close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Cavalier: Auto heeft geen kracht meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2L A/T

Goededag,

Ben nieuw op dit forum en heb hier al veel gelezen. Helaas tot nu toe geen oplossing gevonden voor het probleem van mijn auto. De auto is een chevrolet Cavalier 2.2L met automatic transmission uit het jaar 2000. Ten eerste moet ik zeggen dat ik op Curacao woon en dat auto's hier erg snel slijten. De meeste auto's die je hier koopt zijn slecht onderhouden en de benzine is hier slecht. Ook door het warme klimaat en veel stof slijt de auto ook hard. Ik geef daarom iedere 2,5 a 3 maand een kleine beurt aan mijn auto waarbij de olie ververst word.

Na hoop eerdere ellende ongeveer 3 weken geleden, kapotte radiator, hierdoor kapotte koppakking en mijn krukaslagers bleken versleten te zijn. Ook is 1 van de injecties schoongemaakt omdat deze bleef doorlopen waardoor de motor verzoop en hij op 2 cilinders liep. Begint de volgende ellende.

Na klein stukje rijden, +-10km verlies ik in 1x al mijn power. Als ik mijn auto net gestart heb en weg rijd is er geen enkel probleem, maar zodra ik boven +-40km/u kom dan begint hij te haperen, in te houden en verliest hij alle power. Als het gas intrapt wil hij niet verder vooruit. Zodra ik stil ga staan valt hij af en toe uit. Hierna kan ik hem zonder enkel probleem weer in 1x starten. Ook als ik de kickdown gebruik hoor je de transmission terugschakelen, toeren maken, maar zonder kracht opbrengst.

Nou heb ik hier een monteur naar laten kijken die mij vertelde dat de katalysator kapot is, dat ik deze even moest laten vervangen voor een stukje buis. Dit omdat hij dacht dat motor zijn uitlaatgassen niet kwijt kon, omdat de katalysator verstopt zat. Nou vol moed dit dus gaan doen, aangezien dit niet veel kostte en hier geen milieu eisen zijn waardoor ik de katalysator toch niet nodig heb. Na deze ingreep helaas weinig effect. Hij rijd een klein stukje beter, maar het haperen en krachtverlies blijft hetzelfde. Op een lang stuk kan ik nou zelfs de 70km/u halen, maar dat is natuurlijk niet goed. De katalysator was inderdaag erg vervuild, kon bijna niet doorheen kijken (zag 1 puntje licht) en erg veel roet. In eerste instantie dacht mijn monteur dat het zou liggen aan de benzine pomp, maar na het doormeten hiervan bleek deze goed te zijn.

Nou hoop ik dat er iemand hetzelfde probleem heeft gehad, of eventueel de oplossing weet. Zou het kunnen zijn dat de uitlaat ergens anders nog verstopt zit? of moet ik bij de injectie en ontsteking gaan kijken?

Zit eraan te denken zodra ik mijn salaris heb ontvangen om nieuwe bougiekabels en bougies te kopen en alle 4 de injecties te laten reinigen, maar hoop dat er een makkelijkere oplossing is, omdat als ik deze 3 dingen doe, het maar de vraag is of mijn probleem opgelost is.

Met vriendelijke groet,
Maikel

Edit:
Een helling trekking is btw ook een ramp. En het rijden (wat ik met haperen bedoel), is meer inhouden van de auto. Hij wil wel, maar het lukt hem niet om harder te rijden.

Geplaatst door

Maik3l (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Zie dat je vraag nog geen respons geeft....
Ik zit zelf veel op forum in usa en zag ook heeel veel "probleeminfo" voor jou soort chevrolet....
Check link of stel je vraag daar 's

http://www.automotiveforums.com/f110-cav...

Groet jan

ford'65 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Cavalier of stel zelf een nieuwe vraag.