close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Cadillac Fleetwood: Remmen Fleetwood

Bouwjaar: 1970, Brandstof: Benzine, Motorcode: 7.0

Goedenmiddag,

Ik zit met een remprobleem ik heb een remcillinder achtervervangen omdat deze lek was nu heb ik hem weer onlucht maar nu remt hij nog steeds niet goed als de auto uitstaat en strap dan de rem in dan kun je hem niet naar de bodem trappen start je de auto dan zakt die ineens helemaal weg naar een 2 keer de remingetrapt te hebben komt hij iets omhoog maar vervolgens zakt die weer weg verder heb ik de leidingen cillinders voor achter nagekeken en verder geen lekage gevonden ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

En het lampje in de auto brakes brand ook.

En met het ontluchten is er een speciale manier voor ?

Mvg Robert

Geplaatst door

robert0546 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Robert,

Welke remcilinder heb je vervangen, links of rechtsachter? (gerekend vanaf zittend in de auto achter het stuur)

heb je linksachter vervangen, dan zul je rechtsachter moeten beginnen met ontluchten, heb je rechtsachtervervangen, dan zul je daar dus moeten ontluchten, dit moet je met 2 man doen.

je moet het remvloeistofreservoir vullen (ik neem aan dat je die weet te vinden, maar ter volledigheid: chromen deksel bovenop de hoofdremcilinder) beide reservoirs dienen goed op peil te zijn! dit is ook de reden dat je brakes lampje brand.. te laag nivo.

Op het moment dat je druk hebt, rem vasthouden, even een slangetje in een potje met remvloeistof, dan slangetje over de ontluchtingsnippel. rem vasthouden door degene in de auto, en daarna nippel los. rem zakt weg, nippel dicht, nu weer pompen tot je druk hebt, weer nippel los en zo voort. dit herhalen tot er geen luchtbellen meer zichtbaar zijn in het slangetje, en je er mooie heldere remvloeistof uit krijgt.
nu naar de linkerkant, ook hier pompen, druk, dan rem vasthouden en nu weer net zo lang tot er geen lucht meer komt en de vloeistof mooi helder is.
controleer tussentijds of er nog voldoende nivo in het reservoir is want anders kun je weer opnieuw beginnen.

heb je dit nu ontlucht, dan auto starten, dat het pedaal wegzakt is normaal en geeft aan dat je rembekrachtiger goed werkt
het pedaal mag natuurlijk niet naar de bodem zakken.

zo moet je de auto fatsoenlijk kunnen ontluchten.

wat echter vaak een probleem is bij oudere amerikanen, is dat de remslangen dicht zijn gaan zitten, dit komt vaak doordat de aansluitingen waar het rubber in is geperst, zijn gaan roesten en hierdoor de slang dicht drukken waardoor er maar een kleine opening meer is en hierdoor de rem slecht of vertraagd werkt.
in dat geval de slangen ook vervangen..... let wel, amerikanen hebben ander draad en andere maatvoering dan europese auto's dus de slangen moet je bestellen, voor evt adressen kun je me gerust mailen, ik weet wel waar ze te krijgen zijn.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

13 jaar

Oh ja,

controleer ook of je hoofdremcilinder wel goed is, want ook die willen door de tand des tijds (en vergeten onderhoud) nog wel eens lekken inwendig...

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

13 jaar

hhuumm peco volgens mij hebben deze geen temvloeistofniveau melding,heb je wel je remschoenen afgesteld zodat de trommel er nog net overheenkan??anders moet je effe pompen om de zelfstelinrichting zijn werk te laten doen,dit is bij die amerikanen niet zo'n geweldig systeem ik doe het daarom handmatig net zolang dat wieltje verstellen totdat de trommel er nog net overheenkan af en toe met hamer klap op geven zodat de remmen zich kunnen zetten,dat je brake lampje brand wil zegen dat de druk in de leiding weg valt dus niet goed ontlucht??als je gaat ontluchten elke keer de deksel op je rempot laten zitten want de remvloeistof spuit meteen je pot uit als je je rem intrapt.

en rustig pompen anders gaat je remvloeistof schuimen

ik zit ook te twijfelen, maar 70 is wel dat dat kwam bij caddy ongeveer, Dure Chryslers (Imperials) hadden het al wel, dat weet ik zeker, zelf gezien. anders brand zijn handrem lampje

Heb je niet toevallig de handrem er op getrapt? en nu moet ik even denken, maar heeft deze niet toevallig een vacuum release, dus hij gaat er pas weer af als je hem in de versnelling zet?
Lincolns hadden dat al wel. of de schakelaar zit vast? handremkabels?

ik duik ff in de manual als ik die kan vinden, het is toch rustig....

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

13 jaar

Het is toch geen 1970 Fleetwood Eldorado? en je motor, is toch een 472 neem ik aan, dat is een 7.7 liter..
In 1970 zijn er een aantal eldorado's geleverd met ABS, en dat was geen tof systeem.... zou hier toch toevallig niet op zitten? Op Imperials al vanaf 1959, en vanaf 1971 op alle 4 wielen (was een optie en er zijn maar weinig mee geleverd, maar die gaven wel dat lampje aan als er wat mee mis was...ook zelf al meegemaakt, en krijg daar maar onderdelen voor....)

ik zoek verder

Peco

http://automotivemileposts.com/autobrevi...
hier wat info voor de liefhebbers

Mercury 0
badge

13 jaar

Hallo,


Nou ik ben er vanmiddag mee bezig geweest met ontluchten maar nu kwam ik erachter dat mijn olie van mij achterste gedeelte naar het voorste gedeelte gaat,en mijn lampje wel gaat branden als ik de rem volledig in trap

Mercury Bedankt voor je antwoord nee hier zit geen abs op nee mijn handtrem staat ook helemaal vrij .

En mijn remschoenen staat het zelfde als voor die tijd toen hij nog wel goed remde


Mvg Robert

robert0546 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Fleetwood of stel zelf een nieuwe vraag.