bij aanschaf van de van was volgens de verkoper de bak vervangen. Na +/- 3000mls is de versnellingbakolieslang eraf geschoten, ik had het gelijk door dus ben gelijk gestopt. Na een tijdje viel het mij op dat de van een beetje trilde op de snelweg al reed ik in z'n D.Niet erg maar wel vervelend. Als ik in z'n 3 reed was er niets aan de hand.Dus rij altijd in de derde versnelling. Nu hoorde ik afgelopen week een paar keer een beetje raar gerommel bij het maken van scherpe bochten in de eerste versnelling, Nu komt mijn vriendin thuis en zegt dat de bus niet harder rijd als 30. Ik heb een paar meter gereden en volgens mij schakelt hij niet meer over en blijf hij in z'n 1 rijden. Ik heb de van in januari op laten knappen voor 2000+ en hoopte er weer een poos mee te kunnen rijden. En nu dit... Kunt u mij misschien vertellen wat het zou kunnn zijn en of wat hier aan te doen en wat dat dan zou moeten gaan kosten?
mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1e vraag van mij af, hoe is het oliepeil?
2e wat is de kleur van de versnellinhsbakolie? zitten er ook veel aluminiumdeeltjes in?
3e, wat is de miles stand van de bus?
4e hoeveel km sinds het er afschieten van de slang van de bak? en hoeveel olie ging er toen bij?
hoeveel toeren maakt de bus , en als je gas loslaat, wat hoor/voel je dan?
is het filter in de bak ooit vervangen?
moet de bus ook veel gewicht wegtrekken. zware belading, aanhanger er vaak achter?
gr
Peco Power
Het olie pijl is goed, kleur weet ik niet.
er staat 137000mls op. en misschien 3 gereden na dat de slang eraf was geschoten. er ging toen een liter of 5 in. later is dat vervangen bij de garage.
onlangs heb ik de brandstofpomp en bougies laten vervangen en kwam de dag erop stil te staan. de garge heft de bus toen weggesleept naar de garage.
bleek kortsluiting in de bedrading te zitten zeiden ze.
Nu nog geen vijfhonderd km verder schakelt hij niet meer. ik weet niet of dat met elkaar te maken kan hebben?
De bak is rond de 110.000 gereviseerd volgens de vorige eigenaar.
Hij maakt verder geen raar geluid, hij schakeld gewoon niet door naar zn 2.
verder rijd ik niet veel met zware belading. maar ben niet eerste eigenaar.
mvg
[quote=Mercury]1e vraag van mij af, hoe is het oliepeil?
2e wat is de kleur van de versnellinhsbakolie? zitten er ook veel aluminiumdeeltjes in?
3e, wat is de miles stand van de bus?
4e hoeveel km sinds het er afschieten van de slang van de bak? en hoeveel olie ging er toen bij?
hoeveel toeren maakt de bus , en als je gas loslaat, wat hoor/voel je dan?
is het filter in de bak ooit vervangen?
moet de bus ook veel gewicht wegtrekken. zware belading, aanhanger er vaak achter?
gr
Peco Power[/quote]
15 jaar
Je weet waarschijnlijk niet welk type bak erachter zit? kun je hem aan de hand van de vorm van de carterpan doorgeven?
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]
Met wat mazzel heeft alleen je governor een dreun gehad, de achteruit doet het wel?
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]
hij zit achter dit dekseltje
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]
een beetje handige garage kan dit zo ff fixen, maar het kan ook zijn (afhankelijk van het type bak) dat er gewoon een vacuumslang lek is of eraf ligt of dat er een electronicaprobleempje is.
gr
Peco Power
[quote=Mercury]Je weet waarschijnlijk niet welk type bak erachter zit? kun je hem aan de hand van de vorm van de carterpan doorgeven?
[url]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/url]
Met wat mazzel heeft alleen je governor een dreun gehad, de achteruit doet het wel?
[url]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/url]
hij zit achter dit dekseltje
[url]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/url]
een beetje handige garage kan dit zo ff fixen, maar het kan ook zijn (afhankelijk van het type bak) dat er gewoon een vacuumslang lek is of eraf ligt of dat er een electronicaprobleempje is.
gr
Peco Power[/quote]
zo ver ik het kan zien lijkt hij het meest op nr 6 maar kan er niet goed onderkijken.
verders gaat hij wel zonder problemen in zn reverse.
gr kim
15 jaar
Dat is een 4 L 60 E bak, dat klopt wel met je bouwjaar, ik zal ff kijken of ik daar een exploded view van heb digitaal, boek ligt in de loods, daar kom ik nu niet bij, bak schakelt wel naar z'n "vrij"als je het gas loslaat?
Ik denk dat het de governor is, het wormwieltje gaat vaak stuk (plastic wordt bros en hard en brokkelt af)
gr
Peco
Het eerste wat je even checken moet is of ie wel goed in de versnelling schakeld, dit gaat ia een stangensysteem, miss dat de selectiegever/opnemer niet goed zit, op dit plaatje vindt je hoe het hoort/ hoe je kunt afstellen
http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...
als ik het gas loslaat rolt hij rustig verder, hoe merk ik dat hij in zn vrij gat dan?
gr kim
15 jaar
[quote=Mercury]Het eerste wat je even checken moet is of ie wel goed in de versnelling schakeld, dit gaat ia een stangensysteem, miss dat de selectiegever/opnemer niet goed zit, op dit plaatje vindt je hoe het hoort/ hoe je kunt afstellen
http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...[/quote]
heb even gekeken maar dit is niet iets waar ik alleen aan moet beginnen denk ik.
gr
15 jaar
Nee, ik denk het ook niet, Hoek van Holland, ik mail je morgen wel ff wat adressen in de buurt die je kunnen helpen en constateren wat er precies aan de hand is,
moet nu eerst weg..
gr
Peco Power
[quote=Mercury]Nee, ik denk het ook niet, Hoek van Holland, ik mail je morgen wel ff wat adressen in de buurt die je kunnen helpen en constateren wat er precies aan de hand is,
moet nu eerst weg..
gr
Peco Power[/quote]
oke alvast bedankt
15 jaar
Ik denk dat dit het dichste bij is voor jou, is een bedrijf dat al jaren in USA cars doet en een hoop knowhow hebben, neem contact op en leg het probleem voor, miss dat zij er zo een verklaring voor hebben, anders is het ook nog af te rijden in de eerste, let wel op temperatuur!!! eb raas niet met 5000 toeren erheen, dat vinden amerikanen niet fijn.
http://www.lansauto.nl/
Je hebt ook nog Pietersen natuurlijk, en bijv Astarte in 4 polders, etc etc (ff voor de reclamecode commissie)
Gr Peco Power
[quote=Mercury]Ik denk dat dit het dichste bij is voor jou, is een bedrijf dat al jaren in USA cars doet en een hoop knowhow hebben, neem contact op en leg het probleem voor, miss dat zij er zo een verklaring voor hebben, anders is het ook nog af te rijden in de eerste, let wel op temperatuur!!! eb raas niet met 5000 toeren erheen, dat vinden amerikanen niet fijn.
http://www.lansauto.nl/
Je hebt ook nog Pietersen natuurlijk, en bijv Astarte in 4 polders, etc etc (ff voor de reclamecode commissie)
Gr Peco Power[/quote]
hartstikke bedankt voor de info. weet wie ted vd lans is, mooie tent maar beetje boven mijn budget.Heb daar nog eens ruitenwisserblaadjes gehaald voor mn cadillac, kosten 50 euro stuk.
heb er deze maand al bijna 2000 ingestopt en nu dit weer. begin leeg te lopen op de van sinds een maand.
Ga maar eens op zoek naar een goede hoby is ofzo.
gr kim
15 jaar
Bel eens met Autrans www.autrans.nl misschien dat die beter aan kunnen geven wat het probleem is, geef aan dat het een 4l60e bak betreft en wat ie doet. miss is het een kleinigheid met electronica oid. Ik bel hen ook vaak met een onduidelijk probleem en zij hebben vaak een oplossing zo via de telefoon, wel ff vragen naar iemand voor amerikaanse bakken
gr
Peco power
ik denk dat de lockup plaat verbrand is in de koppelomvormer de lockup word alleen in geschakeld in de d en als deze verbrand is zal hij gaan trillen en op de duur gaan schaven
Klopt Peter, maar verklaard mij nog niet waarom ie nu helemaal niet meer opschakelt. Of zou de hele converter nu geen druk meer zetten?
4l60e is normaal toch een redelijk goede bak (4l80 nog iets beter, want zwaarder uitgevoerd) net als de 700r (zelf zweer ik altijd nog bij de good old turbo 400, maar da,s meer uit angst voor de electronica in de nieuwe bakken, zo'n "conventionele bak"kan ik zelf nog lekker even restaureren op een regenachtige middag, die electronische dingen met al die spoeltjes en dergelijke erin vindt ik al weer veel bewerkelijker, en dan die voorwielaandrijvingsbakken met tractioncontrol, liever niet...)
Gr
Peco Power
de kans bestaat dat er toch wat slijpsel in de koppelomvormer zit door het lockup probleem en dat dat slijpsel nu in je kleppenblok(brein) zal zitten waar doorr hij niet meer schakeld
Reclame maken? neem contact op met de beheerder van de site! (Reclame verwijdert door moderator)
[quote=Mercury]Bel eens met Autrans www.autrans.nl misschien dat die beter aan kunnen geven wat het probleem is, geef aan dat het een 4l60e bak betreft en wat ie doet. miss is het een kleinigheid met electronica oid. Ik bel hen ook vaak met een onduidelijk probleem en zij hebben vaak een oplossing zo via de telefoon, wel ff vragen naar iemand voor amerikaanse bakken
gr
Peco power[/quote]
bedankt heb even gebeld, konden door de telefoon ook alleen maar suggereren.
Kon maar beter van een complete revisie uitgaan zei hij.
Toch waarschijnlijk iets met de koppeling ofzo?
Vind het wel raar want hij is +/- 2 jaar geleden/ 20000mls al gereviseerd.
Dat moet zo'n bak toch wel aan kunnen lijkt mij.
15 jaar
het kan wezen dat de vorige keer een koppelomvormer is gemonteerd met een papieren voering deze slijt extra hard wij monteren altijd een koppelomvormer met een high carbon voering deze kan tegen slip dan verbrand hij niet
[quote=Mercury]Klopt Peter, maar verklaard mij nog niet waarom ie nu helemaal niet meer opschakelt. Of zou de hele converter nu geen druk meer zetten?
4l60e is normaal toch een redelijk goede bak (4l80 nog iets beter, want zwaarder uitgevoerd) net als de 700r (zelf zweer ik altijd nog bij de good old turbo 400, maar da,s meer uit angst voor de electronica in de nieuwe bakken, zo'n "conventionele bak"kan ik zelf nog lekker even restaureren op een regenachtige middag, die electronische dingen met al die spoeltjes en dergelijke erin vindt ik al weer veel bewerkelijker, en dan die voorwielaandrijvingsbakken met tractioncontrol, liever niet...)
Gr
Peco Power[/quote]
Dus zou ik er goed aan doen dan om er een 4l80 onder te laten zetten? of kan dat niet?
15 jaar
de orginele bak die er nu onder zit goed laten reviseren wij hebben weinig problemen met de transmissies
[quote=koppelomvormer revisie]het kan wezen dat de vorige keer een koppelomvormer is gemonteerd met een papieren voering deze slijt extra hard wij monteren altijd een koppelomvormer met een high carbon voering deze kan tegen slip dan verbrand hij niet[/quote]
Dat is wat er gebeurd zou kunnen zijn dan?
Wat zijn de kosten die aan zo'n revisie verbonden zijn?
Op hoeveel manieren kunnen ze zo'n bak reviseren?
En hoe is het mogenlijk dat er zoveel prijsverschil tussen de bedrijven is?
mvg kim
15 jaar
voor info stuur even een email naar mijn ik mag namelijhke geen reclame maken
[quote=koppelomvormer revisie]voor info stuur even een email naar mijn ik mag namelijhke geen reclame maken[/quote]
Op de daarvoor bestemde plaats mag ook jij reclame maken! Ik heb begrepen dat je dit aan het regelen bent met de beheerder dus doe het niet meer in berichten hierzo.
Hans
[quote=koppelomvormer revisie]voor info stuur even een email naar mijn ik mag namelijhke geen reclame maken[/quote]
Je leert het al!
@blue chevy
Bak is waarschijnlijk de vorige keer gereviseerd en de koppelomvormer niet, gebeurd wel vaker, voor jouw motor is de 4l60 e goed genoeg, de 80 zit onder de pick-ups met 7.5 liter motoren of de zware 3500 bussen. zou dus best kunnen dat nu de zooi uit de koppelomvormer gekomen is en nu het brein verstopt zit,( ja het is allemaal nogal technisch, ik weet het, maar dit is eigenlijk meer ge... tussen 2 mensen die ze wel eens uit elkaar halen)
Meestal haalt het filter het er wel uit, en als die dicht zit, dan schakelt ie ook niet meer of slecht, zelfde verhaal met de governor, die zet druk in de bak, wormwieltje breekt heel vaak stukken af en dan krijg je dit ook. (laatst nog 2 keer gehad met een turbo 400 van een Rolls Royce{ja, die gebruiken ook gewoon GM versnellingsbakken, eigenlijk lenen ze alles van een ander bedrijf})
Prijsverschillen, is net zoiets als bij de supermarkt, de 1 heeft een duurder pand met veel personeel en en hoop onderdelen, de ander zit in een achteraf schuurtje, doet alles alleen en besteld wat ie nodig heeft. dan zit er al snel een verschil in wat je per uur/dag moet binnenkrijgen om te "overleven".
Daarom is het verstandig om ff rond te shoppen!
gr
Peco Power
Oke, gelukkig hebben we internet.
Maar ja het is voor mij wel van belang dat de bak goed word gemaakt.
met goede onderdelen. blijkbaar kunnen ze hem ook gedeeltelijk maken.
Gebruiken ze ook speciale meet apparatuur om de diagnose vast te stellen bij "grote" bedrijven, die in achteraf schuurtjes niet niet aanwezig zijn en dat ze dan standaard alles vervangen wat misschien helemaal niet nodig is ? of is dat lulkoek?
15 jaar
Ik weet dat sommige bedrijven testbanken en dergelijke hebben, maar als je zo'n bak open hebt is het verstandig om toch de platen en de rembanden direkt te vervangen, kosten zijn niet erg hoog van deze delen enje bent er toch al mee bezig (zie dat als het vervangen van de waterpomp bij bijv. een vw golf, als de distributieriem wordt vervangen, de pomp is nog wel goed, maar alles is toch al los en de pomp is een paar tientjes werk, om er bij te komen is normaal een hele klus (dure uren)).
Ook uit "achteraf "schuurtjes komt best wel kwaliteitswerk, dus daar ga ik geen uitspraken over doen.
gr
Peco power
oke bedankt wil ook niet dat je mensen gaat afvallen, kan juist alle hulp gebruiken.
Dus hele dure aparatuur is er niet voor nodig? Iemand met veel kennis van zake. en goede onderdelen zouden het moeten kunne doen?
Het is niet dat ze hem gaan uitlezen ofzo? Was voorheen met mijn cadillac een probleem omdat ze niet in de computter konden. moest hij ergens anders worden uitgelezen.
mvg kim
15 jaar
KLopt, maar met je Van zit het iets anders
gr
Peco Power
indien wij een automaat bak reviseren vervangen wij alle fritie's en de remband pistons worden vervangen de lockup soleniots worden vervangen tevens is het mogelijk om de bak om tebouwen naar een high perfformance bak er werd gesproken over een test bank ik heb zelf bij meerdere revisie bedrijven gewerkt in het verleden ik kan je wel vertellen dat de beste test bank de auto zelf is deze stuurt namelijk ook de electronica aan mits daar wat niet goed is doet de bak het ook niet naar behoren en dat kun je niet op een test bank testen
wij werken met de nieuwste apparatuur op automaat gebied we inporteren zelf een hoop onderdelen uit amerika hebben ook veel op voorraad liggen
dus het maakt qua aparatuur niet zo veel uit begrijp ik. zijn er nog punten waar ik wel op moet letten dan?
heb ook reactie's gehad voor omruiling die van mij geven en dan een ander terugkrijgen. kosten gemiddeld tussen 1000/1300.(zit hij er niet onder en word verder niets nagekeken)
Is dat een goede optie of me eigen bak laten reviseren door een erkent bedrijf ? kosten in het ergste geval 2150.00 komen ze hem wel ophalen voor dat geld.
Of met een beetje geluk heeft iemand een betere optie voor mij?????????
15 jaar
de revisie van je eigen automaat bak zou ik voor kiezen ik heb je een mail gestuurt met de prijzen dit is zonder uit inbouwen
[quote=koppelomvormer revisie]de revisie van je eigen automaat bak zou ik voor kiezen ik heb je een mail gestuurt met de prijzen dit is zonder uit inbouwen[/quote]
want........ een ander blijft toch altijd een risico?ofzo?
15 jaar
je weet het probleem wat momenteel in de automaat bak zit en als dit verholpen is moet allees weer goed zijn
ik wil ook wel een ruil bak klaar maken als je dat wil we hebben nog wel wat bakken liggen die we klaar kunnen maken
[quote=koppelomvormer revisie]je weet het probleem wat momenteel in de automaat bak zit en als dit verholpen is moet allees weer goed zijn
ik wil ook wel een ruil bak klaar maken als je dat wil we hebben nog wel wat bakken liggen die we klaar kunnen maken[/quote]
Ik weet eigenlijk helemaal het probleem van de bak nog niet. weet dat ik pas kortsluiting in me kabelboom had volgens de garage, misschien heeft het daar mee te maken? maar volgens de garage niet. maar wil hem ook gelijk helemaal na gelopen hebben want vind het heel apart dat alles ineens kapot is binnen 115mls terwijl ik voor het laten vervangen van mijn brandstofpomp nooit problemen heb gehad in 1.5 jaar tijd en zo,n 20000 mls
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar