close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X3 2.0D: Wagen gaat willekeurig in Fail/Safe mode en weigert dan te start

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: N47, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 150

Sinds enkele weken heb ik volgend hardnekkig probleem waar ik tot nu geen oplossing voor heb gevonden:

De motor loopt als een klokje, afstanden van 300km na elkaar vormen geen enkel probleem, vermogen is normaal, verbruik is normaal, stationair loopt ie heel soepel, start na 1 draai, niets op aan te merken, maar...
Als ik na een rit het contact afleg en weer wil starten dan gaat de temperatuurmeter gelijk in het rood (soms ook met koude motor), brand het lampje van de handrem geel en een geel 4x4 lampje. Motor draait maar starten lukt niet, dit gebeurt eigenlijk op willekeurige basis.
De ecu is op dat moment ook niet bereikbaar voor het uitlezen van foutcodes. Even het contact enkele keer aan- en uitdoen springt alles weer normaal, op warme dagen moet ik hem enkele uren laten "afkoelen" voor ie het weer doet.
Op het moment dat de fout zich voordoet krijgt de relais die de brandstofpomp stuurt géén stroom, dit zijn de symptomen...

Bij het uitlezen krijg ik volgende fouten te zien: EGR - swirl flaps - fuel pressure low, maar deze hebben volgens mij geen invloed op mijn probleem omdat de wagen perfect rijdt...

Volgende heb ik reeds onder handen genomen:

- Nieuwe temperatuur sensor geplaats (origineel BMW)
- Brandstoffilter vervangen (low fuel pressure?)
- blauwe relais die ECU aanstuurt getest, deze werkt perfect
- relais brandstofpomp uitgemeten en dan gewisseld met deze van hoorn (identieke relais)
- ECU gedemonteerd en door gespecialiseerde firma laten nazien, deze hebben alle solderingen herdaan, alsook die "baandjes" op de printplaat

Heb reeds uren zitten zoeken, meten, lezen, fora bekijken, paar honderd euro uitgegeven maar sta nog altijd even ver. En ten einde raad:(
Volgende week gaat de inlaar eruit om deze te kuisen, alsook de EGR klep, swirl flaps worden vervangen door blanks en alle vacuumbuisjes gaan ook vernieuwd worden, niet dat ik verwacht dat één van deze mijn probleem zou kunnen veroorzaken.

Alvast bedankt voor jullie tips!!!

Geplaatst door

Frubbel (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.