Hoi,
Het volgende probleem doet zicht voor.
Onderweg werd de motor warm, hij stond al in het rood, ben meteen bij het eerste tankstation gestopt.
De radiator stond bol, de plastic vinnen van de waterpomp waren gesmolten en het hele euvel is begonnen bij een kapotte termostaat volgens de garage.
In de garage hebben ze een nieuwe waterpomp,radiator,thermostaat en de visco vervangen.
Nou loopt de motor nog warm, dit duidt dus op een lekke koppakking of nog erger een gescheurde kop.
Ik kan er gewoon mee rijden totdattie natuurlijk warm word. Rijd verder prima.
Geen getik en geen rare bijgeluiden,
er komen geen witte pluimen uit de uitlaat.
Dus volgens jullie kenners en ervaringen wat is jullie mening kapotte kop of pakking.
gr marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt erop dat de koelvloeistof niet kan circuleren. kijken of er niet ergens een kanaal/slang dicht zit of dat er een (contact vd)sensor van de koelvin het niet doet waardoor deze niet inslaat als de temperatuur te hoog gaat worden.
er mee blijven rijden zou ik zeker niet doen zolang je niet weet wat het is!!
hoe is het met de olie ? peil ok ? olievuldop niet vol met grijze smurrie (olie+koelvloeistof!) ?
Lekkage waardoor er steeds een te laag nivo van de koelvloeistof is ?
ik weet niet precies of bmw een reservoir met koelvloeistof heeft daar kan dus ook misschien iets mee zijn.
laat even weten wat het euvel is geweest
Rene
Bedankt voor je reactie,
De kleur van de olie is goed, het peil van de koelvloeistof is nu ook goed, ik weet niet of de vin aan slaat.
Maar ik hou je op de hoogte.
marcel
18 jaar
marcel
ben bang voor een gescheurde kop..
heb hetzelfde meegemaakt n.l.
Stefan
18 jaar
eerst de kop demonteren en daarna je conclusie trekken
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar