close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Voor mij een onbegrijpelijk probleem!

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: E30 18i u9

p

Geplaatst door

Jannard (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

daar kunnen we niks mee.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Mijn auto loopt van tijd tot tijd op drie cilinders, dus niet constant en er zit drab in de olie.
Ze hebben met een meetgeval mijn koelvloeistof gemeten om te zien of mijn kop lek was
en dit was niet het geval. Ik heb de verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies vervangen.
Olie ververst en een nieuwe oliefilter erop gezet. Luchtfilter vervangen.
Het is voor mij een raadsel.

Waar kan dat water wegkomen?
Hoe kan het dat mijn auto van tijd tot tijd op drie cilinders loopt?

Hopelijk heeft iemand voor mij een idee wat het kan zijn.

Gr. Jannard.

Jannard 0

18 jaar

Als je geregeld korte stukjes rijdt en de motor komt niet op temperatuur, en wordt niet met een lange rit schoongeblazen krijg je dit ook.

Olie trekt voch aan, door de korte ritten kan de olie het water niet echt kwijt via de carter ontluchting en mengt met de olie tot je die drab ziet.

Cor1822 0
badge

18 jaar

Wat u zegt kan heel goed mogelijk zijn, ik rijd inderdaad alleen maar korte stadsritjes naar het werk.
Ik ga dus even mijn auto helemaal losblazen op de grote weg.
Moet ik nu eerst weer mijn olie en oliefilter verversen om die drab kwijt te raken?

Heel erg bedankt voor dit antwoord.

Gr. Jannard.

Jannard 0

18 jaar

Het is niet echt bevorderlijk voor de olie om zo ge emulseerd te worden met water...
Maar rijdt hem maar eens los op de snelweg, vervang de olie en filter, en onthoudt dat je regelmatig de motor echt warm rijdt, een rit van 30+ km doet dat wel.

Dat je auto op 3 cilinders loopt kan dan ook wel eens voorbij zijn, een motor moet nu en dan echt werken, wat met vele korte ritjes niet gebeurt.

Vocht kan het niet zijn, omdat de koelvloeistof lekkage niet bestaat en gemeten is.

Je kan de bougie van die cylinder er eens uithalen en zien hoe die eruit ziet, dat geeft een indicatie over het probleem.
Maar eerst eens een langere rit...

Groet,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

[quote=Cor1822]Het is niet echt bevorderlijk voor de olie om zo ge emulseerd te worden met water...
Maar rijdt hem maar eens los op de snelweg, vervang de olie en filter, en onthoudt dat je regelmatig de motor echt warm rijdt, een rit van 30+ km doet dat wel.

Dat je auto op 3 cilinders loopt kan dan ook wel eens voorbij zijn, een motor moet nu en dan echt werken, wat met vele korte ritjes niet gebeurt.

Vocht kan het niet zijn, omdat de koelvloeistof lekkage niet bestaat en gemeten is.

Je kan de bougie van die cylinder er eens uithalen en zien hoe die eruit ziet, dat geeft een indicatie over het probleem.
Maar eerst eens een langere rit...

Groet,
Cor[/quote]
Dit gaan we zeker even proberen!
Heel erg bedankt, maakte mij al zorgen dat ik hem misschien weg zou moeten doen.
Ben nogal aan dat beestje gehecht geraakt ;-))

Groetjes Jannard

Jannard 0

18 jaar

Laat maar horen hoe het is afgelopen ;)

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Laat maar horen hoe het is afgelopen ;)

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Hoi Cornelis,

Ik wil je heel erg hartelijk bedanken voor de goede raad.
Mijn probleem is opgelost!!! Auto loopt weer als een trein.
Heel erg bedankt!

Groetjes Jannard (Annemarie)

Jannard 0

18 jaar

Daar zijn we hier voor op het forum, om elkaar te helpen :D
Blij voor je dat het probleem over is, veel rijplezier.

Groeten,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.