auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Cadillac Coupe De Ville: Speciale koppakking nodig bij LPG?

Bouwjaar: 1959, Brandstof: LPG, Motorcode: 390 Cid 11:1 compressie

Hallo,

Ik heb 2 Cadillacs uit 1959 die beiden op LPG rijden. Nu hebben ze allebei een lekke koppakking en ik wil dit natuurlijk gaan repareren. Nu heb ik gehoord dat LPG heter is en dat de klepzittingen maar ook de koppakking meer te lijden heeft. Ik ben benieuwd of er speciale koppakkingen te verkrijgen/te maken zijn die beter bestand zijn tegen deze temperaturen.

Ik ben dus ook benieuwd wat ze bijvoorbeeld in de racerij gebruiken. Zou dit ander materiaal zijn? Verder heb ik eens gehoord dat er koperen pakkingen hiervoor gebruikt worden.

Inmiddels heb ik ook een systeem om loodvervanger apart aan het LPG toe te voegen. Ik vraag me af of dit systeem nog zin heeft als de auto's straks zijn voorzien van geharde klepzittingen.

mvg,

Wouter

Geplaatst door

blue_deville (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Loodvervanger ofwel klepsmeersysteem niet meer nodig, maar of ze de juiste kleppen kunnen vinden? als je het toch al hebt aangeschaft, dan erin laten zetten, kan geen kwaad.

Je cadillac is nooit gebruikt in de racerij, wees blij met de 390 pakkingen die je nog kunt krijgen.
Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel km per jaar je rijdt met de caddy's, maar persoonlijk gruwt het mij altijd weer toe als ze zo'n overgebleven, schitterende wagen van toch 50 jaar oud van je kopen en dan zeggen: Er moet wel gas op!!! Kofferbak verknoeid, onder de kap alles niet meer origineel en vaak toch na een paar jaar de problemen zoals jij ze omschrijft...

Maar goed, de klant is koning.... Koppakkings hebben eigenlijk niet te lijden van gas, de temperatuur daar is heel anders dan bij de uitlaatkleppen, dus ik zou me er niet te druk overmaken, een pakking die er al 50 jaar tussen zit, daar kan natuurlijk iets aan gaan mankeren. dat jij nu beide auto's zo hebt.. toeval?????? Laat in elk geval ook even je stoters en even je nokkenas controleren, die zijn niet al te tof van Cadillac.
Beide auto's coupe de ville's? (ik ben wel nieuwsgierig)

deze ooit meegenomen, maar verkocht naar Zweden.

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

deze is nog ergens in Nederland
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

Gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Hoi Peco,

Ik heb nog niets aangeschaft. Ik heb overigens begrepen op diverse sites van revisiebedrijven dat ze alleen de klepzittingen vervangen met stelliet. De kleppen blijven volgens mij onveranderd. Op het moment rijd ik niet natuurlijk, maar ik merk wel dat ik hem meer gebruikte dan mijn vorige die nog op benzine reed.

2 auto's idd. Een Coupe deVille uit 1959. Is van een vriend van mij. Mijn eigen auto is een Coupe uit 1956, maar daar is een 390 van 1960er ingehangen. Qua originaliteit ben ik het wel met je eens, dat gas een minder goed idee is. Bij mijn 56er is dat overigens mooi weggewerkt. Vuldop en tank zijn onzichtbaar weggewerkt. Enige dat zichtbaar is is de verdamper onder de kap. Het originele oliebadfilter van de 56er heb ik kunnen vervangen met een replica met papierfilter. De kleppendeksels en het oliefilterhuis zijn ook eenvoudig om te wisselen. Toch ben ik zo wel tevreden met het LPG. De motor wordt schoner en ik rij nu 3x goedkoper. Nu houdt ik ook geld over om hem goed te onderhouden.

In ieder geval bedankt voor de tips. Zal komende week eens beginnen met het zaakje in orde te maken.


mvg,
Wouter

blue_deville 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Coupe-De-Ville of stel zelf een nieuwe vraag.