close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Cadillac Fleetwood: motor fleetwood sixty special 1958 loopt niet goed

Bouwjaar: 1958, Brandstof: Benzine, Motorcode: 365 ci

het betreft een motor V8 365 ci.
motor heeft jaar stil gelegen. draaide redelijk goed voordien.
cilinderkoppen zijn nagekeken en afgevlakt.

ontstekingsvolgorde is volgens mij ( opgezocht en wisselende kleppen gecontroleerd) 1-8-4-3-6-5-7-2
rotor draait linksom. linkse rij cilinders ( als je achter het stuur zit) 1-3-5-7 rechtse rij 2-4-6-8
nieuwe bougies en nieuwe kabels

motor start slecht. en als hij draait is dit zeker niet op 8 cilinders. als ik bougiekabel van eerste cilinder afkoppel zakt het toerental. als ik dit doe op cilinder 3-5-8 gebeurt dit niet.

voorontsteking met lampje op 5 graden gezet.

kontaktpunten in delco afgesteld op 0,4 mm

stroboscoop op elke bougiekabel gezet deze geeft bij elke kabel een flitslamp

ontstkingsbeelden op scoop lijken mij ook allemaal normaal

compressie nagemeten en is ook goed.


wie kan mij nog goede raad geven.

Geplaatst door

ricske (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1-8-4-3-6-5-7-2 is correct alleen heb ik het idee dat je de cylinderrijen omwisselt.
Volgens mij is het zo dat als je voor de auto gaat staan dat de LINKSE cylinderrij 1-3-5-7 is , dat is dus de bijrijderskant.
Als je voor de auto gaat staan kun je zien dat de linkse cylinderrij dichter bij de radiateur zit dan de rechtse, dit ivm montage van de drijfstangen op de krukas.
van de cylinderrij die het dichtste bij de radiateur staat is de éérste cylinder 1 en dan naar achter opvolgend 3-5-7
Je kan het ook controleren door de motor in het bovenste dode punt te zetten (afbeelding 0 of een streepje op de krukaspulley) en na demontage van de bougie in de cylinder te kijken of de zuiger helemaal bovenin staat. (je kunt ook voorzichtig voelen met een schroevendraaier of breinaald)

de kabels op de verdelerkap monteer je als volgt:

Zet de motor in het bovenste dode punt
demonteer de verdelerkap (controleer de kap op corrosie,scheurtjes en of de centrale electrode "koolstof'" nog heel is)(rotor ook controleren)
kijk naar welke electrode de rotor wijst, dit is de electrode voor cylinder 1
steek de bougiekabel die naar cyl 1 loopt op deze aansluiting op de verdelerkap en monteer de kap weer op het onstekingshuis.
steek nu tegen de klok in de kabels die naar de bougies lopen van opeenvolgend 8-4-3-6-5-7-2 in de verdelerkap en alles zit zoals het hoort.
Qua timing weet ik niet zeker of 5 graden voor bovenste dode punt voldoende voorontsteking is maar hij zou ermee moeten lopen.
Mocht het zijn dat de motor niet lekker op toeren wil komen kun je evt de voorontstekingshoek vergroten naar respectievelijk 7 of 9 graden proefondervindelijk.

Succes!

Cilinder 1 is linksvoor,dus stuurkant 1-3-5-7, en rechts 2-4-6-8.

Ik vind hier trouwens in oude info nog een andere ontstekingsvolgorde van een '66 er caddylac 429 Cu.In
daar geven ze voor op 1-8-7-2-6-5-4-3
Misschien ook nog de moeite om te proberen?

When using a timing light, disconnect vacuum line to prevent vacuum advance mechanism from operating.

Spark Plug Make: AC 44

Spark Plug Gap, Inch: .035

Firing Order: 18436572 (front to rear: Right bank 2-4-6-8, left bank 1-3-5-7)

Timing Mark: 5 degrees BTDC; location: Vib. Damper

Engine Idle Speed, RPM: 480 (with Air Conditioning Off)

Compression Pressure & Cranking Speed: 165 min.

Voltage & Polarity: 12 volts, negative groundWhen using a timing light, disconnect vacuum line to prevent vacuum advance mechanism from operating.

Spark Plug Make: AC 44

Spark Plug Gap, Inch: .035

Firing Order: 18436572 (front to rear: Right bank 2-4-6-8, left bank 1-3-5-7)

Timing Mark: 5 degrees BTDC; location: Vib. Damper

Dit zijn gegevens van een 1958 cadillac 365 motor.

beetje feedback zou wel lekker zijn!

klepspeling ok? Deze 8 cilinders lopen eigenlijk altijd wel, zelfs als de afstelling slecht is.
Ga toch anders eerst compressie meten.......
idd feedback zou leuk zijn

marcel7031 0
badge

12 jaar

Ik vind het toch jamer om te zien dat meerdere mensen hun nek uitsteken om oplossingen aan te dragen, al dan niet relevant of nuttig , en dat we vervolgens niets meer vernemen.

dit komt inderdaad te vaak voor.
Ik heb ook een paar reacties van mij verwijderd voor deze reden.

metalux 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Fleetwood of stel zelf een nieuwe vraag.