Vorige maand heb ik een trans sport bjr 99 3.4 met 122000km op de teller gekocht.
Van deze wagen brand al 7 jaar het koelvoeistofniveau lampje.
Verder ligt er elke ochtend een beetje olie onder de wagen maar blijft het olieniveau van de motor en de automatische bak op pijl.
Deze week brande ineens het Check engine lampje.
Ik ga deze week de auto aan de onderkant bekijken om te zien waar de olie vandaan komt.
Mischien kan iemand mij helpen met de volgende vragen:
Waar zit de sensor van het koelvoeistofniveau?
Ik heb de dealer gebeld om te vragen de wagen uit te lezen, maar ik schrok van de prijs 80,-. is het ook mogelijk om het systeem te resetten, en zoja hoe doe ik dat?
Kan ik gewoon doorrijden met het Check engine lampje aan?
mvg,
Matthieu
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ligt eraan waarom dat lampje aan gaat.
Effecten kunnen uiteen lopen van niets merken, of verhoogd brandstofgebruik tot aan risico van duurdere gevolgschades.
Bovendien als het lampje al brandt, hoe weet je dan dat er nog een storing is bijgekomen?
Uit laten lezen en dan repareren is op de lange termijn gewoon het beste.
hoi
voor 59 euries koop je een diagnose uitlezer .
heb ik ook gedaan werkt heel simpel.
stuur een pm als je wilt weten waar ,mag geen reclame maken hier
gr. ron
14 jaar
Kijk even op de transsport hyves, ook daar veel info.
http://chevytranssport.hyves.nl/
gr
Peco Power
iedereen bedankt voor de reactie.
De oplossing was om over 2 verkeersdrempels heen te rijden, daarna ging het lampje uit en is niet meer gaan branden.
Blijkbaar een slecht contact.
Ik ga toch de diagnose uitlezer die Ron mij adviseerde aanschaffen, altijd handig.
Weet iemand waar de sensor van het koelvoeistofniveau zit?
mvg,
Matthieu
14 jaar
ja, die zit in de radiateur.
Op zich best naief trouwens, om dat soort verhalen te geloven, een auto van 4 jaar oud (je zegt hij brand al 7 jaar) die een 80000 gulden koste nieuw en waar zoiets niet van gerepareerd wordt...... zegt een hoop over hoe de eigenaar over de kosten van onderhoud en reparatie dacht. In elk geval de olie en de filters vernieuwen, als ook de bougies... om zeker te zijn.
gr
Peco Power
kijk ook je bougieskabels na ,bespaart je ook een hoop ellende zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
gr.ron
14 jaar
Ik had dat dus midden in Frankrijk: dat check-engine-lampje. Direct na een tankbeurt begon het te branden. In het boekje staan inderdaad genoemde doemscenarios. De tankdop los- en vastmaken zou het kunnen oplossen staat daar ook bij. Het kan ook uit gaan na "enige tijd" rijden. Wat "enige tijd" is staat er niet bij. Ik heb ingeschat dat "enige tijd" tot huis was. Thuisgekomen, 700 km verder, reed hij nog steeds uitstekend, verbruikte niet meer brandstof. Nadat ik de accu had ontkoppeld en weer aangesloten (harde reset?) was het lampje weer uit en heeft niet meer gebrand. Zodoende een uurtje werkplaatstarief uitgespaard.....
14 jaar
Zo kan het ook, maar even uitlezen is verstandiger, want het kan je (om met een ander groot poster) hier op het forum te spreken een kat kosten. mijnes brandt ook al weken, resetten en een 10km later koimt ie weer. lambda sensor verwarmt niet meer. nieuwe heb ik, maar de verkeerde, en de goede ligt 30 km verderop te wachten om omgewisseld te worden......... als je weet wat het is, kan het ook niet zoveel kwaad in de meeste gevallen.
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar