auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevy Van: geen vonk op bougie

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.7 ltr.

hoi , ik heb even een probleem ; van de een op de andere dag wil mijn gmc van niet meer aanslaan , startmotor draait wel rond. ik heb links en rechts wat gemeten en constateerde dat ik op de aansluiting van de bobine [ de stekkers dus] geen 12 volt heb maar slechts 2.85 volt , dit lijkt mij niet normaal. heeft iemand een idee hoe dit kan ? Voor alle duidelijkheid heb de zekerigen en relais gecheckt en deze blijken allemaal in orde , zelfs dynamo heb ik voorzien van nieuwe borstels, andere bobine geplaats ,dit had dus uiteraard geen effect, alvast bedankt , mvg frans.

Geplaatst door

Art-52 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Check je massa aansluitingen eens goed, maak die goed schoon, ik denk dat het daar in zit, anders de module in de ontsteking
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

dat ding waar dynamod opstaat, die gaan vaak stuk

gr

Peco power

Mercury 0
badge

15 jaar

ja daar is die weer die mercury , je hebt mij een tijd geledenook geweldig geholpen met die bronco 4wd wat die remschijven betreft. ik heb de massa aansluitingen gecheckt een schoongemaakt , maar dat van die module is nieuw voor mij. thanks again en laat het wel weer weten

Art-52 0

15 jaar

sorry ere wie ere toekomt. peco

Art-52 0

15 jaar

hoi peco ,dank voor je tip : ik heb nu weer 12v op de stekkers van de bobine, maar hij slaat niet aan - geen vonk op bougies, toch de bobine ? kan ik deze doormeten met een multimeter en welk voltage moet er dan uitkomen? mvg frans. ps verdelerkap en rotor schoongemaakt en bougiekabels op weerstand gemeten alles o.k.

Art-52 0

15 jaar

Bobine meten, geen idee, want daar komt een hele hele hoge spaning uit, ze gaan nogal eens stuk, Niet iemand in de buurt met een van? daar even bobine van lenen, dan weet je of je dan wel vonk krijgt. Bobine is niet vreselijk prijzig, maar als ie niet nodig is.... Er vonkt dus helemaal niets... dan is het 90% zeker de bobine. je kunt de weerstand meten op 1 of andere manier. maar ik weet niet tussen welke punten.

Gr

Peco

Mercury 0
badge

15 jaar

hoi peco , vandaag nieuwe bobine gemonteerd , maar resultaat het zelfde, bij nadere beschouwing blijkt dat als ik meet op de stekkers welke naar de bobine gaan dan heb ik geen 12v maar slechts 2.35v m houd ik nu de plus van de multimeter op de plus van de stekker en de min van de multimeter op aarde van blok dan heb ik wel 12v. hoort dit zo of zit er ergens toch een massa-fout ? bij het op contact zetten hoor ik een duidelijke klik in de verdelerkap?, dat zal wel normaal zijn of niet? groet frans

Art-52 0

15 jaar

dan denk ik dat je verdeelkap niet meer inorde is die klik zal wel doorslaan zijn kijk eens even of dat stiftje nog wel in je verdeelkap aanwezig is of je rotor niet is doorgeslagen

hoi robbie ,zal dit morgen even checken en laat het wel weten. thanx voor je sugestie ,mvg frans

Art-52 0

15 jaar

in jou verdeelkap zit niks wat kan klikken alleen het doorslaan van een vonk maakt zo'n klikgeluid

you're right, stift is weg ,haal morgen een nieuwe .

Art-52 0

15 jaar

ik heb even een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald en geplaatst ,maar geen resultaat en die klik of tik komt niet uit de verdeler -kap, maar uit een ronde doos er vlak naast vermoedelijk een vacuum pomp , ik denk dat ik maar die module ga vervangen die in de ontsteking zit. mvg frans

Art-52 0

15 jaar

Is ook een storingsgevoelig apparaat, heb je heel je ontsteking weer nieuw, dus moet ie het wel doen

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

hoi peco, ik heb vandaag uiteindelijk de module gekregen en vervangen , maar helaas geen resultaat ; geen vonk op bougie let wel dus een nieuw moduul , een nieuwe rotor en verdelerkap. heb ook massa aansluitingen weer gecheckt en nog eens schoon gemaakt. het kreng deed niets . toen heb ik zelf een fout gemaakt nl. de motor gestart met de verdelerkap ervan af {slim he ,even niet opletten] nu denk ik dat de ontstekingsvolgorde verkeerd staat. klopt dat ? en hoe krijg ik deze weer juist gesteld. het is voor alle duidelijkheid een automaat , ik weet niet hoe ik het bdp moet krijgen op de eerste cilinder zodat ik deze kan met de ontstekingsvolgorde kan gelijk zetten. vraag een : is mijn redenatie correct . vraag twee ; heb je enig idee waarom hij nog steeds niet start. mvg frans

Art-52 0

15 jaar

als jij de verdeelkap los hebt en start kan jou onstekingsvolgorde niet veranderen zolang jij de kabels er niet uit hebt gehad is het zaak gewoon de kap er weer op en klaar

hoi robbie , dat is een opluchting, bedankt voor je snelle reactie , nu de rest nog.....

Art-52 0

15 jaar

nu twijfel ik maar heeft deze geen krukaspositiesensor????

goeie vraag ,dat weet ik niet, heb nl geen handboek, en zou zo niet weten waar ik deze moet zoeken.

Art-52 0

15 jaar

hier hebben we het nog niet over gehad als jij je verdeelkap eraf hebt en start draait dan je rotor wel rond????

nee, volgens mij niet, ik ga ff checken....
toch vreemd, alles nieuw en geen vonk....

frans, geef ff het vin nr (op het plaatje onder de voorruit, kan ik 'm na zoeken)

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

jammer ik heb vorige week zo'n auto hier gehad en niet of ergens op gelet als die er zit zit ie ergens voor tegen je krukaspoulie aan een zender met een draad eraan[quote=Art-52]goeie vraag ,dat weet ik niet, heb nl geen handboek, en zou zo niet weten waar ik deze moet zoeken.[/quote]

ja ,de rotor draait rond . ik heb me laten vertellen { bij het bestellen van die module] dat het ook zou kunnen liggen aan contactslot , maar men wist het ook niet precies .

Art-52 0

15 jaar

FIRING ORDER 1-8-4-3-6-5-7-2

FIRING ORDER 1-8-4-3-6-5-7-2 ---------
FRONT | 2 4 6 8 |
OF | |
DISTRIBUTOR ROTATES CLOCKWISE VEHICLE | 1 3 5 7 |
---------
nog ff voor zeker

Mercury 0
badge

15 jaar

vin code 1GBEG25K25K5H7143525.

Art-52 0

15 jaar

al zou hij niet op tijd staan dan nog moet je een vonk hebben wat ik ook nog in mijn geheugen heb is dat deze een elektronische vervroeging heeft dat is een zwarte module die aan de rechtse kleppendeksel zit met een vacuum slangetje eraan,die kan ook kapot zijn,en je kontaktslot kun je overbruggen door gewoon op de draad die van je kontaktslot afkomt op de ontsteking zelf een draad plus op de accu

motor heeft geen krukas sensor

Mercury 0
badge

15 jaar

ja dat dacht ik ook, er zit idd een zwarte module met een slangetje dit is in orde !!

Art-52 0

15 jaar

heb je al eens geprobeerd om een startkabel min op de accu en andere kant tegen je motor aan inderdaad om te kijken of je massa goed is

Vehicle Identification Number:
1
E 2
G 3
2 4
5 5
K 6
2 7
5 8
K 9
5 10
H 11
7 12
1 13
4 14
3 15
5 16
2 17
5

Description Position Raw Data Decoded Data
Region: 1 E Africa
Country: 1-2 EG Mozambique
Manufacturer: 2-3 G2 Unknown
Model Specific: 4-8 5K25K Unknown
Check Digit: 9 5 Invalid
Year: 10 H 1987
Assembly Plant: 11 7 7
Serial Number: 12-17 143525 143525

dit rolt uit je VIN?????

Mercury 0
badge

15 jaar

Vehicle Identification Number:
1
1 2
G 3
B 4
E 5
G 6
2 7
5 8
K 9
2 10
5 11
K 12
5 13
H 14
7 15
1 16
4 17
3

Description Position Raw Data Decoded Data
Region: 1 1 North America
Country: 1-2 1G U.S.A.
Manufacturer: 2-3 GB Chevrolet / Pontiac / Cadillac
Model Specific: 4-8 EG25K Unknown
Check Digit: 9 2 Invalid
Year: 10 5 2005
Assembly Plant: 11 K K
Serial Number: 12-17 5H7143 5H7143

of dit, maar dan is ie van 2005???

Mercury 0
badge

15 jaar

contactslot is ook veel voorkomend probleem

Mercury 0
badge

15 jaar

ik blijf denken ,deze heeft geen krukassensor dan een halgever als jij de verdeelkap eraf pakt zit daaronder dan een spoeltje??peco jij weet wel wat ik bedoel dat spoeltje waarvan vaak de draadjes breken omdat ze konstant op en neer gaan i.v.m vervroegingsmechanisme oud type

ik loop nu naar buiten voor het checken van de vin code, hij is van 1987 , vorige eigenaar was een nederlander.dat met die startkabel is dat om te weten of er its mis is met de massa? ik heb dit niet geprobeerd.onder de verdelerkap zit geen spoeltje dit is idd bij oudere modellen , ik geloof tot 1973

Art-52 0

15 jaar

[quote=robby10030]ik blijf denken ,deze heeft geen krukassensor dan een halgever als jij de verdeelkap eraf pakt zit daaronder dan een spoeltje??peco jij weet wel wat ik bedoel dat spoeltje waarvan vaak de draadjes breken omdat ze konstant op en neer gaan i.v.m vervroegingsmechanisme oud type[/quote]
Zit hier volgens mij niet meer in, ik heb de ontsteking ergens bovenaan in dit topic kompleet geplaatst als afbeelding

Mercury 0
badge

15 jaar

oké maar wie of wat zegt de onsteking op tijd te moeten vonken,of krukassensor of nokkenassensor of halgever

ja dat klopt peco zo ziet de zooi er ook uit , vin klopt , hij is van28-02-1987,, kenteken 43-vb-gd, het is wel een gmc {zie eerste vraag van mij] en op het kentekenbewijs staat als indentificatienummer ; 1GBEG25KSH7143525 , DUS DIE 5 ZOU EEN S MOETEN ZIJN.

Art-52 0

15 jaar

dit is dus dat beruchte draadje wat vaak kapot gaat maar wat zit er bij jou onder je verdeelkap??eeen halgever??ik zal eens proberen morgen die auto hierheen te halen zal ik het zaakje eens bekijken[url=http://img396.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img396.imageshack.us/img396/1355/...[/img][/url]

he robbie . dit is niet mijn ontsteking.de mijne is een grondplaat waarop de module zit bevestigd in het midden zit een ronde schijf [geel koperkleurig met in het midden daarvan een ronde plaat in de vorm van een ster met daar bovenop de bevestiging van de rotor dit alles is meteen zichtbaar als je de verdelerkap ervanaf haalt

Art-52 0

15 jaar

dan vermoed ik dat daar de storing zit dat is de impulsgever

kun jij er geen fototje van maken terwijl de verdeelkap eraf is

wat is de impulsgever, die ronde schijf ? deze zag wel erg groen toen ik de eerste keer de verdelerkap ervan af haalde

Art-52 0

15 jaar

ik stuur je morgen een foto ok, heb daar de hulp van mijn vriendin voor nodig , ik weet nog minder van computers dan van autoos . bedankt alvast

Art-52 0

15 jaar

oxidatie[quote=Art-52]wat is de impulsgever, die ronde schijf ? deze zag wel erg groen toen ik de eerste keer de verdelerkap ervan af haalde[/quote]

hoi robbi bij deze de foto van de ontsteking

[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/6053/...[/img][/url]

Art-52 0

15 jaar

daar zit een spoeltje in daar zal het probleem wel zitten

kun je mij dan ook vertellen hoe ik bij die spoel kom , volgens mij kan die impulsgever er niet zo maar vanaf

Art-52 0

15 jaar

en hoe is het hiermee afgelopen????

dit klopt ook niet helemaal de module op de foto van jou is een andere als peco erop gezet heeft[quote=Art-52]ja dat klopt peco zo ziet de zooi er ook uit , vin klopt , hij is van28-02-1987,, kenteken 43-vb-gd, het is wel een gmc {zie eerste vraag van mij] en op het kentekenbewijs staat als indentificatienummer ; 1GBEG25KSH7143525 , DUS DIE 5 ZOU EEN S MOETEN ZIJN.[/quote]

still the same shit, wat die module betreft heb je gelijk, maar voor mij was belangrijk dat ik wist wat die module was en hoe dat ding eruit zag. ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt met een monteur die wat diagnose app. meeneemt en wat meer kan meten dan ik, er zit zoals jij wel zult weten ook nog wat computershit in . in de vorm van een box met daarop weer aangesloten diverse stekkers met printplaten. ik weet het echt niet , dus hopen maar...... bedankt voor je interesse en de tips , laat wel weten hoe het afloopt groet frans

Art-52 0

15 jaar

succes

hoi , toch nog even een vraag : die impulsgever hoe krijg je deze ervan af ? zou het ook niet mogelijk kunnen zijn dat er een start- onderbreker in zit, wat ik niet weet en deze zich spontaan ingeschakeld heeft. ik heb nl nooit met de auto gereden. ik zie wel bij de voorruit 2 leds zitten en in het interieur 2 sensors. groet frans

Art-52 0

15 jaar

jij hebt er een nieuwe module ingezet als het goed is heb je deze op een aansluiting moeten drukken aan de achterkant,zaten daar niet 2 pinnetjes??dit is je spoeltje van je impulsgeven kun je even met ohm meter meten ,even die oude module pakken en aan de achterkant kijken,en om dit spoeltje er van af te krijgen moet je je hele ontsteking eruit pakken dan tandwieltje verwijderen door het borgpennetje eruit te tikken dan pak je zo die ontstekinsgas as eruit en kun je erbij

klopt , maar module is gewoon vast geschroefd op bodemplaat met pasta er tussen, aan achterkant van module zitten 2 stiften daarop bevestig je de 2 draden ,dat is alles . die twee draden verdwijnen onder de impulsgever. dus denk dat ik maar hele ontsteking eruit haal.

Art-52 0

15 jaar

ja die 2 draden gaan naar dat spoeltje even met multimeter meten of dat spoeltje weerstand heeft of niet ofat dat spoeltje onderbroken is

spoel heeft geen weerstand , ohm meter blijft op 1 staan, kan ik nu de ontsteking eruit halen door alleen maar de bout los te draaien waarmee deze op het blok vast zit ?

Art-52 0

15 jaar

eerst even goed aftekenen of op tijd zetten als je namenlijk je ontsteking eruit trekt verdraait de rotor klein beetje dat komt door de schuine vertanding van dat tandwieltje wat die as aandrijft,dus je tekent het huis even af op het blok en dan teken je even de stand van de rotor af op onstekingshuis dan verdaai je je onsteking om hem wat te lossen op en neer dan trek je langzaam je ontsteking eruit en zul je zien dat je rotor wat verdraait als je nu dit weer aftekent waar ie nu staat heb je straks bij monteren geen problemen

nou dat ga ik morgen dan maar "even "" doen. best spannend voor en niet automonteur. bedankt voor je tips en laat het je wel weten . frans

Art-52 0

15 jaar

en dat tandwieltje pak je eraf door splitpennetje eruit te tikken en moet je even kijken want dat wieltje past maar op een manier op die as dat gaatje van die splitpen zit namenlijk niet precies in het midden

hoi robbie, hier een foto van de ontsteking. spoel is verrot.alles verroest, dus dat wordt een nieuwe. maar welke ? ik heb wat gelezen over plug and play ontstekingen, zouden meer power leveren, heb jij daar ervaring mee? de auto loopt op gas en benzine 5.7l 8cil. of kan ik het beter bij het oude laten? groet frans

[img]http://home.versateladsl.be/vt6341103/On...[/img]

Art-52 0

15 jaar

aha kijk eens aan ik had al een vermoeden, dat spoeltje kun je gewoon los kopen,ikzelf zou het bij het oude laten dat meer vermogen voel jij of ik niet of je moet er zo aan trekken,die dingen heben vermogen genoeg,effe met staalborstel goed schoon maken en weer monteren en rijden met die hap 0478-515000 catalina usa parts venray, effe bellen misschien even vragen naar hun email adres en deze foto doorsturen weet ik zeker dat het goed komt wordt gewoon naar je toegestuurd

om te veel reclame/belangenverstrengeling te voorkomen ook hier kun je deze delen bestellen:

Of C&P Parts http://www.cpusaparts.nl/
danwel Tyra www.tyra.nl
dan wel partscentre Holland www.pch.nl
dan wel van Dam jr. in elst http://www.vandam4x4.nl/

o'ja, de website van catalina; www.catalina.nl


gr

Peco Power

nou ik bestel toch maar en nieuwe, want bij het schoonmaken blijkt er ook een van de bovenste nokken te zijn gescheurd en werd alleen noch maar door de roest bij elkaar gehouden. wat die plug and play betreft zegt men dat de inbouw en afstelling erg gemakkelijk zou zijn, als je het leest denkt je :erin stoppen vast draaien en gaan met die banaan , daar was ik gewoon nieuwsgierig naar, of dat wel zo werkt, of is dit allemaal bullshit? bedankt voor jullie goede raad en zonder jullie was mij dat alleen niet gelukt. gr frans

Art-52 0

15 jaar

hoi . net even de nieuwe ontsteking geplaatst, dus compleet nieuw, en wat denk je ?.................. helemaal niets!!gewoon weer hetzelfde , geen vonk op bougie. iemand nog een idee?, anders steek ik hem in brand.groet frans

Art-52 0

15 jaar

de ontsteking draait wel he, niet dat het probleem in de nokkenas zit...
nog ff wachten met barbecuen, ik probeer nog ff wat gegevens voor je te regelen, maar dat wordt pas vanavond, maar iets geduld heb je vast nog wel.......

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

je hebt toch niet toevallig een zekering eruit geflapt door dit getrubbel en rechtstreeks plus op de draad alles omzeilen

ontsteking draait , geen zekering geflapt. ik ondekte wel nog onder een afdekkap onder stuur een alarmbox van het merk; meta -systems, m96e, remote controlled. nu heb ik nooit een afstandbediening gehad, maar kan deze box zich niet vanzelf ingeschakeld hebben ?[ zal wel een dom idee zijn] . en geduld heb ik wel nog peco, dus van die barbeknoei komt nog even niks. gr frans

Art-52 0

15 jaar

die kan inderdaad wel ingeschakeld zijn met accu los en vast[quote=Art-52]ontsteking draait , geen zekering geflapt. ik ondekte wel nog onder een afdekkap onder stuur een alarmbox van het merk; meta -systems, m96e, remote controlled. nu heb ik nooit een afstandbediening gehad, maar kan deze box zich niet vanzelf ingeschakeld hebben ?[ zal wel een dom idee zijn] . en geduld heb ik wel nog peco, dus van die barbeknoei komt nog even niks. gr frans[/quote]

en loopt ie weer?
diagnose-monteur nog iets opgeleverd?

Frank3137 0
badge

15 jaar

uit bovenstaande blijkt dat hij niet loopt, monteur komt pas volgende week. ik heb eerst de hele ontsteking vervangen,resultaat dus nul , geen vonk op bougie.

Art-52 0

15 jaar

als ik jou was zou ik eens gaan zoeken wat voor alarm het is en of je er een gebruiksaanwijzing van kan vinden http://diplodocs.nl/references.php alarmen kunnen nog al eens raar doen .

gr ron

rondepon 0

15 jaar

thanks , ron, heb het er totaal uitgehaald. oude shit uit 1988 geen gebruiksaanwijzing meer van te krijgen. resultaat weer niets ; geen vonk.

Art-52 0

15 jaar

heb jij wel 12 v op je aansluiting anders rechtstreeks vanaf accu 12v erop zetten

Dit smerige alarm heeft je bij de poot Frans!
ik ben nu net thuis, ik ben bekaf, dus nog ff geduld, ik ga voor je een schema regelen, maar moet ff je vin nr hebben of staat ie al ergens in eerdere posts?, dan vindt ik hem wel, ga nu eerst ff pitten, deze week krijg je het, en anders wel 1 van de andere USA freaks hiero!!
(ben blij dat ik eindelijk wat meer steun heb hier en vooral andere kijk en denkrichtingen... Dat werkt heel goed, 3 weten meer dan 1)

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

hoi peco, goed geslapen? doe rustig aan, ik heb de tijd, ben vandaag toch aan en andere klus bezig , een ducati 900ss,met problemen. ik hoor het wel. de groeten frans. and take it easy!!!!!!!

Art-52 0

15 jaar

de vin code code staat bij post 36 .

Art-52 0

15 jaar

hoi , hier is die weer!!!! ik heb dus het alarm gedemonteerd dit was denk ik vrij eenvoudig:alles was op de orginele draden gesoldeerd , dus geen kabelverbinders en of kroonsteentjes, dus heb alles er vanaf geknipt en had zo de hele zaak in handen. Gestart en mooi niks dus. ik heb 12 volt op de aansluiting naar de bobine , voltage zakt bij het starten naar 9.5 v.Als ik de kabel van bobine naar verdeler los haal en boven het contactpunt houdt geen vonkoverslag. Zou toch wel zo moeten of ben ik gek? {dat kan ook]. Op de andere verbindingen van bobine naar de verdelerkap {die 2 multistekkers dus } meet ik op de een 12v en op de andere 3.5v . Is die laatste waarde o.k ? de een meent dat het ongeveer 7.5v zou moeten zijn ,de andere zegt dat dat zal wel zo horen, daar ben je dus vet mee. er staat ook niks van in het handboek. trouwens als het echt spannend wordt verwijst het handboek je zowieso naat de dealer. heeft er iemand misschien zo;n zelfde Van en zou hij dat svp even willen meten dan kan ik weer iets wegstrepen. Andere suggesties blijven uiteraard van harte welkom. thanks frans

Art-52 0

15 jaar

hoi , ik lag dus net weer onder de auto en wat ziet mijn oog ? een Nokkenassensor!!!!!!!!. IK heb zo;n ding nog nooit gezien , kun je dat ding doormeten? heb hem eruit gedraaid en alleen maar schoongemaakt, het uiteinde was zwart aangekoekt. volgens het boek zou er ook koelvloeistof uit moeten lopen, maar er kwam geen drup.. terwijl radiatoren het reservoir toch vol zijn.mvg frans

Art-52 0

15 jaar

maak eens een foto, zat deze onder het uitlaatspruitstuk,gewoon een draadje eraan?? ik denk temp zender jou nokkenas ligt in het midden van de motor zou je een zender moeten hebben van 20 cm jij hebt een onsteking met halgever en spoeltje dan heb je geen nokkenassensor

bij deze toch al de foto

[img]http://home.versateladsl.be/vt6341103/!Frans/sensor.jpg[/img]

Art-52 0

15 jaar

dit is een temperatuur zender houd dit draadje maar tegen je blok aan zul je zien dat de temp meter oploopt

robbie, het ding heet :electronic spark control, volgens het handboek is dit de oude naam voor knock sensor{tot 1993], hij maakt onderdeel uit van het zgn electronic spark timing system. in combinatie met de ecm[ electronic control module.in het kort en vrij vertaald komt het hier op neer:de ecm krijgt een referentie pulse van de verdelerkap welke toerental en cranckpositie samen controleert. als alles dan klopt zendt deze weer een e.s.ot -pulse retour naar de verdeler.hij vervroegd de ontstekingstijd tot maximaal 20 grd., dit alles om de zgn spark knock te verminderen. om de hele klerezooi te controleren moet je hem laten uitlezen op bepaalde codes. dus dat laat ik maar doen!!!! . p.s voor mij is bovenstaande CHinees , ik wil ook beslist niet de wijsneus uithangen maar misschien hebben andere forumbezoekers ook wat aan. thanks frans

Art-52 0

15 jaar

hallo, robby ,peco en alle anderen die mij van tips hebben voorzien : HIJ LOOPT!!!!!!!!!!. jullie geloven het nooit maar 2 nieuwe ontstekingen bleken kapot te zijn { nieuw uit doos van fabrikant }daarna lliep hij op gas maar niet op benzine. toen bleek dat een stift van de nieuwe module ook niet helemaal lekker was . Deze ook maar weer vervangen { gelukkig alles onder garantie ] en ja hoor lopen als een tierelier . ik wil hier geen reclame maken maar toch zonder MD Specialcars en met name zijn coulante opstelling mbt kapotte onderdelen en tips was het een stuk lastiger geweest. Mijn dank gaat zeerzeker ook naar JULLie, voor het entousiasme en meedenken en uiteggen NOGMAALS DANK frans

Art-52 0

15 jaar

geweldig dat je daar achter bent gekomen

och robby, ik ben stront eigenwijs en na 5 MAANDEN !!!!!! is het dan toch gelukt. thanx mate

Art-52 0

15 jaar

DE aanhouder wint.... en daar ben je sterk i n, destijds ook al met de Ford Bronco!
Geweldig dat ie loopt, heerlijke reiscruisers die chevy vans.
Veel plezier en bedankt voor de feedback

Mercury 0
badge

15 jaar

thanx peco , en geen dank voor de feedback , is toch logisch of niet.? duurde alleen wat lang maar dan heb je ook wat.............. groet frans . en nogmaals hartstikke bedankt jullie allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Art-52 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.