kabelboom dan moet dat ding toch goed trekken ? temp sensoren door gemeten , geen storingen aanwezig , als je gewoon in een keer het gaspedaal dan smoort ie gewoon.

Nou wordt er ook gezegd dat de nokkenassen en klepstoters hetlzelfde zijn van een 2.0 liter en 2.5 liter blok.

Ja ik blijf maar doorzeuren of niet dan ;-)

grt sjaak

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

klepstoters zijn gewoon hetzelfde van een 2.0 liter en van een 2.5 liter (m50 motor)

maar de nokkenassen zijn WEL verschillend van een 2.0 en 2.5 liter motor
heb je trouwens je luchtmassameter al eens vervangen????

kan nog wel eens voorkomen hoor, dat deze stuk gaan...

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja ik had juist van een 2.0 besteld maar die paste dus niet ben ik gaan meten en van 2.5 liter waren groter en paste wel ja vraag me niet hoe dat kan.

Lm meter nog niet verv , sinds de andere moter erin zit doet hij dit dus , bij vorige moter was het goed , ik zal hem eens doormeten, ik had hem al wel schoongemaakt maar ja dat is een lap middel.

Ik ga het proberen kan nog wel tijdje duren ik heb de klant eerst ff laten rijden kan hij er ook niet gelijk hard mee rijden ;-)

grt Sjaak

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

misschien ligt er wel een kop van een m52 motor op?!!!!

deze hebben andere klepsters, en de houder voor de stoters is anders.........

zeg nooit,nooit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.