close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: xenon aftermarket

Bouwjaar: 1994, Motorcode: 325i

hallo
ik heb ongeveer een jaar geleden mijn auto voorzien van xenon verlichting,maar dan gaat op de boordcomp,elke keer als je het licht aanzet abblendlicht defekt oplichten ,dacht daar eerst niet zo moeilijk over kun je wel mee,
leven dacht ik maar nu toch zo,n warningcanceler systeem,gekocht en dit blijkt het niet op te lossen moet ik hem gaan resetten zodat hij de cancelers gaat herkennen of zou dit direkt verholpen moeten zijn met deze dingen,
alvast bedankt voor eventuele reacties of iemand met dit zelfde probleem,

gr paulo

Geplaatst door

paulo peter (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou direct opgelost moeten zijn..

BMW Check Control van de E36 is wel erg gevoelig hier voor..

zelfs setjes welke voor Can-Bus geschikt zijn geven storing bij de E36.

we hebben zelf geen oplossing meer gevonden, auto is intussen verkocht..

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Ik heb precies hetzelfde Paulo,

Alleen krijg ik die melding meestal als de snelheden oplopen tot boven de 140 km/h, raar maar waar, vond het ook vervelend maar stoor me er nu niet meer aan.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

dus conclusie is bmw zit iets anders in elkaar en die zogenaamde warning cancelers is weggegooid geld
want het werkt niet ,of een techneut vinden die goed is met electriche apparatuur en er zelf een goede weerstand
voor kan bouwen zodat het wel werkt, bedankt voor reacties en stefan kom jij ook naar de meeting in marum
word wel op vershillende bmw forums vermeld hoe en waneer

mvg paulo

paulo peter 0

14 jaar

Paulo,

Ik wil er graag bij zijn, maar mijn beemer hoop ik over nu en 2 maanden goed aan het lopen te krijgen, alles moet goed zijn voor een 350 Pk ( E36 325i )

Alleen de afstand tussen jou en mij is niet meteen naast de deur helaas, en zit ook met het werk..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ik zelf heb ontdekt dat mij LOW BEAM FAILURE pas stroing geeft waneer ik (zeer) snel van toeren verander, heeft niet direct met snelheid te maken (tenminste bij mij). ook is mij al op gevallen dat het weer ook GEEN invloed heeft op de strorings melding. droog warm koud of nat, maakt geen niks uit!

ik had deze vervelende storing ook al voor ik Xenon in heb laten bouwen (1,5jaar gelede)
ben het nu gewen en vin t ammel best zo

rickgilze 0

14 jaar

nu ik er aan zit de denken, de CCM (check control module) en de OBC (on board computer) communiceren via een 3 adreige BUS systeem, kan hier niet een ' vreemde' inductieve 'overslag' op de BUS zijn? (ik hoop dat jullie dit begrijpen) en dus op te lossen door ferriet ringen...? ik krijg overigens ook soms die stroings melding als mijn lichten niet eens aanstaan!!!

rickgilze 0

14 jaar

Je LCM werkt volgens mij op basis van een weerstandsmeting. Vandaar dat je deze melding ook kunt krijgen als je lichten niet branden.
Ligt er niet ergens een kabeltje klem of geoxideerde verbindingen ?

Marcel D 0

14 jaar

nee volgens MIJ werkt de LCM doormiddel van 'ampere' meting!
dit kun je goed zien aan het bedradings schema, namelijk de plus naar de lamp toe word niet 'parralel' gemeten (dit zou Ohms/weerstand meting zijn)
maar in serie, de plus naar de lampen toe loopt DOOR de LCM module heen. en ampere meet je in serie met de voedende kabel!
en dit is ook zo het geval, want waneer je de LCM loskoppeld van de de bakebeling zijn geen enkel van je lichten meer in werking! (rem, achterlichten, kenteken, dimlichten) dit duid dus op een Ampere meting

rickgilze 0

14 jaar

[quote=rickgilze]nee volgens MIJ werkt de LCM doormiddel van 'ampere' meting![/quote]
Zullen we het maar houden op weerstand. AMP is heel iets anders...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

ampere is stroom verbruik in ampere per uur!
weerstand kun je helaas niet goed meten door in serie te meten!

rickgilze 0

14 jaar

[url=http://img180.imageshack.us/i/8147b0ef1c...][img]http://img180.imageshack.us/img180/1414/...[/img][/url]

Met deze kabel zou het probleem opgelost moeten zijn

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

vreemd systeem! zal bij diverse andere merken wel zo werken maar bij bmw weet ik niet, ik heb zelf ooke een 'check control overbruggings set' liggen, een type zonder weerstand er in verwerkt. de weerstand heeft ook een vermogen, bijvoorbeeld 30Watt, en I= P/U dus, 30/13= 2,30Ampere! en hoeveel ampere er minimaal moet lopen, om de check control in 'rust' te houden, weet ik niet. en ik denk dat BMW dat ook niet zegt....

rickgilze 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.