Cadillac Eldorado: remmen

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Diesel, Motorcode: v8 5.7

hallo sinds kort heb ik een cadillac eldorrado nou is het geval dat in het info centre op me dashboard het lampje brake brand ik mer k dus als ik ik wil remmen dat ik het rempendaal helemaal tot op de bodem moet intrappen voordat hij remt dus eerste stuk gaat heel ligt (remt niet) pas later als je hemdus verder in trapt remt de auto pas kan iemand mij vertellen wat dit is denk zelf dat het niet de blokken zijn want dan zou die gewoon nog druk moeten hebben


groetjes walter

hoffmann

Geplaatst door hoffmann (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Eldorado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

Jan Kraakman (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Walter,
Op je auto zit een gescheiden remsysteem, wat inhoud dat de voor en achter remmmen gescheiden vanuit de hoofdremcilinder (twee leidingen) bediend worden. Tussen deze twee remleidingen zit een remdrukverdeler/begrenzer gemonteerd. In deze verdeler/begrenzer zit een plunjer die een schakelaar bediend. Wanneer de hydraulische remdruk voor of achter wegvalt, beweegd deze plunjer naar de kant waar de druk het minst is en de schakelaar verbind de min kant van het lampje op het dashbord met de massa waardoor deze gaat branden.
De oorzaak van het verschil in remdruk tussen voor en achter kan zijn;
a) remvloeistof lekkage (dit kun je controleren door het remvloeistof niveau in het reservoir te controleren) waardoor je druk verliest,
het reservoir leeg raakt en er lucht in het systeem komt (lucht is samendrukbaar en remvloeistof niet)
b) een versleten hoofdremcilinder (de cupjes van het voor of achter systeem versleten door roest in de cilinder, waardoor deze
inwendig lekken of naar de ruimte in de rembekrachtiger)
c) verkeerde montage van remblokken en/of remschoenen (afstelling)
d) verkeerde ontluchting wanneer dit recent gedaan is (achter gebleven lucht in het voor of achter deel van het systeem)
Dus bij lekkage het hele hydraulische systeem controleren (remleidingen roesten vaak door en remcilinders kunnen lekken)
Controleer ook de remslangen op beschadigingen en bobbeltjes, vooral bij de aanhechting aan het metalen deel van de slang.
Neem géén risico en gebruik alléén nieuwe onderdelen en remvloeistof!

Meer vragen? stel ze gerust.
Succes,
Jan.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Aangezien er op het infocentrum dus de melding verschijnt is wss de vloeistof te laag in je rempot. Nou zou het ook nog kunnen dat de handrem bedient is, ik weet niet hoeveel amerikanen ervaring je hebt. je handrem is dat voetpedaal helemaal rechts, nou worden die normaal via vacuum gelost als je de auto uit de park haalt. Maar aangezien dit een diesel!!! is werkt het niet met vacuum. dus zal er waarschijnlijk een handle boven de (Voet)handrem zitten. Hierop staat parking of emergency brake release. deze aantrekken als de rem is bediend. Ook kan het zijn dat je kabels waar dit op werkt zijn vastgeroest. dus dat de rem niet goed meer loskomt. Het zou heel goed kunnen aangezien ik deze caddy al een hele lange tijd te koop heb zien staan op internet (het is een bordeaux rode neem ik aan) en er zijn heel weinig van deze auto's in nederland geleverd, en diesels dacht ik 5 of 6. Verder kan de bekrachtiging in de war zijn, maar het is een diesel en die heeft een heel andere bekrachtiging (niet op vacuum maar via de ...stuurbekrachtigingspomp!!!!) zit er voldoende vloeistof (atf) in de stuurbekrachtiging?? Helaas heb je je woonplaats er niet bij staan, maar die diesel stond volgens mij in Limburg. eerste wat je doen moet is dus remvloeistof controleren, en dan ontluchten of je achterste remmen weer gangbaar maken. verlies je daar niet veel remvloeistof, de achterste cilinders willen nogal eens lekken.
suc6

enneh, een kleine ,maar veel geld besparende tip van deze kant: gebruik deze auto gewoon als echte cruise auto, de techniek is niet echt om vreselijk vrolijk van te worden. ik heb zelf in de jaren 80 veel van deze auto's gehad, meestal voor export naar Zweden en van de zeker 20 die ik gehad heb waren er 2 bij waar op de tankmeter vermeld stond " DIESEL FUEL ONLY" en hier zaten toch echt benzine motoren in, 1tje zelfs met een rekening van de importeur, was onder garantie omgebouwd naar benzine......
Verder schitterende auto's, rijden goed en een schitterend interieur (kwestie van smaak, ik weet het) en zeker de biarritz uitvoeringen met het roestvrijstalen dak superauto! Controleer wekelijks de olie, ververs elke 10000km en ook het filter en gebruik je rechtervoet alsof er een ei onder het gaspedaal licht, dan kun je er nog lange tijd plezier van hebben.

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

ik was weer zo lang aan het typen dat Jan al een heleboel bruikbare tips heeft gegeven, die van de remslangen, is ook een veel voorkomende, en het dicht/lekroesten wordt vaak over het hoofd gezien.

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

alvast bedankt voor de eventuele oplossingen ik heb dus heel wat te doen peco het is idd die bordeaux rode (ik woon trouwens in delft ) ik heb de auto gekocht met dit probleem mankeert wel meer aan de auto zoals gloeirelais blijft hangen en hebben ze afgekoppleld dus sochtends slecht lopen maar heb vandaag al een nieuwe besteld ook stopte spontaan de ruitenwissers er mee onderweg heel leuk als het regent kan ik je wel vertellen lol maar ok daar kom ik ook wel weer achter wat het is ,maar even over de remmen het autobedrijf waar ik het gekocht hebt zei dus tegen mij dat het aan de v snaar lag die zowel het stuurbekrachtiging aandrijft en ook de rem bekrachtiger vond dit een vreemd verhaal echter is het wel zo dat deze snaar heel errug slipt als ik de motor start dus weet niet of het hier aan kan liggen maar nog even voor de duidelijkheid ik voel dus met remmen het pendaal wegzakken dus geen druk pas op het eind pakt ie hem overigs leuke auto maar zoald de man hem beschreef op internet is hij zeker niet betaalde trouwens 2300 voor deze auto weet eigenlijk niet of dat veel is voor zulke autos

groetjes wallie

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik denk dat de stuurbekrachtigingspomp niet helemaal fris is. maar check eerst of er voldoende vloeistof in het reservoir staat. relais blijft bhangen, is een kwaal van deze diesels, nieuwe er nog niet direkt inzetten, eerst uitzoeken waarom ie blijft gloeien want dan is die nieuwe ook zo weg... vaak zijn de gloeibougies niet fris,ik ga ff voor je zoeken naar info over dit blok, zat ook in heel veel pick-ups en bussen, en ook in de oldsmobile delta 88. je hebt geluk dat het de 2e serie is, de eersten (400 cub inch, 6,6 ltr) vielen echt bij bosjes uit elkaar, ik heb er tientallen omgebouwd naar benzine/gas (oldsmobile dan). je ruitewissers, ff de massa controleren (wel ff contact eraf als je d'r mee bezig gaat, ik heb d'r wel eens een optater van gekregen!!! :-( ) en de zekering natuurlijk. ik zal ff zoeken wat ik nog heb aan delen van zo'n ding, ik heb in de jaren 90 3 van die cadillac sevilles met zo'n rolls kont gesloopt (diesels), ik weet niet wat ik er nog van heb, maar bij www.autopart.nl of bij www.vandenbergusacars.com hebben ze ook wel delen voor je. prijs is niet te veel maar als ie veel van dit soort problemen heeft ook niet te weinig, scheelt dat ie belastingvrij is. wel ff ontheffing aanvragen bij de belastingdienst, want die willen nog wel eens een rekeningetje sturen die onterecht is. komt die binnen dan ff naar het belastingkantoor en kenteken meenemen, is het zo geregeld.

moet je wat weten, schroom niet.

gr

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

nou hartstikke bedankt weer voor de info ik zal het eerst even uit zoeken wat etreft de gloerelais maar doe alles buiten dus weer zit ook niet echt mee verder zijn er nog wat kleine ding aan de auto zoald de plastikke kapjes tussen bumper en spatboorden ontbreken dit hebben ze nu opgelost door af te plakken met tape en ook de afdek rubber?kap tussen onderkant achterklep en bumper is weg dus kijk daar zo tussen in maar dat zijn dingen die ik niet zo ernstig vind wat ik wel wat minder vind is dat het opendak wat er in zit lekt dus rubber is helemaal versleten

groetjes wallie

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Schuifdak, even de afvoerleidingen doorprikken doorblazen, bumperdelen, moet wel aan te komen zijn, ik kijk voor je wat ik kan vinden.

gr

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

als ik nu toch aan het vragen ben de gasveren van de motorkap en de achterbak zijn stuk kan ik gewoon naar een bedrijf gaan die deze veren verkoopt of kan ik beter de originele kopen die erop horen beide blijven nu niet open staan

groetjes wallie

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Gasveren ff menemen naar de sloop ivm lengte en daar een paar met gelijke lengte weghalen, even letten op de aansluiting op de knobbels, die varieren weleens in dikte
evt nuttige link ivm je relais, de man wijst hem aan
http://nl.youtube.com/watch?v=H6qqBM57us...
deze heeft ook het gasveer probleem;
http://nl.youtube.com/watch?v=C1QT5Dd3n-...
ik ga even op zoek en zal even wat mensen vragen die ook nog wel eens wat hebben,

eerst je remmen en je gloeierij maar weer klaar.
een gereviseerde stuur/rem pomp kost in usa ong 80 dollar.

groeten

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

hier staat een verhaal over hoe en wat met de gloeipluggen, dit gaat over de 6.2 maar komt op hetzelfde neer.
hier nog even iets over de gloeipluggen, er zitten nu 6 volt in, maar er moeten verbeterden in 12 volt

groeten

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ja idd nou hartstikke bedankt voor de info hoop dat het weer iets beter word deze week want dan ik alvast iets gaan doen


groetjes wallie

hoffmann (0), 15 jaar geleden

komt er dus eigenlijk op neer dat ik misschien beter geen gloei relais had kunnen bestellen maar gewoon handmatig voorgloeien door middel van druk knop die ik dus een aantal seconden indruk en als de amerikaanse link begrijp zit er dus tussen de goeirelais en de pluggen nog een soort module die even tueel ook kapot kan zijn ?

groetjes wallie

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

juist, maar goed, eerst ff kijken wat er gebeurd met je oude relais, sluit die weer aan en ga dan luisteren, als het goed is schakelt het relais steeds in en uit omdat je 6v gloeipluggen hebt.
miss heb je geluk en leest bart (vd lans) dit topic en kan die je wat op weg helpen, die zit wat dichter bij je in de buurt en weet miss wat enthousiastelingen bij jou in de buurt. Kijk ook eens op de amerikaanse autopagina, www.amerikaanseautopagina.com miss dat daar mensen bij jou uit de buurt zijn die je wat kunnen helpen.

Greetz

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ok nogmaals bedankt, heel even over dat aan en uit schakelen van het relais doet ie dat als de motor draait of zou die dat ook al moeten doen terwel het contact aanstaat dus met voorgloeien ik ga het in het weekend ff uit proberen


groetjes wallie

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Tijdens het voorgloeien, als ie loopt mag ie niks meer doen.

Gr

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

hahaha lol hoop niet dat het zo erg gaat worden met me remmen

hoffmann (0), 15 jaar geleden

hi heb vandaag even naar het gloei relais geluisterd schakelt idd aan en uit maar na dat ie dit gedaan heeft stopt ie en blijft hij in staan dus blijft ie spanning geven op de uit gaande kant van het relais (vond trouwens in de auto 8 oude gloeipluggen dus ze zijn er al mee bezig geweest ) wat betreft de rem olie zit wel heel weinig in wat voor type kan ik hierin doen nog even een vraag over de ruitenwisser zit de motor van dit toevallig vlak bij de rembekrachtiger resevoir dus aan de stuur kant van de auto kwam trouwens nog een gekke storing tegen de garage houder zei dat de ventielator motor herie maakte en dat ie daarom de mij er af had getrokken vandaag ook ff naar gekeken als ik de min terug zet begint de ventilator (voor in de auto warme of koude lucht) gelijk te draaien terwel ik de seutel nog niet eens in het contact heb zitten vind dit wel erg vreemd en kan het niet bedienen althans weet niet waar

groetjes wallie

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

ruitewisser motor zit volgens mij in het midden,maar kan iets van het midden zitten, volg het stangenstelsel en je vindt hem. Remolie dot3 of 4 is goed, kan gewoon goedkope meug in van de autoshop, halfords of de brezan etc etc. ook ff ontluchten!!.

kachelmotor is interessant, niet op contact, wel al draaien. Check even in de zekeringenkast of er niet een draad doorverbonden is, waarschijnlijk is de regelweerstand voor de standen van de blower kapot, voor de apk hebben ze hem dan gewoon doorverbonden, staat nergens dat ie uitmoet, alleen dat ie moet blazen op de voorruit........ je kunt er ook een gewoon tuimelschakelaartje tussen zetten.
kachelmotor is volgens mij standaard gm, dus uit een malibu, caprice, pontiac grand prix or whatever moet ie passen. regelweerstand denk ik ook. In elk geval uit een luxere met airco , die zijn eigenlijk allemaal gelijk.

gr

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ok dank u wel nog even over dat gloei relais zodra ik heb hem aangesloten en ik draai het contact om dan zie ik dus geen lampje branden van het voorgloeien (kan misschien kapot zijn) wel het lampje wait dan hoor ik idd het relais aan en uit gaan en gegeven moment gaat het lampje wait ook uit , en stop het relais met aan en uit gaan daarna blijft er dus spanning op staan op me gloeipluggen dus zou het toch me relais zijn dan wat ik raar vind is dat ie aan en uit gaat en daarna op aan blijft hangen nog 1 vraagje ontluchten moet dat met de motor aan?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Wait is eigenlijk het gloeilampje, maar zo'n "spiraaltje" kan je in amerika niemand aan zijn verstand brengen, vandaar WAIT. aan en uit komt door de 6 volt gloeipluggen, die worden even heet, dan weer iets koudere, dan weer heet... fout systeem, en later ook verandert naar 12 volt. Je moet eigenlijk even uit vinden of er al 12 volt gloeipluggen inzitten. als het goed is staat er een nummer op.
Dan heb je nl ook een ander relais nodig!!!

Ontluchten. eerst ff zo proberen, zonder de motor aan. is de boel dan nog niet goed , dan ff proberen met de motor aan, maar moet eigenlijk zo wel willen.

gr

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ok ik begrijp het dus de kans bestaat dat omdat ze andere pluggen er in hebben gezet dat dit `12 volt pluggen zijn maar is het normaal dan dat het relais een gegeven moment nietmeer uit slaat dus aan blijft staan je hoort hem dan ook niet meer klikken dus blijft contineu aan staan

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

IK denk het wel, je woont in delft, www.pch.nl kijk daar ff en bel ff met die mannen, die weten zat hoe het zit, welke parts nrs wat zijn etc.

Gr

Peco Power

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ok hartstikke bedankt ik zal laten weten als dit in orde is

hoffmann (0), 15 jaar geleden

heb vandaag het relais gemonteerd en wat me op viel is dus dat het blijft aan en uit gaan ipv aan uit en daarna blijven hangen en 12 volt geven dus dat zit wel goed denk ik wat het nieuwe relais doet kon het verder alleen niet testen want al mijn gloei pluggen zijn ook kapot was trouwens een heils karwei om die eruit te krijgen kreeg het schroefdraad makkelijk los alleen het gedeelte van de stift was iets uitgezet door het lange gloeien dus ben twee bezig geweest om die dingen eruit te krijgen maar is gelukt weet je teoevallig of deze geloeipluggen ac delco 8g nog goedkoper te vinden zijn als 17,99ex btw

groetjes wallie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Eldorado of stel zelf een nieuwe vraag.