close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: E36 325 tds moeilijke koudstart

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: M51

Hallo,

probleem ligt als volgt: Bij koudstart krijg ik de motor na 1 keer gloeien niet aan de praat. 2a 3 keer gloeien voldoet.. maar niet naar mijn zin; dus 6 nieuwe gloeipitten van bosch erin gezet...maar het probleem blijft... gloeirelais lijkt te werken... de gloeibougies krijgen spanning.... en maken kontakt. alleen gloeit ie naar mijn idee tekort......
bij warme motor werkt het allemaal prima. bij warm starten gaat het lampje niet branden......



is er een misschien een temperatuursensor aanwezig welke de gloeitijd bepaald??? zo ja, waar zit ie?

Geplaatst door

BMW-E30&E36 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vermoedelijk komt er lucht in het brandstof system, monteer een een terugslagklep tussen de diesel leiding, kost maar een paar euri en niet geschoten is altijd mis.

roel33 0

17 jaar

de brandstof-opvoerpomp in de tank?

BMWWillem 0

17 jaar

wat willem zegt idd meestal de oorzaak

Harry4233 0
badge

17 jaar

Bedankt voor uw reacties!!

de brandstof opvoerpomp heb ik 'n halfjaar terug vervangen, verder ook geen luchtbellen te zien tussen filter en hd pomp tijdens het starten. het brandstof verhaal sluit ik daarom ook enigsinds uit.....

ben wel even met het gloeirelais in de weer geweest....weerstand van de bedrading naar de gloeispiralen is nagenoeg 0.0 ohm... verder wordt het relais aangestuurd met 4 draden aansluitingen 15 en 31.. en st en dia... nu vermoed ik dat de aansluiting st niet voledig werkt..... rood/geel van kleur gaat richting motor... maar weet niet waarheen, daarvoor zit het spruitstuk in de weg...

dus bij deze, weet iemand toevallig waar de rood/gele draad aansl (ST) vanaf het gloeirelais naartoe gaat?
Toch maar eens ETK zien te bemachtigen!

BMW-E30&E36 0
badge

17 jaar

controleer de accu maar eens

verheijden 0

17 jaar

Heb qua kenmerken hetzelfde gehad met mijn 325tds touring, ook gloeibougies laten vervangen, relais, bleek een poreuze/kapotte leiding te zijn. Ruik je diesel tijdens het starten?

kewou 0

17 jaar

ik heb het zelfde probleem met koude start niet aanpakken alles nagekeken en alles is in orde ruik geen diesel tijdens starten, mischien start motor te langzame rotatie???

rico325tds 0

16 jaar

vaak te weinig startcapiciteit lucht in het brandstofsysteem of een gloeispiraal .

johanbmw 0
badge

16 jaar

Hoi,
Rood-gele draad komt van DDE stuurapparaat pen 6. Tempseratuursensor voorgloeisysteem zit ongeveer en het midden van de cilinderkop onder het inlaatspruitstuk. Gebruikte kleuren: bruin-violet en bruin-geel. (waarschijnlijk. kleuren veranderen soms met het bouwjaar) Indien je het geheugen uitleest van DDE wordt je meestal in de goede richting gestuurd. Succes. Paul

5serie 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.