close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: xenon kit voor bmw 520i

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

heeft iemand goeie of slechte ervaringen met inbouw van een xenon-kit in een bmw 520i, bwj 1998?
kan de electronica of boordcomputer stuk gaan?

bvd
primera 2002

Geplaatst door

primera2002 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb onlangs een Xenon kit ingebouwd (Siemens HID) en voldoet prima.
Er kan niets stuk gaan, maar als je een boordcomputer hebt die de lampen controleerd moet je er een weerstands kabel bij nemen.
De xenon kit verbruikt minder stroom waardoor de computer "denkt" dat er een lamp stuk is en geeft daar melding van.
Met de weerstands kabel is dat opgelost.

mvg,
Hans.

Hans4040 1205
badge vip badge

16 jaar

hoeveel ben je gemiddeld kwijt met of zonder inbouw? boordcomputer controleert inderdaad de koplampen.

gr.
primera2002

primera2002 0

16 jaar

De set kost €150,= en inbouwen kan je zelf.
Geen enkel probleem met de handleiding erbij.
Je moet echter WEL plaats hebben voor de beide ballastboxen (10x6x4cm) in de buurt van de koplampen, links en rechts.
Als het een beetje meezit duurt de hele klus 1 uur.

Hans4040 1205
badge vip badge

16 jaar

Dit is de kabel die gebruikt wordt bij auto`s met uitgebruide boordcomputer.
Echter alleen als de computer een melding geeft.

Hans4040 1205
badge vip badge

16 jaar

hans, hoeveel k moet je hebben? deze setjes worden nl, met verschillende k's aangeboden, o.a: 6000, 8000, en 10.000.

met welke heeft men het meeste licht? en welke komt het meest overeen met auto;s fabriekaf?

arie549 0
badge

16 jaar

8000 K, een berg licht met een tikkie blauw en dat lijkt het meeste op "af fabriek".

Hans4040 1205
badge vip badge

16 jaar

oke, bedankt hans.

arie549 0
badge

16 jaar

Moi,
En als je 4 × H7 hebt? (Peugeot 206, twee dim, en twee groot) Moet je dan twee van die setjes kopen?
Groet,
Bert

Treb 0

16 jaar

je kan alleen in dimlicht xenon doen....daar heb je het meest aan lijkt me..

arie549 0
badge

16 jaar

Gebruikelijk is inderdaad alleen voor het dimlicht.
Maar als je ze ook in het grootlicht wilt hebben moet je 2 sets kopen.
Voor auto`s met H4 dimlicht en grootlicht in 1 lamp (de z.g duplolamp) is er de Bi-xenon.

Onderstaande prijzen bij onze plaatselijke automaterialen handel:
H1 Xenon HID kit € 149,-
H4 Bi-Xenon HID kit € 179,-
H7 HID Xenon kit € 149,-

Hans4040 1205
badge vip badge

16 jaar

Is Siemens wel een beetje goed merk voor Xenon, of kan ik beter voor Pilot gaan...?

ak73 0

16 jaar

Pilot is de beste voor zijn prijs klasse, Mijn kennis heeft pilot gekocht via marktplaats en het is een super goede setje.

Siemens is volgens mij niet echt volgens mij is het een replica. Want een echte van siemens kost geen 150,- euro maar ik denk drie keer zo dubbel.

Maarja ik zal voor pilot gaan die setje kosten 250,- a 300,- euro dan heb je gewoon kwaliteit.

RenaultMan 0

16 jaar

Jongens, jullie HOEVEN het niet te kopen, hoor.
En sinds wanneer maakt Siemens imitatie spullen onder hun eigen naam?
Er is trouwens een jaar garantie op de set.
Ik ben nog vergeten te vertellen dat het hier een aanbieding betreft.
Pilot is ook goed, (wel of niet via marktplaats) maar niemand heeft nog bewezen dat het beter is, WEL duurder.
It`s up to you.

mvg,
Hans.

Hans4040 1205
badge vip badge

16 jaar

bedankt jongens voor jullie reaktie.
en hans, ik ga mee aan de slag.
ook bedankt.

gr.
primera2002

primera2002 0

16 jaar

hmmm, enkel de naam is echt dus....

arie549 0
badge

16 jaar

Hmm dan ga ik toch maar voor Pilot; voor de zekerheid.

ak73 0

16 jaar

als dat dan maar niet bij dezelfde chinezen vandaan komt.....want ook dat zal er dan wel imitatie zijn...!

arie549 0
badge

16 jaar

gebruik de set Mtec 8000k ut Japan..Die is wat betrefte licht brengst perfect,
Ergister heb ik in mijn auto gemonteerd, helaas krijg ik de het vertrooiings patroon niet aan de praat
Het lijkt alsof twee lichtsvork die op de voorgrond schjnt...Weten jullie hoe ik de xenon het best kan afstellen?

michelleyuen 0
badge

16 jaar

[quote=ak73]Hmm dan ga ik toch maar voor Pilot; voor de zekerheid.[/quote]
Welke zekerheid?
Als ze ergens goed en goedkoop weten te produceren is het momenteel in China. En ze zijn erg "kreatief" als het gaat om vorm- en naamgeving.

Treb 0

16 jaar

Pilot geeft standaard 2 jaar garantie... Vind ik toch wel zekerheid, en goedkoop hoeft per definitie niet slecht slecht van kwaliteit te zijn. Het land van herkomst bepaald in dit geval de prijs.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Juist, want een van de onderdelen stuk gaat krijg een nieuwe.
Ik heb geen zin dat het tijdens rijden een van de onderdelen stuk gaat hmmmm...

Ik heb zelfs kitjes gezien voor 30 euro op Ebay, dat kan nooit goed zijn.

ak73 0

16 jaar

Met andere woorden: als het maar duur genoeg is , is het goed?
wat een larie.

goed weekend iedereen


mvg,
Hans.

Hans4040 1205
badge vip badge

16 jaar

maar nog een vraag jongens?
wordt er nog bevestigingsmateriaal bij geleverd, om het xenon-lamp in de koplamp vast te zetten?

gr.
primera2002

primera2002 0

16 jaar

Ja hoor, elke xenon kit eigenlijk.

Is met Siemens technologie, dus zal wel Siemens sturings IC zijn.

ak73 0

16 jaar

ik heb mijn twijfels over het gebruikt van een weerstand. Gezien het opgenomen vermogen van de weerstand plus ballast en xenon lamp, komt het energie verbruikt makkelijk boven de 55 watt. De weerstand kan ongeveer tussen de 15 en 55 watt verbruiken.
15 watt als de weerstand parallel staat met de ballast en 55watt als de weerstand alleen maar dient om de boordcomputer te foppen.

wie weet dat?

gr
primera2002

primera2002 0

16 jaar

Op de site wordt niks gezegd over het vermogen van de weerstand.
En daar gaat het mij om.

gr.
primera2002

primera2002 0

16 jaar

Niks kan kapot gaan gewoon monteren klaar en als je toch bang bent moet je ook geen xenon kopen.

Xenon kit is universeel en past op elke auto waar h1 h4 h7 fitting op zit.

en over boordcomputer die kan fout aangeven dat die kapot is en daar moet je een stekker voor kopen wat je op de
foto ziet en dan is het probleem opgelost.

Ik hoop dat het zo voldoende informatie heeft.

RenaultMan 0

16 jaar

als ik uitga van de zekering van 20ampere, dan verbruikt de weerstand ongeveer 55watt plus de ballast komt op ongeveer 95watt.
totaal 2 x 95watt is 190 watt.
normaal halogeen 2 x 55watt is 110 watt.

ik ben niet bang voor, er wordt genoeg informatie gegeven over de weerstand.

gr.
primera2002

primera2002 0

16 jaar

correctie: ik ben niet bang voor, er wordt NIET genoeg informatie gegeven over de weerstand.

primera2002 0

16 jaar

Ik begrijp het probleem niet?

Wat nou weerstand?

Vanaf de plus wordt de ballast/voorschakel apparaat gebruikt, welke electronisch de inschakel spanning levert, en als de xenon lamp is gestart de 18 kV spanning.

Na meting zie ik inderdaad minder als 40 watt verbruik uit de boordspanning per lamp, een normale halogeen pit 55 watt.

De zekering en waarde heeft hier niks mee te maken... pas als je kortsluiting krijgt mag ie er tussenuit piepen....

Mocht vanwege de terugmelding voor de boordcomputer een weerstands kabel nodig zijn, dan hoeft deze alleen maar de resterende 20 watt per lamp te verwerken om voor de boordcomputer weer op 55 watt te komen.

Je rekensom gaat dan ook niet op. 55 watt per lamp of 35 watt + 20 watt voor de voorschakel kabel = 55 watt.

Je moet NIET van de zekering waarde gaan uitrekenen, de VERBRUIKER neemt in normale stand 55 watt - 12 volt = 4.58 ampere.
De xenon lamp met ballast normaal 35 watt, maar met die weerstandskabel een extra 20 watt = ook 55 watt = 4.58 ampere, computer tevreden, jij veel licht op de weg en geen terugmelding dat er wat met een lamp is.

Cor

Cor1822 0
badge

16 jaar

Als je goed kijkt naar de langekabel, loopt de weerstand niet naar de relais toe maar komt uit met twee losse snoer met pennetjes. Hier sluit je dus de stekkerverbinding waar normaal de halogeenlamp wordt aangesloten. Daarvoor moet de weerstand dus 55watt verbruiken om de boordcomputer te foppen. De andere weerstand met de korte kabel loopt wel naar de relais toe om de relais te aktiveren. Ook deze weerstand moet 55watt verbruiken. Als de relais wordt geaktiveerd, zal de via de relais en de zekering de ballast van stroom worden voorzien rechtstreeks uit de accu. Op die manier wordt het opgenomen vermogen van beide xenon door de boordcomputer niet gemeten.

Heeft nog iemand een elektrische schema van de kabel?

gr.
primera2002

primera2002 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.