BMW 3-Serie: Niet trekken bij benzine

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 18

Hallo,
Probleem met een 316 op gas. Deze wagen start steeds op Benzine. Nu als hij koud staat en je start en je geeft gas blijft de motor "hangen" en sprutteld. Als je even wacht tot hij overschakeld op gas is het over. Als je nu terug overschakeld op benzine heeft hij het terug. Iemand een idee wat het zou kunen zijn?
Iemand al soortgelijk probleem gehad?

fns-service

Geplaatst door fns-service (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Duidelijk een probleem in de benzine toevoer als hij op gas wel goed loopt..

Omdat je zoiets constant op gas rijd kun je eens een reiniger van Forte in de tank gooien, wellicht helpt dat, anders eens een lang stuk op benzine rijden als hij weer goed loopt of laat hem eens uitlezen.

Gr Stefan

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo,
Ik was ook al in die richting aan het denken. Wou een eens mening van iemand anders. Heb hem al eens uitgelezen en gaf een mengselfout.
De eerste lamda geeft ook een "plat" signaal nl +- 450mv. Weet niet of dat normaal is op gas.
We zullen eens eerst een reiniging proberen.
Mvg, Mario

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

0.45 volt op de lambda is normaal gesproken zijn nood programma, maar omdat er gas op zit kun je er eigenlijk niet vanuit gaan dat dit 'verkeert' is, het kan ook zijn dat de gas computer zelf een signaal genereert wat naar de computer gaat. Heb je de 0.45 op via de live data uitgelezen of rechtstreeks gemeten op de lambda? Zoeen mengselfout en het verkeert lopen kan vanalles zijn en je zult alles moeten nameten. Zo eerst eens controleren of de pomp wel voldoende druk levert.

gr Martin

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

0,45 volt is de voorspanning die de ecu op de signaal draad van de lambdasonde zet.
Bij een open circuit (draadbreuk, stekker los) zul je ook die 0,45 volt meten en uitlezen.
Krijg je die spanning ook te zien als de motor op benzine loopt?

apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden

brandstofpompen gaan wel eens defect wanneer ze op lpg lopen of gelopen hebben. opbrengst is dan niks of veel te weinig.

mvgr

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=oldford]0,45 volt is de voorspanning die de ecu op de signaal draad van de lambdasonde zet.
Bij een open circuit (draadbreuk, stekker los) zul je ook die 0,45 volt meten en uitlezen.
Krijg je die spanning ook te zien als de motor op benzine loopt?[/quote]
Zo ver heb ik toen niet gekeken. Was ook niet echt op de hoogte van hoe overschakelen naar benzine. Volgende week komt de wagen teug binnen. Nu heb ik er al wat meer info over.

Ik hou jullie op de hoogte,

CIVICCOUPE66 (0) PRO, 13 jaar geleden

zitten er storingen in de dme geheugen?zo ja welke?

als je een mogelijkheid hebt verwissel de luchtmassameter eens..?

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo,

Bleek dus de LMM te zijn,

Bedankt voor de reacties,

Mario

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.