Chevrolet US Corsica: Automaat schiet uit versnelling? Slipt? Tcc?

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: v6 2.8L

hey allemaal,

ik ben sinds gister trots eigenaar van een 1989 corsica v6 2.8L automaat

maar nu het probleem als volgt..

als ik hem in z'n "D" zet dan naar paarseconde voel je dat hij pas vooruit wil..

dan ga je rijden 1e versnelling goed en dan 2e naar 3e versnelling (denk ik) lijkt wel of hij beetje doorslipt of zo.. ik kan dan Veel gas geven zonder bijna vooruit te komen.

dus eigenlijk rij je weg je geeft met je voet 1 positie vast op je pedaal en dan schakelt hij op maar soms 8vd 10x dan schiet hij eruit of zo dan heeft ie ineens geen aandrijving.. en dan moet ik even gas loslaten dan pak hij weer op en kan ik weer even verder..


veel zeggen TCC sensor + spoelvervangen en oliefilter (na de tcc sensor hadden ze de stekker van los getrokken) maar daardoor gaat hij toch niet zo raar opschakelen en soms lijkt het wel of hij even in z'n neutraal staat paar seconde en dan schiet hij weer in de versnelling dus de toerental schommelt ook eventje totdat hij beetje op snelheid is.. en de tcc sensor was niet aangesloten vandaar dat hij ook niet naar zn 4e ging (overdrive) denk ik..

andere vertellen iets over 2 hydroliek ventielen?

ik weet het niet meer wat het is! =( ik hoop niet dat ik heel me bak moet vervangen.. het is heel raar.. er zat ook genoeg olie in.. en naar mijn wetene (ik heb nog niet eerder aan ATF geroken) rook hij niet verbrand de olie die eruit kwam.. hij is wel donker rood/lichtjes zwart..

kan het niet zijn dat de oliepomp van de automaat kapot is? of zo dat hij geen of teweinig druk op bouwt? waar kan ik zien wat voor type bak ik heb? mischien handig


Super bedankt iedegeval voor jullie hulp

menno87

Geplaatst door menno87 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Corsica? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

olie is verbrand, hoort helderrood te zijn. Flushen en nieuwe olie incl filter opzetten, indien dan het probleem nog blijft bestaan ( geef het systeem even een paar dagen om zichzelf goed door te spoelen ) dan zit er waarschijnlijk toch een revisie aan te komen.

Groeten Marcel

menno87 (0), 15 jaar geleden

ook na een tijdje nog helder rood? wat is flushen? die Tcc spoel heb ik die ook nodig? jawel toch een nieuwe?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Hier ga ik iemand op z'n ziel trappen...... Hoe kun je nu een auto kopen waar dit soort problemen mee zijn! Ik neem aan dat je met de auto hebt gereden voor je hem kocht? Heb je hem particulier gekocht of van een handelaar? van een handelaar, dan terugbrengen, zo lever je geen auto af!
particulier, dan ben je wel heel naief geweest, zo'n auto heeft weinig waarde, de bak is zo te lezen overleden, want zwarte olie, da's verbrande platen of rembanden en het reviseren kost aan onderdelen niet zo veel maar aan werk een vermogen! zo'n bak moet voor een paar honderd euro op de sloop wel te krijgen zijn, maar dan moet de oude er onderweg e n de nieuwe er weer onder, da,s een dag werk. Maar goed , je olie is zwart of bruin en ruikt niet branderig, dat betekent dat de vorige eigenaar er al nieuwe olie in heeft gemikt. Dit klinkt miss heel lullig maar de auto is het oplappen niet waard, kijk rond voor een andere, er zijn ook wel goeie van, keurig onderhouden en netjes bereden, probeer eens bij autodemontagebedrijven te kijken of die een rijdbare hebben staan en ruil deze er op in.

helaas, maar ik kan er weinig positiefs van maken

sterkte

Peco Power

menno87 (0), 15 jaar geleden

nou kijk.. hij rijd gewoon.. alleen soms lijkt het wel of hij uit de versnelling schiet! en meeste zegge dat dat aan de TCC sensor + spoel ligt! ik heb hem voor weinig gekocht 400euro maar hij is verder helemaal in orde!

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

je verhaal is niet heel duidelijk menno, je schrijft vin het start topic dat ie niet van de plek komt en dan als ie rijdt, hij van de 2 naar de 3 niets doet, veel toeren en weinig snelheid. tcc is een overdrive, die zal wel stuk zijn (gebeurt vaak) en daarom hebben ze de stekker er af gehaald. rijdt de auto goed zonder die stekker er op? of heb je dan ook dit soort problemen? heb je een brug ter beschikking? haal dan de carterdeksel onder de bak los, kijk of het filter dicht zit en kijk of er niet vreselijk veel slijpsel of andere losse delen onderin de bak liggen (magneet) ligt er weinig onderin, dan nieuw filter erop en niuwe olie erin en hopen dat het goed gaat.

suc6

Peco Power

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

diegene die dat zegt daar moet je hem dan maar laten reparen,de beste stuurlui staan aan wal.ik kan ook wel mensen die ergens zijn geweest en zeggen het was dit of dat en die trappen daar gewoon in,maar ze hebben hem wel gekocht ooohh kleinigheidje meneer even andere olie erop da's alles aan me hoela.
precies wat peco zegt,dit zijn nu helaas niet de beste amerikanen ooit gemaakt en niet om jou aan te vallen maar is gewoon realiteit,en 400 is niet echt veel daar komt nog een andere bak bij plus de reparatie,misschien heb je hierna wel een auto waar je blij mee bent,99% zeker je bak kapot.

menno87 (0), 15 jaar geleden

maar dus word het een andere bak erondeR? ik ga even proberen met nieuwe atf olie en olie filter en tcc sensor of het verholpe is. dan weet ik genoeg toch?

ik heb hem eigenlijk met de haast gekocht ivm dat het al laat was en ik 2u gerede heb (ivm file)

menno87 (0), 15 jaar geleden

het was bij een handelaar in geldrop! mja slecht he

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

tja handel is handel,diegene die koopt doet dit vrijwillig, beter is goed bekijken en proefrijden en testen,en of de handelaar nu in geldrop woont of in pakistan het ligt eraan hoe je hem gekocht hebt ,was was de deal wat is er afgesproken,ik luister meestal nog niet naar een handelaar ik zeg altijd geef mij effe de sleutels en laat me hem even bekijken,dan nog koop je wel eens iets wat op dat moment goed is en een week later kloten is,een handelaar praat altijd ofdat hij of zijn vrouw met die auto gereden hebben of van een goede kennis die praat altijd in jou straatje terwijl hij die auto misschien heeft ingeruild en nog niet eens heeft horen lopen maar ingeruild heeft op een andere perfecte auto.
ik heb nog nooit een auto gekocht die meteen helemaal goed was er is altijd wel iets het zijn geen nieuwe.

menno87 (0), 15 jaar geleden

ja dat klopt! als er nog iemand een slooperij weet of een schade corsica of een bak thm200 of 125 dacht ik

dan hoor ik het wel

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

http://www.corsicas.com/forums/index.php...

hier staat wat een tcc is, hoe het werkt en jij hebt andere problemen omdat je ook in de 1e versnelling al problems hebt, deze site is wel handig voor corsica owners maar je moet wel een beetje technisch engels kennen!
deze stekker moet je er af halen! kijk wat ie dan doet!
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]
dit is een 4 cil maar bij een 6 cil is het dezelfde stekker!
maar ik zou nog geen nieuwe bestellen, gewoon eerst kijken wat er in de carterpan ligt wss weet je dan al genoeg.
gr
peco power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

menno, je bak is 125 c en bij jou in de buurt zitten 2 us slopers, 1tje in den dolder en 1tje in soest
mazzel
peco

menno87 (0), 15 jaar geleden

Hey jongens! ik heb goed nieuws! en slecht nieuws! ik heb een nieuwe olie filter geplaatst en ik heb (omdat niemand die had) me oude TCC sensor geplaatst en niet aangesloten! bijna 5 liter ATF olie erin gedaan en motor olie bijgevult koelvloeistof bij gevult en airco laten bijvullen! en raad is?

Hij loooopt als een trein! zoooo godsgruwlijk lekker ik ben zoo blij dat ik niet heel de bak hoefde te vervangen.. hij schakelt goed en rijd top top top!

nu nog voor 80euries een tcc sensor + spoel kopen!

Thanks voor de hulp allemaal!! =D

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

kom van geluk maar niet onder een trein!! ;-)

in principe kun je de sensor er gewoon aflaten, je hebt dan geen lock-up in je hoogste versnelling, dus een iets ongunstiger gebruik. sluit hem nu in elk geval niet weer aan omdat je dan kans hebt op opnieuw verbranden van de olie, vaak blijft die lockup hangen en dan krijg je problemen met optrekken en afslaan bij stationair lopen voor het stoplicht. omdat de bak in zijn 2 blijft staan wordt je bak dan veel te heet (veel slip bij het optrekken)en dan kun je weer nieuwe olie d'r in gooien!

groeten

Peco Power

menno87 (0), 15 jaar geleden

ik snap het! ik heb een nieuwe besteld van 80euries! achja.. 1x vervange en kan weer een tijd mee toch

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

nou heb jij effe mazzel,harstikke goed.

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Hij heeft onder die trein ook nog een gouden horloge gevonden!

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=berendonck]Hij heeft onder die trein ook nog een gouden horloge gevonden![/quote]
als het maar niet een nepgouden is waar na een week de koperen werkelijkheid onder weg komt, maar we horen het binnenkort wel ben ik bang voor :-(

menno87 (0), 15 jaar geleden

whaha was het maar dat ik een goude horloge vond! maare jonges beetje positief he! hij rijd toch.. en hij rijd goed! alleen de overdrive doet het niet maar die tcc heb ik besteld dus dat komt voormekaar! want ik vind 3000 voor 100km wel veel:P hij kan makkelijk nog keer schakelen
ik denk wel 2x whaha maar hij rijd lekker op cruiscontrol!! rustig aan..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Corsica of stel zelf een nieuwe vraag.