Chevrolet US Corsica: Automaat met bij geluid.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.1V6

Heb een Chevrolet Corsica uit 03-1995 met 107000km op de teller.

Wat ik heb is meer een vraag en niet echt een probleem.

Auto rijdt ,schakelt prima hoor alleen als ik 50/60 rijdt een geluid uit de automaat komen
wat op wind geruis lijkt .

Dit had ik bij mijn Pontiac Grandam uit ook 1995 met zelfde motor en bak ook????
Had toen de bak helemaal na laten kijken en daarbij een rek van 1200 euro
maar het geluid was er nog dus denk dat het type bak dat geluid maakt.

Ben erg nieuwsgierig wat het geluid is (oliepomp?koppel omvormer?)
neem aan dat het geluid er niet was toen de auto nieuw was.

Doe er zolang de wagen goed rijdt niets aan maar wie weet??

Alvast dank voor de hulp.

M.G.R

Geplaatst door M.G.R (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Corsica? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik heb geen flauw idee, maareh waarom overgestapt van een sportieve grandam naar een gezapige corsica? Zeker na een bakrevisie....van 1200 euro.
Die nieuwe bakken maken wel eens wat lawaai op de governor, maar of je dat in de auto hoort???

gr
Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Ben niet direct overgestapt zitten nog een paar auto's tussen helaas
Heb daarvoor een Grand Am gehad uit 1993 met 3.3 3 traps automaat zonder dat geluid
heerlijke wagen nog altijd veel spijt van de verkoop want zie hem nog regelmatig rijden.

Kon geen Grand Am vinden voor dezelfde prijs als de corsica de rij eigenschappen zijn wel hetzelfde
maar buiten kant Zeker niet maar komt nog wel een Grand Am even sparen.

Moet er ook bij zeggen als ik het gas loslaat blijft het geluid er nog ongeveer 3 seconden en dan is het weg
en ook als ik de bak in de neutraal zet en gas geef is het er niet(als ik 50 rijd)

Gr Marcel.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik ga er eens op letten en wat mensen vragen, je hoort nog van me
Greetz

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

waarschijnlijk hoor je je tcc, dit is de lock-up voor je 3e versnelling en je overdrive, het verklaart in elk geval waarom je het nog even hoort als je je gas loslaat en waarom je het niet hoort in neutraal. Volgens mij kan het geen kwaad, zal in de states nog ff navraag doen, 3.1 ltr heeft de 4t60e versnellingsbak, maar die zat volgens mij ook achter de grand-am 3.3 ltr.
Je hoort nog,

gr

Peco power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

ff navragen leert het volgende, de grand am 3.3 ltr had een verbouwde th 125 transmissie, later hernoemd naar 3t40, ook dit is een 3 bak met een overdrive en lock-up, maar binnenwerk is anders en heeft ook een andere lock-up. je spreekt bij de 93'er over een 3 bak, het zou kunnen dat ze de stekker van de tcc eraf gegooid hadden, dan heb je en geen lock-up op de 3 en geen overdrive. deze tcc solenoid geeft vaak problemen, hierdoor blijft de bak hangen in de overdrive en slaat de auto af bij lagere snelheden/stilstand.

3t40 trans

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]


4t60 trans

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

dit nog ff ter info

Gr

Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Kijk dat zijn pas antwoorden.

Is deze tcc makkelijk te vervangen ?zo ja wat is de richt prijs/

wel een hinderlijk geluid komt boven het 6 cilinder geluid uit.

Wel raar dat ze het geluid uit mijn vorige Grand am niet hebben weg gekregen ook niet na de
gedeeltelijke revisie.

Het probleem met de lock up van de 3.3.Grand am had ik ook maar dat is wel opgelost.

Hoor het wel .

Bedankt en prettig weekend.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Haal ff een uit een sloper, die dingen liggen bij elke sloperij/handelaar wel , zijn redelijk veel verkocht en (ja, dit klinkt miss raar, maar ik heb het ook wel eens gedaan) als je 1tje inruilt staan ze je na een jaar echt gruwelijk in de weg, zien er niet meer uit, stinken muf van binnen, de bekleding is verschimmeld, de remmen zitten vast en de banden staan leeg, ze gaan dan vaak zo naar de stiba leden... want waarde zit er niet in.
Als je geluk hebt, staat er een complete bij de sloop, soms weten ze of bak en motor goed waren, kun je zo een goede sensor eruit halen, bij een 4t60 wil het makkelijk, de 3t40 is iets lastiger.Maar ik zou eerst gewoon doorrijden, zolang ie niet afslaat, stottert bij het afrijden werkt ie nog!
Ik vraag mij af of het niet de ketting vanaf de converter is die je hoort,als ik iemand spreek die meer met deze auto's werkt (ik heb niet zo vreselijk veel met voorwielaangedreven amerikanen, ik heb er zelf 1 voor dagelijks gebruik en verder geloof ik het wel) zal ik hem eens vragen,

ook een prettig weekend!

Greetz

Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Als ik het goed begrijp is de sensor niet goed als er schakel problemen zijn.

Bij mijn geen enkel probleem met schakelen alleen dat ruisende geluid.
Wat jij daar zegt over die ketting vanaf de converter dat kan wel eens zijn.

Het was geen dure koop en rijdt prima

Moet wel zeggen toen ik hem net had(6weken geleden )was het geluid wel minder
maar had de wagen al een tijdje stil gestaan.

Anders maar een versteker voor de muziek erin haha.

Prettig weekend.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Een keer nieuwe olie en bakfilter wil ook wel wonderen doen!

goed weekend,

Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Hallo Peco,

Was vandaag met inbouwen van de stereo bezig en merkte dat onder de vloer
bekleding alles drijfnat is??

Weet jij of dit een veel voorkomende kwaal is bij deze wagens en waar dit vandaan komt?
Alvast weer bedankt.

Gr Marcel

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

zie mijn antwoord bij het "oude topic" over dit onderwerp

gr

Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Hallo Peco,

Nu hoorde ik van iemand dat er door een verstopping van een zeef ook een raar geluid kan
komen uit de automaat?

Zegt jou dit iets .
Als ik het goed begreep zou het de zeef van de olie pomp moeten zijn.


Hoor het wel .

groeten Marcel.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Hiermee bedoelt ie het filter onder in de bak, het transmissie olie filter, Bij deze bakken vervang ik die om de 60000km samen met de bakolie. je carterpan moet er even onderweg, dan kun je erbij op de exploded views die ik eerder al plaatste zie je het filter bij de carterpan.
je zou kunnen overwegen om hem te wisselen, maar dan moet je de bakolie ook direkt doen, dan weet je dat alles goed is.

gr

Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Beste Peco,

Heb olie en filter vervangen schakelen is prima heb alleen nog het volgende:
Was al soms voor de olie wissel.

Bij het inschakelen in de R hoor ik een goed hoorbare tik en voel dit ook.
Doe ik het de tweede of derde keer hoor en voel ik niets??

Heb jij enig idee hoe erg dit is?of gewoon doorrijden vooruit geen ekel probleem.

Alvast bedankt voor de reactie en prettige dagen.

Marcel.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Is deze tik vanuit de park naar de R met koude motor? dan draait ie stationair wat harder en zou ik het niet vreemd vinden, een echte "klonk" is wat minder, zeker als de motor zijn normale toerental (warm) draait, vanuit drive naar neutraal en dan naar Reverse, hoor je het dan ook? kan ook wat ruimte op een aandrijfas of op een draagarm zijn. Als je de auto op de brug of op een krik hebt (op een brug is het mooiste) want dan kun je hem ook in de versnelling (laten) zetten en daar luisteren waar de tik wegkomt (wel een brug waar ie met de wielen op staat, een oprijbrug dus, 1 met van die klappoten daar heb je minder aan). Meestal klinkt het ernstiger dan het is, maar ik kan natuurlijk niet echt beoordelen op deze afstand zonder het te horen en te voelen of het wel of niet normaal/tolereerbaar is.

gr

Peco

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Met warme en koude motor vanuit P en vanuit N maar als je het een paar keer achter elkaar doet
dan hoor je ook weleens niets dat hij wel gewoon netjes inschakelt.

Lijkt wel of er en een of ander ventiel of servo soms geen demping heeft?
gr
Marcel.

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Goedenmorgen ,

Om even terug te komen op de tik bij inschakelen naar R het lijkt erger te worden Helaas
Naar D vanuit P of van R naar P voel je wel een hele lichte schok maar dat is de gewone slijtage
maar van Pnaar R of van D naar R is het echt een metalen tik.

maar heb op internet gezien dat het eventueel een gebroken veer kan zijn in de reverse servo.

Wie is hiermee bekend? of weet een goede automaat specialist in de buurt van Eindhoven/Helmond?

Ben er niet gerust op .
Alvast bedankt.

Marcel.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

http://www.autrans.nl/

autrans tilburg, die is zeker goed

http://maps.google.nl/maps?gbv=2&hl=nl&s...

dit is aan transmissieboeren bij jou in de buurt

gr

Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Bedankt Peco Power,

Heb het een en ander rond gebeld en heb een paar keer de opmerking gehoord
dat het in een motor steun kan zitten!

Als ik zelf in deauto zit met de motorkap open kan ik het niet zo goed zien maar
bij inschakelen in de R maakt de motor een duidelijke beweging van ik denk 4cm
hoeveel mag dit zijn?

Ga aan het eind van de weer alle motorsteunen nalopen.
Weet jij of dit vaker voor komt?

Gr Marcel

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Heel vaak, trillen, of klakken, resoneren, als je rijdt, 80 (ofzo) en je laat het gas los en geeft weer gas, hoor je dan ook een bonk? dan is het zeker de motorsteun, zelfde geldt voor bijv een draagarmrubber of zelfs een stuur/fuseekogel, willen ook behoorlijk klakken. maar 4cm is redelijk veel, dus wss een motorsteun.

gr

Peco Power

M.G.R (0), 15 jaar geleden

Hallo Peco Power,

Heb er een ander rubber in gezet en weg bonk!! heerlijk.

Jij weet nogal veel ,ook van airco's?

Bij mijn Corsica gaat de compressor draaien maar er komt geen koude lucht???
de persleiding wordt een beetje warm maar de zuigleiding niet koud.

Bij te weinig koelmiddel gaat de compressor aan/uit de heletijd bij mij dus niet.
De druk meter die ik op de zuig aansluit geeft een redelijke druk??

Help!

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Airco even laten checken, laat ik ook altijd doen bij de specialist, weet je direkt wat er aan schort en hoeveel centjes het gaat kosten.....
Delen kun je ook zelf opzoeken natuurlijk

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Het is trouwens verstandiger om hier een nieuw topic van te maken, een hoop airco experts zullen niet bij een topic over een automaatbak kijken

gr

Peco Power

M.G.R (0), 14 jaar geleden

Auto heeft er nu 120000km opzitten geluid in de bak is er nog schakelt altijd prima en het wordt ook
niet erger(gelukkig).

Heb nog een ander geluid Wie weet .
Heb al een paar keer gehad dat als ik het stuur draai dat er ong 2 seconden een raar
geluid hoorbaar is (het is lager als waar de stuurpomp zit lijkt )
Olie is op pijl en hij stuurt even licht/zwaar zoals altijd.
Wat ik wel moet zeggen dat ik het voor een amerikaan aan de zware kant vind.

Zou het toch de pomp zijn ?je hoort wel een geluid als je gasgeeft in de bocht en dat lijkt op
het geluid als je het stuur in de uiterste stand zet als je stilstaat???
Wie heeft een idee moet toch pomp of stuurhuis zijn?

Olie is wel donker maar niet zwart.

Alvast bedankt en een prettig weekend.

Gr Marcel.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Marcel,

Begin dit even in een nieuw topic! dit werkt zo niet!

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Corsica of stel zelf een nieuwe vraag.