Chevrolet US S-10: chevrolet s-10 2.2l loopt niet goed op 4 cilinders

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2200

Hallo,

Ik rijd een chevrolet s-10 2.2l 4 cilinder op lpg en benzine

Laat was ik gewoon aan het rijden ( op lpg ) en toen kreeg ik ineens een back-fire. Sinds dien loopt de motor niet goed op alle 4 de cilinders. Bougies zijn al vernieuwd en vonken allemaal, ik heb het inlaat-traject gecontroleerd en al een ander inlaatspruitstuk gemonteerd met een andere gasklep, die had ik toch nog liggen.

Maar het mag niet baten, ik probeer hem eerst op benzine goed te krijgen. Als de motor stationair draait dan loopt ie dus niet op alle 4 de cilinders als ik dan het gas rond de 3000 toeren houd dan loop ie een stuk beter, als ik dan het gas rustig laat zakken dan loopt ie redelijk totdat ik onder de 1500 toeren kom dan begint ie weer rot te lopen.

Ik heb overigens 1 foutcode in mij motormanagement die betrekking heeft op de EGR-klep, deze heb ik afgesloten van het uitlaat traject en de foutcode gewist en die komt nu ook niet meer terug maar de motor loopt er nog steeds niet beter op.

Iemand enig idee?

alvast bedankt voor de aanvullingen.

Marvin01

Geplaatst door Marvin01 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US S-10? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Die back-fire komt door een te arm mengsel . Het kan ook nog door een ontstekingsdefect komen dus het een en ander uitsluiten!!
Dat de motor zelfs op benzine slecht (3 cil.) draait ga jwe eerst compressie meten . Als dat goed is zoek je naar inlaat- lekkage . Pakkingen ,slangen en vooral de carterontluchting . Remboesterslang is er ook zoeen die vaak over het hoofd gezien.
Als dit allemaal goed is komt de ontsteking aan bod. !
Ik meen dat er bij die motor nog een verdeelkap op zit !
Bekijk rotor en kap grondig op koolsporen .
Bij twijfel vervangen niet schuren of ontvetten ,
Succes.

Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden

luchtmassameters geven nogal vaak de geest bij backfires...

Marvin01 (0), 11 jaar geleden

Er zit geen verdeelkap meer op bij deze motor. Deze heeft een bobine per cilinder.

Compressie heb ik al gemeten :

Cil1 12.0 bar
Cil2 11.5 bar
Cil3 11.5 bar
Cil4 12.0 bar

Dus dat zit wel goed. Verder heeft deze een luchttempsensor en alle andere sensoren op het inlaat spruitstuk heb ik al gewisseld met andere ( extra inlaat spruitstuk gekocht met alle sensoren eraan )

Ik neem aan dat u met de remboesterslang de vacuumslang bedoeld van de rembekrachtiger?

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Dat bedoelde ik . Zorg er voor dat er absoluut geen vacuumlekkage is .( Slang er af en afdoppen.) Een defecte LHM zorgt er vaak voor dat de motor geen trekkracht meer heeft!!
Op 3 cil. draaien is dan vaak een kabel probleem of een verstopte injector . Wissel die injector met een andere cilinder en kijk of de niet werkende cilinder ook van plaatst wisselt .
Mogelijkheden genoeg.
Groeten.

Marvin01 (0), 11 jaar geleden

De vacuum slang van de rembekrachtiger was inderdaad aan de onderkant gescheurd, slang vernieuwd maar probleem is nog niet weg. Alle slangen nagekeken en afgespoten met remmenreiniger, maar de motor reageert er niet op dus ik sluit een mogelijke vacuumlekkage uit.

Marvin01 (0), 11 jaar geleden

Punt,
Bedankt voor uw reactie.

Ik kan niet ontdekken op welke cilinder hij niet mee loopt, alle 4 de bougies vonken en als ik hem 1500 toeren geef dan loopt ie gewoon op 4 cilinders. ook als ik de bougiekabels 1 voor 1 los trek veranderd het lopen steeds. dus het is dan net of ie op 3,5 cilinder loopt zeg maar.

Injector lijkt mij ook sterk want dan zou die op lpg gewoon goed moeten lopen en dat doet ie ook niet.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

EEN van toepassing . Er is een luchtlek !!!!! Het vacuum is het hoogst bij stationair en naar mate je gas geeft neemt het vacuum af ,vandaar het verminderd effect.
Bougiekabels lossen geeft altijd wel wat effect maar de stationair stappenmotor regelt dat weer bij . De montage van de gasinjectoren kan ook lekkage geven .
Loop alles na en dop de aansuitngen eventueel af. Plaats anders een foto van die inlaat om te zien hoe het een en ander gemonteerd zit.
ER zijn diverse methodes om lekkage op te sporen ...Remreiniger vernevelen of een slangetje in een oor (de beste) en met het andere eind langs de verdachte plaatsen.
Het moet te vinden zijn . Vergeet de positieve carterventilatieklep niet .!!!!!!

Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden

Je hebt de slang van de rembekrachtiger vervangen, maar heb je hem ook afgekoppeld en afgedopt aan het spruitstuk?
Je kan ook een lekkage hebben in de rembekrachtiger zelf.
ook al eens gezien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US S-10 of stel zelf een nieuwe vraag.