close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: 500 toeren staionair?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

Gisteren Chevy gekocht en nu al een probleem. Bij statio0nair draait ie 500 toeren. Hij slaat net niet af maar het is gewoon vervelend dat je als een blik droge doperwten in die auto zit te trillen. Bekend probleem???

En als ik dan wegrijd, dan geeft ie eerst een soort van licht bonkje alsof ie niet goed in de versnelling staat. Olie bijvullen automatische transmissie misschien??

Heeft iemand een tip voor mij?


Gr. Ronald

Geplaatst door

Takkie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo ronald

controleer je vacuum slangen welke van het spruitstuk afkomen, bijv je rem bekrachtiging.
Ook als je egr klep blijft hangen op een tja zeg maar 100 km per uur stand
loopt de motor als een oud vliegtuig en blaast hij ook nogal uit de uitlaat.

Wat betreft de automaat, ook dat kan aan het vacuum hangen.

Tot zover, succer
Groet Jan

janpy 0

14 jaar

Hey jan,

Bedankt voor je reactie. ER lag idd een vacuumslang af. Heb de bougiekabels en bougies ook vervangen voor de zekerheid. MAar nu met vacuumslang erop doet ie het iets beter. MAar nogniet naar mijn zin. Ik trok de stekker eraf van dat ding voor je luchtinlaat. Die na je filter komt. Dat zwarte vierkante geval dingetje. En toen ging ie hoger lopen. Is dat je luchthoeveelheidsmeter? Valt daar nog wat schoon aan te maken?.

Gr. Ronald

Takkie 0

14 jaar

Hallo

Dat is inderdaad je luchtmassa meter, deze moet mooi schoon zijn van binnen.
Je kan ook nog een motordiagnose doen met een uitlees apparaatje
kan je bij de lambda in elk geval zien of deze wel regelt
ook kan je een viergas testje doen, weet je gelijk of hij arm of rijk staat.
arm is meestal een vacuum slang oid

groet Jan

janpy 0

14 jaar

Ok ff een update, gisteren in Vlaardingen bij een "mannetje geweest" Echt een top vent. Ik was daar omdat ik nou echt een keer wilde weten wat het probleem was. En de hele tijd gaan rijden zonder het stekkertje van je MAF sensor is ook niet de beste oplossing. Voor weinig ff uit laten lezen en de beste man heeft goed zijn best gedaan. Eerst ff alle codes resetten, stukje rijden. Misfire op cylinder 2, blok hotten en stotten. Verder kijken. Wat blijkt, een defecte inlaatspuitstukpakking ( scrabbelen! ). Met een soort brandstofspray rond het spruitstuk gespoten en de motor ging meteen naar zijn normale toeren. Dit was trouwens naar aanleiding van code " bank 1 to lean ". Dus, ff nieuwe pakkingen proberen en kijken of dat is gelukt. Update volgt.

Allen bedankt voor het meedenken, TOP!

Ronald

Takkie 0

13 jaar

Dus na een jaar rondgereden te hebben met de stekker van de luchtmassameter eraf, blijkt nu de v-pakking lek te zijn?

nou, ben benieuwd naar de volgende update....

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

13 jaar

Nou, dit had lekker veel resultaat :S Na een hoop geklooi om de v-pakking te verwisselen, is het euvel niet weg. Hij blijft de code van bank 1 too lean, geven. Als ik met remmenreiniger in de buurt van die inlaat spuit dan hoor je het toerental omhoog gaan. Weet iemand de volgorde van ontsteken van zo een ding. Ik wil ook ff kijken of ik wel de correcte volgorde aan heb gehouden. En als je de dynamo aan de voorkant ziet, is dan de linkerkant van de motor bank 1? En welke cylinder is dan welke?

Het lijkt er op dat dit topic nog ff niet gesloten gaat worden :D

Oh ja, en die slang die op het achterste kleppendeksel zit, waar is die voor. Degene die naar de slang gaat voor je luchtklep?

Takkie 0

13 jaar

Als zo'n inlkaatpakking lekt is het water. Ik volgde jouw probleem al een tijdje en ja hoor daar is tie weer. Als je met remreiniger al anders lopen krijgt moet je die luchtlekkage toch zo kunnen vinden???? Hoe is het met de carterventilatie-klep. Bij twijfel vervangen. Kan je een foto van de motor plaatsen vanaf de bovenkant? Eerste cilinder is de voorste vanaf de distributie gezien.

Punt 50
badge

13 jaar

je hebt de vkpakkingen vervangen, maar de stoters niet gecheckt? En bank 1 lean is in feite je voorste lambda sensor, die zit in het achterste uitlaatspruitstuk de andere zit achter de kat.
Bougies vervangen door de goede ac delco's
ontstekingsvolgorde kan niet missen is gewoon 123456
cil 1 zit bij de dynamo, dan heb je dus cil 1,3 en 5 aan de schut bord kant en cil 2,4 en 6 aan de radiateur kant. Je bobines zitten per 2 achter op het blok cil 5en 2,dan 6en 3 en tenslotte 4 en 1.
#e foutmelding misfire cil 2 lijkt mij op een lekke klep of een niet goed werkende stoter cil 2 is goed compressie te meten. In het vervelendste geval moet de kop eraf en dan zou ik de andere er ook maar af halen en laten reviseren.... Toch gauw een klusje van een paar duizend euri's........
Gr

peco power

Mercury 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.