Hallo,
Tijdens een zaterdagmiddagje rijden na een wasbeurt sloeg ineens mijn motor af, de zekering van de brandstofpomp bleek doorgebrand(nummer 18). Dus die heb ik vervangen, waarna de motor weer liep.. Helaas maar voor kort, want na 2 minuten sloeg hij weer af omdat de zekering weer was doorgebrand. Dus heb ik vanmiddag de pomp gedemonteerd, deze werkt gewoon goed en er zit geen vuil in. Ook zie ik geen breuken in de kabelboom. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en wellicht een oplossing heeft. Ook wou ik vragen of het normaal is dat de + en - pool van de brandstofpomp gewoon bloot in de benzinetank liggen, want dit zou toch voor kortsluiting, of minstens overbelasting kunnen zorgen leek mij.
Alvast bedankt voor de moeite,
Groetjes,
Sytse
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sytze,
Een zekering brand door bij een te hoge belasting of door kortsluiting, gezien de pomp normaal loopt en je niks aan de bedrading kan ontdekken zou ik zeggen, controleer de ECU eens, staat deze onder water, of is hij vochtig geworden na een bezoek aan de wasstraat ?
Gr Stefan
Vaak zitten er meer onderdelen aangesloten op het brandstofpomp relais.
Mogelijk zijn: de injectors, stationair klep, lambda verwarming.
Als de zekering kapot is of eruit, meet dan eens of de injectors wel stroom krijgen.
Indien die voeding ook weg valt, is er nog veel meer bedrading die gecontroleerd moet worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar