close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: Alarm, accu, dynamo

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

Hallo, daar zijn we weer.

Laatst iets doms gedaan, en nu zijn mijn accu en dynamo kapot.

Wat is er gebeurd?
Ik stond iets te lang met motor uit, radio aan, op mijn vrouw tebwachten die boodschappen deed.
toen ze terugkawam en ik de auto wilde starten, ging het alarm af. dit gebeurd wel vaker, de startonderbreker gaat na enkele minuten vanzelf aan, en die moet je dan eigenlijk eerst disarmen met het plugje op het dashboard of de knop op de afstandsbediening, voordat je de auto kan starten. vergeet je het, dan gaat het alarm af. normaal is dat niet erg, alleen een beetje vervelend, maar ik ben er in geoefend om hem dan alsnog snel uit te zetten.
Nu was de spanning echter te laag geworden op de accu, en wilde dientengevolge het alarm ook niet meer uit. daar stond ik dan met een teringherrie op de parkeerplaats bij het winkelcentrum.
Ik dacht het met startkabels op te kunnen lossen en had ze alvast aan mijn accu gehangen, wachtend op een behulpzame medeburger. Ik weet het, zo hoort het nekt, eerst zwart naar zwart en dan rood naar rood, maatvoer, ik was dus onder invloed van de aanhoudende tyfus serie van het alarm te gehaast. Je raad het al, ik liet de twee Polen aan de kabels in mij hand tegen elkaar komen. een hoop vonken, maar het alarm hield er wel mee op.
Vervolgens alsnog de auto op kabels gestart en naar huis gereden, eind goed al goed dacht ik, al deed de afstandsbediening het niet meer, en het alarm dus ook niet.
Een week later pas had ik de auto weer eens nodig, maar je raad het al, hij wilde niet starten, compleet dood.
ANWB laten konden, en zijn conclussie was na Dietse pogingen tot opladen enz. Dat zowel mijn accu als mijn dynamo vanwege mijn actie met het alarm stuk waren betond repair.
Nu wil ik dus eerst een nieuwe accu plaatsen en dan kijken wat de dynamo doet. Maar de monteur zei dat ik dan alnog de nieuwe accu beschadig met de defecte dynamo, kan dit kloppen?
Weet iemand waar ik de juiste accu (Delphi) kan kropen, en eventueel ook een nieuwe danwel gereviseerde dynamo?

Alvast bedankt weer voor jullie reacties, ook als ze cynisch zijn niet erg, heb ik verdient.

Guido

Geplaatst door

Guidoxb (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En hopelijk kunnen jullie tussen de zogenaamde verbeteringen van mijn *$%# iPad heen lezen.
Buy American? Misschien volg de keer toch Deutsche grundlichkeit of iets uit het land van de rijzende zon..

Guidoxb 0

13 jaar

Ik zou de accu al vervangen hebben na het geintje tijdens de boodschappen want die is gewoon verrot.
ik zou nu hetzelfde doen,accu vervangen en kijken hoe het gaat.
Daarbij,waarop word gebaseerd dat de dynamo kapot zou zijn?.
Als de motor draait meten op de polen,als tie 14,5 volt aangeeft is de dynamo goed.

primera p11 0

13 jaar

idd, gewoon verrotte accu... maar eh,,,, delphi??? ik zou er toch echt een ac-delco met platte schroefpolen inzetten.........

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

13 jaar

[quote=Mercury]idd, gewoon verrotte accu... maar eh,,,, delphi??? ik zou er toch echt een ac-delco met platte schroefpolen inzetten.........

gr

Peco Power[/quote]
Delphi = AC Delco en/of GM

metalux 0
badge

13 jaar

Mensen bedankt alvast weer voor de reacties. Ik ga die AC Delco zoeken, suggesties waar te krijgen, AH waardes etc. welkom. Die ANWB monteur had trouwens zowel accu als dynamo doorgemeten en kwam dus tot die conclussie dat ze allebei stuk waren, vandaar dat ik dat maar overnam, maar wie weet dus alleen die accu.

Guido

Guidoxb 0

13 jaar

[quote=metalux][quote=Mercury]idd, gewoon verrotte accu... maar eh,,,, delphi??? ik zou er toch echt een ac-delco met platte schroefpolen inzetten.........

gr

Peco Power[/quote]
Delphi = AC Delco en/of GM[/quote]
Klopt, maar een transsport met een verkeerde waarde accu en die leuke omgebouwde polen....... dat is vragen om ellende, ik neem aan dat je dat met mij eens bent......... de delphi's worden vaak geleverd met de bekende ronde polen bovenop de accu, en niet met de platte polen aan de zijkant

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

13 jaar

[quote=Mercury][quote=metalux][quote=Mercury]idd, gewoon verrotte accu... maar eh,,,, delphi??? ik zou er toch echt een ac-delco met platte schroefpolen inzetten.........

gr

Peco Power[/quote]
Delphi = AC Delco en/of GM[/quote]
Klopt, maar een transsport met een verkeerde waarde accu en die leuke omgebouwde polen....... dat is vragen om ellende, ik neem aan dat je dat met mij eens bent......... de delphi's worden vaak geleverd met de bekende ronde polen bovenop de accu, en niet met de platte polen aan de zijkant

gr

Peco Power[/quote]
Daar heb je wel zeker gelijk in, die opzet (loden) polen zijn echt waardeloze dingen

metalux 0
badge

13 jaar

Ik heb hier regelmatig mee te maken en ben dus benieuwd of het nu alleen de accu is geweest die op was. Inmiddels een maand verder. opgelost?
Groet, Remco

Remfra 0

13 jaar

Hallo allen,

Sorry dat het zo lang geduurd heeft, maar dat heeft hèt dan ook.
Eerst de auto een tijd ongebruikt onderin de garage laten staan. Op een goed moment had ik genoeg energie en zin om die oude accu er uit te puzzelen. Daar stond een sticker op van de leverancier, niet zo ver bij mij vandaan. Daar heb ik 100 euro een nieuwe gehaald, met die schroefpolen op de zijkant. Die er in gezet en met losgekoppelde dynamo naar mijn monteur gereden die de dynamo eruit heeft gehaald, laten reviseren, en er weer ingezet. De diodes waren inderdaad doorgebrand. Dat ritje naar de monteur zonder dynamo aangekoppeld werd de motor trouwens behoorlijk heet, bleek achteraf dat de koelvloeistof niet rond werd gepompt. Zit die soms op dezelfde kabelboom ofzo? Wat een kudtontwerp dan. Sowieso lijkt het wel of ze bij het ontwerpen van deze auto op het laats allerlei accessoires nog kwijtmoesten op de steunstang en half hangend op de naad van het zijscherm.
Monteur heeft nog lang het koelsysteem proberen te ontluchten, maar is blijkbaar niet helemaal gelukt want vandaag de auto weer naar huis gereden en ik krijg geen warme lucht binnen. Het volgende probleem dus. Heb ik een jaar geleden trouwens ook,al gehad. Motorlampje ging ook weer branden en temperatuur koelvloeistof fluctueert heel erg, maar niet in het rood.
Ik heb de auto de afgelopen maanden niet echt gemist, dus denk dat ik hem maar wegdoe. Staat over een week op marktplaatst.
Bedankt voor reacties en suggesties (hoe koelsysteem ontluchten?)

Guido

Guidoxb 0

12 jaar

Als je monteur het koelsysteem niet kan ontluchten..... er zitten 2 koperen boutjes sleuteltje 7 1 op het thermostaathuis, 1 bij de waterpomp.....
en je waterpomp draait mee op dezelfde riem als je dynamo, de zgn multiriem... dus als je de dynamo afkoppelt??? dan heb je ook geen waterpomp....

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

12 jaar

Hè Mercury, je bent in ieder geval sneller met je reactie dan ik. Tsja weet ik veel, ik ben een leek, vandaar dat ik nog net die accu zelf kan vervangen, daarna houdt het op. Die accu was inderdaad op, en het begin van alle ellende. Ik had die riem er natuurlijk niet afgehaald, alleen de stroomkabel bovenop de dynamo, omdat die anders de nieuwe accu gelijk zou mollen met zijn defecte diodes. Misschien dat een regelaar in het koelsysteem het dan niet meer deed, maar goed het boeit me allemaal niet meer zo. Wel bedankt voor je ontluchtingstips, zal er nog eens naar kijken (of niet).
In het nieuwe jaar maar op zoek naar iets leuks, zit te denken aan een belastingvrije Mercedes, W126 ofzo.
Bedankt en groeten,
guido

Guidoxb 0

12 jaar

okay, duidelijk

Mercury 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.