BMW 3-Serie: Xenon lampen achteraf doen het niet

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318

goeie dag,


ik zit met een probleem.

Mijn oom heeft een auto (schade) gekocht.
Daar zit achteraf gebouwde xenon ingebouwd, nu zitten we met een probleem dat de rechterkant van de xenon niet werkt.
Als je de auto start, dan blijft het ongeveer 1 minuut branden, en dan valt het weg, en gaat het niet meer aan.

Nu zou ik graag willen weten, wat het probleem kan zijn?
Ik heb gelezen, over ene software of wat dan ook ? waar kan je dat vandaan halen, of het is ingebouwd ja of nee, want wij weten het niet. We hlebben wat lampjes erin gehad, maar het probleem blijft het zelfde. We hebben 3x een nieuwe condensator die los erbij zat vervangen, en gekeken of het daar aan lag, maar helaas niet gelukt,

Kan iemand ons hierbij helpen ??

djbosanac

Geplaatst door djbosanac (65) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Origineel of een aftermarket setje met losse balast ?

djbosanac (65), 11 jaar geleden

volgens mij dat laatste

hopelijk heb je hier meer info aan

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Inderdaad aftermarket setje.
Lamp al van rechts naar links gewisseld? als dit niets uit maakt complete ballast wisselen als het probleem dan mee verhuist weet je waar het aan ligt.
Ballast ligt niet bij warme of electronische componenten in de buurt en maakt goed massa?

djbosanac (65), 11 jaar geleden

wat is een ballast misschien een domme vraag aan elke kant heb je 2 blokken op eentje staat er een warm resistor of zo

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

De ballast is dat liggende, grijze kastje, net naast het reservoir v/d stuurbekrachteger.

djbosanac (65), 11 jaar geleden

ik heb even zitten praten met ijn oom, en hij zei dat ik hij bij een vriend beide kanten ballasten vervangen om te testen helaas werkt niet

djbosanac (65), 11 jaar geleden

lampje is nieuw vervangen maar daar lag het dus niet aan. voor niks zoveel geld kwijt

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Xenon lampjes heb je niet met je blote vingers aangeraakt ? daar kunnen ze namelijk niet tegen.
Er blijft wel voeding staan op de originele stekker van de verlichting waar de xenon op aangesloten zit ?

djbosanac (65), 11 jaar geleden

nee nee dat heb ik niet aangeraakt dat weet ik zeker en mr oom ook niet. hoe weet je welke stekker de originele is. want et zijn zoveel stekkers

djbosanac (65), 11 jaar geleden

ik heb even navraag gedaan, ze hebben ook nameting gedaan, en het bleek dat de spanning eraf viel ?
dus ik denk ergens massa niet goed, nu ging ik dus kijken op een paar punten of de massa goed was, maar het zag er goed uit, er zaten van die massapunten op.

Hij gaat hem dinsdag uit laten lezen, ivm lampje van lekke band blijft branden, maar hij heeft een nieuwe band erop, alleen nog niet uitgezet.
Ik hoop dat ze dan via canbus het een beetje kunnen traceren, waar de fout hem in kan zitten dan?

djbosanac (65), 11 jaar geleden

Goeie dag,

ik heb net gehoord, dat me oom in het ziekenhuis lag, en zo dus geen controle en dergelijke (uitlezen) kon doen.
Nu is is mijn vraag, wat kan ik doen, want ik denk gewoon dat er kortsluiting is, alleen hoe kan ik dat het makkelijkst controleren, ik ben namelijk niet echt expert in het traceren van zulke storingen.

djbosanac (65), 11 jaar geleden

weet er iemand een schema van zo'n auto waar ik die kan krijgen?
BMW 318i ,bj2005 e90 ?

Misschien maar de schema gaan volgen, en dan ergens gaan kijken...

MJ (0) PRO, 11 jaar geleden

mmm dat is de manual en niet de service manual.....

djbosanac (65), 11 jaar geleden

misschien moest ik duidelijker zijn, sorry mijn fout. maar bedoelde dus de elektrische schema van de auto..

djbosanac (65), 11 jaar geleden

kan het zijn dat er iets niet klopt met de motorsturing ?
Tijdens de reis naar Bosnie, heeft de auto vele problemen met zich meegebracht.
In kroatie kreeg de auto opeens geen vermogen, hij ging niet harder dan 50km/h. En toen moesten we de anwb bellen.
Daarna deden ze iets van 5minuten, en hij deed het weer. Nu op de terugweg, kregen we precies dezelfde probleem iets met de motorsturing volgens de mensen (motormaansturing) kan dat kloppen , weet iemand wat de motorsturing is of doet?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.