auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Pick Up: backfire en meer

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 350 V8

Hoi,

ik heb het volgende probleem, na ongeveer een maand stil gestaan te hebben wilde ik weer eens ff rijden met mn pickup,
maar toen ik een paar kilometer verderop was viel hij uit en bleek gruwelijk verzopen te zijn..
na heel veel moeite kreeg ik hem weer aan de praat, maar goed lopen deed hij niet.
Nu heb ik ondertussen 4 van de 8 bougies vervangen (de rest kan ik niet bij omdat mn spruitstuk in de weg zit)
Maar nu loopt hij.. hij start goed, maar loopt denk ik niet op 8 pitten.. (denk 6 of 7) En het lijkt wel een diesel uit de jaren 60!!
Gevolg een hele zwarte vlek op de vloer bij uitlaat en ontzettend slecht lopen EN backifre!!!

Wat kan hiervan een oorzaak zijn behalve de andere 4 bougies??
Hij heeft hiervoor altijd goed gelopen.

Geplaatst door

GMC C1500 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verzuipen, dat is niet best voor deze auto. zeker niet met dat blok erin en dan waarschijnlijk de katalysatoren van de originele motor er achter.

In elk geval is mijn mening, dat een bougie welke verzopen is geweest, nooit weer echt goed vonkt, bovendien zullen de bougies die er nog in zitten nog afgesteld zijn op gas, dus dichter staan dan die die je er nu in hebt gedraaid. Zijn het wel dezelfde bougies (merk, type) ?

Heeft je auto wel fatsoenlijk gelopen op benzine sinds het gas er uit is? Zijn er geen lambda simulatoren geplaatst ivm je voormalige gasinstalatie.

Zit je kat nu niet dicht? (gruwelijk verzuipen is meestal einde kat)
daar moet je het eerst maar ff zoeken.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Hoi Peco,

De bougies die erin zaten zijn AC Delco's CR43TS en ik heb nu overeenkomende NGK's.
Katalysatoren zitten er niet meer in dus daar kan ik ook geen problemen van ondervinden.

En ja de auto heeft gewoon keurig gelopen sinds het gas eruit is.. heb er ongeveer een maand of 2 mee gereden zonder een enkel probleem.. Zelfs problemen qua slecht lopen en heel hoog stationair lopen zijn allemaal in 1 klap verholpen sinds mn gas eruit is. Dus eigenlijk kan ik zelfs zeggen dat hij nu beter loopt/liep...

Maar heb je zo een idee waar het aan zou kunnen liggen die backfire? Het is echt van het ene op het andere moment gekomen.. dus ik denk ook niet dat het aan slechte kleppen ligt ofzo..

Groetjes Bas

GMC C1500 0

15 jaar

Gelukkig, geen kats meer, dat scheelt al de eerste ellende.

in de eerste plaats, die andere bougies moeten er sowieso uit, 2 verschillende soorten daar loopt ie nooit mooi op. Probeer toch aan ac delco's te komen, en controleer de bougiekabels!!! ook je lucht massa meter is in dit geval een verdachte, net als je egr systeem (indien nog aanwezig).
in ieder geval moeten die oude verzopen bougies eruit en moeten er 8 gelijke bougies in afstand van de electrode op benzine, ongeveer 1 mm niet 0,8 zoals het op gas moet.
ook zou je distributie een tand versprongen kunnen zijn, of je hallgever van je ontsteking, heb je een foto van je blok/ontsteking?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Ok.. ja de bougies ga ik zomeeteen nog ff aan verder hahah.. want moet dus wel mn spruitstukken eraf halen of ff snel een gereedschapje fabriceren waarmee ik er wel tussen kan komen. maar de luchtmassa meter waar zit die dan eigenlijk? want ik heb TBI injectie maar heb helemaal niks kunnen vinden van een massa meter of iets dergelijks.

Maar heb eigenlijk niet het idee dat het aan mn distributie ligt hoor..

Groetjes

GMC C1500 0

15 jaar

http://street-exclusives.hyves.nl/album/...

Hej hier zijn wat foto's van mn blok.. als ze niet duidelijk genoeg zijn dan kan ik ze eventueel ook nog naar je toe mailen.
groetjes

GMC C1500 0

15 jaar

http://street-exclusives.hyves.nl/album/...

http://street-exclusives.hyves.nl/album/...#media_navigator_1=1&media=2.774868560.mOkm&__state__=1

http://street-exclusives.hyves.nl/album/...#media_navigator_1=1&media=3.774868853.tuke&__state__=2

http://street-exclusives.hyves.nl/album/...#media_navigator_1=1&media=4.774869182.p8qj&__state__=3

GMC C1500 0

15 jaar

ik heb hem zojuist uitgelezen.. en er zijn meerdere sensoren kapot. TPS, MAP en temp sensor zijn overleden.
Dus maar eens ff nieuwe bestellen en dan kijken hoe hij het doet.. Ik heb er nu trouwens gewoon AC Delco CD43TS bougies inzitten..

GRoetjes

GMC C1500 0

15 jaar

even je voorwielen eraf pakken kun je zo makkelijk bij je bougie's komen

Ik snap nu in elk geval wel waarom ie backfired.... map sensor.... en de temp sensor daardoor blijft ie verhoogd inspuiten en daardoor verzuipt ie als ie warm is. En die ring op je "carburateur" zullen we maar zeggen, hoorde die niet bij de gasinstallatie? je open edelbrock luchtfilter zit volgens mij nu wat hoog, maar ik kan me er op verkijken

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Nou ik heb ff snel een pijp sleuteltje 16 gekocht.. die afgeslepen en nieuwe gaten geboord.. daarmee lukte het wel om de achterste 4 bougies eruit te draaien. Het is niet het punt om de wielen eraf te halen, maar mn spaghetti spruitstukken zitten er precies voor.. dus met een gewone dop en ratel kom je er niet bij.
En ja.. wat het backfire betreft.. dat klopt inderdaad wat je zegt want ben vandaag ook al druk aan het rondbellen geweest en allemaal zeiden ze het hahah.

Maar bedankt voor de hulp in elk geval..
Ik laat nog wel ff weten hoe het verder afloopt.

Owh trouwens, die sensoren gaan die geleidelijk aan kapot of is dat ineens dat ze het gewoon begeven?
En nee die ring hoort niet bij de gas installatie, dat is de onderkant van het luchtfilter :D

Groetjes

GMC C1500 0

15 jaar

tsja, die sensoren... het is electronica, soms hapert het af en toe, soms kapt het er in 1 keer mee.

Mercury 0
badge

15 jaar

is je laadstroom goed ,laad hij niet teveel bij

Hoi nee mn laadstroom staat keurig op 14 volt op de meter op mn dashboard en volgens mn multimeter ook.. dus dat is het niet.
Ik denk zelf misschien ouwigheid ofzo. Heb t meestal toch niet zo op electronica. hahah.
Het liefste zou ik hem ook gewoon back-2-basic maken dus alles eruit.. ecm weg alles weg. En dan weer gewoon een carburateur erop.

Want de eigenlijke reden dat ik deze gekocht heb is omdat ik eerst een golf 4 tdi 150pk had (gechipt naar 195pk)
maar daar kreeg ik op den duur de ene na de andere storing. Totdat ik voor de 4e keer mn carterpan eronderuit had gereden (hij was 12cm verlaagd!!)
bleef ik daar dus mee aansukkelen. Maar bij de laatste keer dat het carter kapot was is ook mn blok aan diggelen gedraaid.. turbo kapot, slijpsel in mn carterpan.

Toen heb ik besloten om dan eindelijk een amerikaan te kopen vanwege de geringe hoeveelheid electronica ook.
En totdat ik een Haynes handleiding had gekocht was ik nog steeds in de veronderstelling dat er heel weinig electronica op zat hahahha

groetjes

GMC C1500 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Pick Up of stel zelf een nieuwe vraag.