Cadillac Eldorado: Onderste fuseekogel eldorado 1970

Bouwjaar: 1970, Brandstof: LPG, Motorcode: 8.2L

Hallo,
Wie kan mij vertellen welke handelingen ik moet verrichten om de onderste fuseekogel te vervangen
Wat moet ik allemaal demonteren om hem te vervangen

Nico64

Geplaatst door Nico64 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Eldorado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Normaal gesproken een fluitje van een cent bij een ouwe Yank, maar helaas, Eldorado is een voorwiel aandrijver, dus wordt het iets lastiger. Je hebt in ieder geval 2 krikken nodig, de aandrijfas moet los , heb je al een nieuwe kogel, of een complete draagarm?, als je een nieuwe kogel hebt, kijk dan eerst even of je oude fusee kogel zit gebout of geklonken. Als ie geklonken zit heb je pech, dan moet de hele draagarm er onder uit en heb je wel even werk om de oude kogel te verwijderen.
http://www.carpcatcher.nl/users/roblom/P...
hier heb je iets van voorbeeld inclusief foto's, welliswaar een honda, maar het meeste komt op het zelfde neer, dus veel suc6
Peter

Nico64 (0), 16 jaar geleden

Ik heb reeds een kogel. De oude kogel zit geklonken. Volgens mij kun je de koppen van de klinknagels aan de buitenzijde eraf slijpen, hakken en eruit tikken zonder de draagarm te demonteren. Heb ik dan genoeg ruimte als de aandrijfas los is om de kogel te verwijderen?

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

ja, moet kunnen, maar om de oude kogel los te krijgen is het vaak makkelijker om de hele draagarm er ff onder weg te draaien. bovendien wil de kogel dan vaak ook makkelijker uit het fusee, maar je kunt het proberen, zou in iedergeval eerst de kogel uit het fusee halen als ie nog aan de draagarm vast zit, je kunt dan makkelijker ff wrikken. auto goed omhoog op bokken en daneen ander (liefst schaar) krikje onder de draagarm, moer dr af draaien, haal wel eerst ff de splitpen er uit inplaats van die kapot te draaien, anders loopt de moer d'r mischien op vast met als gevolg een meedraaiende fuseekogel waar haast geen grip op te krijgen is. als de moer d'r af is langzaam krikje laten zakken, de veer duwt nu de draagarm naar beneden en de fusee kogel komt los uit het fusee (evt even liefdevol begeleiden met de hamer :-) ) Dan de klinken wegslijpen en de ouwe kogel d'r aftikken met een beiteltje of hoe dan ook (sokketang :-) ) dan de nieuwe op de draagarm monteren, nieuw stofkapje d,rop, goed vet d,r in (verlengt de levensduur!!) aandrijf as d'r weer in, dan het schroefdraad weer door het fusee (krikje langzaam opdraaien), moer d,r op, aandraaien, nieuwe splitpen d,r door, invetten met wat koper vet (scheelt over 30 jaar weer voor de volgende) krikje laten zakken, alles f nachecken, aandrijf as weer vast (niet te vast want dan draai je het wiellager kapot) ook hier weer even wat nieuw vet en kopervet d'r op, het wiel d,r aan en auto van de bokken, weer een APK klare Caddy voor veel stuurplezier en geen geklakker meer uit de wielophanging bij remmen ,optrekken en voooruit/achteruit rijden
suc6
Peter

oh ja, de aandrijfas NIET uit de bak trekken, alleen de wielkant los halen!!!!!!, anders loopt je bak leeg!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Eldorado of stel zelf een nieuwe vraag.