BMW 3-Serie: Waterpomp extreem aan flarden (foto)

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43

Hallo,

Deze wilde ik jullie niet onthouden...

Ik heb hier een E36 met wat mij betreft de originele waterpomp er nog in. Er kwam een nogal luid gekrijs achter de pulley voor de waterpomp vandaan. Als je de foto ziet, begrijp je waarom...

Nu alu erin, uiteraard :)

Groet,

Frank

IncaSDI

Geplaatst door IncaSDI (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

IncaSDI (0), 13 jaar geleden

[url=http://img441.imageshack.us/i/wpomp3.jpg...][img]http://img441.imageshack.us/img441/2728/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

IncaSDI (0), 13 jaar geleden

[url=http://img842.imageshack.us/i/wpomp2.jpg...][img]http://img842.imageshack.us/img842/7088/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

rickgilze (0), 13 jaar geleden

hoop ik voor je dat je heeeel snel bent gestopt en niet 'hard' reed, anders heb je mischien motor schade... hoeveel KM staat hebt ie gelopen? want dat kreng heb t best lang volgehouden!

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Frank de vin mist een wiek kan je deze nog uit de watermantel vissen? Wat doet die kruissleutel op de inlaat ??? Groeten.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Frank was op dat moment ook bezig met het polijsten van de velgen, vandaar de wielsleutel punt :)

rickgilze (0), 13 jaar geleden

[quote=Punt]Frank de vin mist een wiek kan je deze nog uit de watermantel vissen? Wat doet die kruissleutel op de inlaat ??? Groeten.[/quote]
sterker nog, volgens mij mist ie er 2 OF MEER!!! (had daar even niet goed opgelet)

lukas jansen (0), 13 jaar geleden

Dit is er nog 1 zonder startmotor.

IncaSDI (0), 13 jaar geleden

Hallo Rick,

Deze auto heeft 230.000 km gelopen... Ik reed net achteruit weg toen het gebeurde... Het erge is: ik had een nieuwe waterpomp en thermostaat achterin liggen... :)

Die kruissleutel op de inlaat ziet er inderdaad raar uit, Punt! Ik was inderdaad bezig met het rechter achterwiel, maar toen begon het zwaar te regenen. Te lui om de klep open te doen en alles op de inlaat gegooid. Ook droog :). Ik kan me wel voorstellen dat je als voorbijganger denkt: "wat is dit nu weer". :)

Lukas, wat bedoel je met zonder startmotor? Ik vind die kapotte pomp wel op een defecte turbo lijken, maar toch niet op een startmotor? Of bedoel je dat ik de motor altijd aanzwengel met die kruissleutel? :P

Heren, ik ben vanaf morgenmiddag op vakantie eind van de week. Het is dus niet zo dat ik mensen negeer.

De groeten!

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Frank prettige vakantie!!! Ik wilde een reactie van je wat je met die sleutel bij een waterpomp doet.

De student (0), 13 jaar geleden

Men stelt maar uit.Men weet al wat er stuk is.Het stuk is al in huis.Wat een uitdaging om toch maar verder te rijden.Of eerst vakantie.

lukas jansen (0), 13 jaar geleden

Ik bedoelde idd het aanzwengelen maar je begrijpt dat het een grapje is.

vegito (0), 13 jaar geleden

Hoe herken je aan een waterpomp dat ie stuk gaat?.. schrapende geluid bij optrekken of vanuit lage toeren optrekken?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ja o.a. wel Vegito..

Indien het geluid duidelijk bij de waterpomp te horen is, zou ik hem meteen vernieuwen, zeker als de waterpomp over de distributie loopt, want als de pomp vast of kapot loopt, kan het nog wel eens duur worden.

Kolkie (0), 13 jaar geleden

Gisteren kwam ik erachter dat ik hetzelfde geluid heb achter de pully van de waterpomp.
Even op problemcar gekeken en kwam hier uit.
De nieuwe waterpomp kan ik vanmiddag ophalen en gelukkig is het vervangen van de pomp niet veel werk.
Hoop dat alle schoepjes er bij miij nog aanzitten....

Mvg,

Kolkie

IncaSDI (0), 13 jaar geleden

Dat hoop ik ook voor je! Eventuele foto's ter entertainment en waarschuwing zijn natuurlijk welkom!

Inmiddels zijn mijn nieuwe pomp en thermostaat 3200 km verder, zonder problemen. Dus zelfs een ex-VAG-lover (BMW-leek) met een beetje feeling kan 't zelf.

Kolkie (0), 13 jaar geleden

Frank,

Zal wat foto's maken. Heb in het begin wat koelproblemen gehad en haast alles al vervangen (thermostaat, radiateur, koelflenzen, multiriem, spanrol), behalve de waterpomp.
Wet van Murphy......... Ben er ondertussen wel aardig handig in geworden.

IncaSDI (0), 13 jaar geleden

Mooi hè! En redelijk eenvoudige techniek en superlompe onderdelen die leken ook kunnen behapstukken. Zeker bij viercilinder.

Wat heb jij voor motor erin liggen? Ook een Zündapp M43B16 als ik?

Kolkie (0), 13 jaar geleden

Zekers, zelfde motor lekker de ruimte.....

Kolkie (0), 13 jaar geleden

Frank,

Bij mij was het net zo, alleen bleef bij mij de halve pomp vastzitten...
Heb em er wel uitgekregen en een deel van het schoepje was erin gevallen, duurde 3 kwartier voordat ik het eruit had met een ijzerdraadje.
Toen ik het laatste boutje vast wilde zetten met de nieuwe pomp draaide dat ding dol, dus uitboren M8 tappen en weer monteren.
Morgenmiddag verder om alles weer aan te sluiten, te vullen/ ontluchten en testen maar...
Hoe kan ik het beste foto's uploaden?

Grtz Kolkie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.