De auto reed perfect bij aankoop (op veiling ) ; na 20 min rijden stopten we ven om te tanken en bij het terug starten ging het EML-lampje aan , de motor had geen vermogen meer (in noodloop gegaan ? ) en het motorstoringslampje ging ook aan ; de snelheid was nog maximum 90km/h .
Daags nadien even 5km mee gereden (in noodloop ) en even gestopt , na 10min terug gestart en toen reed hij terug perfect (storingslampjes brandden nog ) alle storingen laten resetten , dan terug een testrit , reed weer perfect , even de motor stilgelegd en het EML-lampje ging terug aan , nog eens stilgelegd en gestart en het lampje bleef aan , bij vertrekken weer geen vermogen en het motorstoringslampje ging toen ook aan .
Terug laten uitlezen : gaf 2 storingen : variabele distributie en variabele distributie stelmotor (10859) ; laten resetten en de storing was weer weg , reed weer perfect . na 10 min stilgelegd en terug gestart : EML-lampje brandde weer (motorstoringslampje niet ) deze keer niet meer vertrokken maar stilgelegd , motor laten "afkoelen" en na een half uur terug gaan rijden : rijdt steeds perfect (met brandend EML-lampje , motorstoringslampje brandt nu niet ) ,verscheidene malen stilgelegd maar voorlopig gat hij niet meer in noodloop
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de motorcode?
Motorcode is waarschijnlijk N46, uit laten lezen met betere (specifieke) Apparatuur, deze beschrijving zien je wel vaker en kloppen niet. De distributie heeft geen stelmotor, de variable klep licht hoogte wel en daar zit waarschijnlijk het probleem in.
gr Martin
Dan zit het probleem waarschijnlijk in je valvetronic stelmotor.....
Of in de Valvetronic as sensor.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Z4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar