Hallo,
Ik heb een 2003 transsport staan met een niet te vinden probleem.
Auto blijft warm beroerd lopen, foutcode is 1635, maar dat is een verzamelstoring.
Wat hebben we allemaal al gedaan...
Kat gecheckt, zit niet dicht, egr gecheckt, is goed, stappen motor vervangen, lambdas gecheckt, maar het probleem blijft
Auto met lifedata uitlezen' zie je de achterste lambda vreselijk pendelen...je ziet ook steeds dat ie rijker gaat lopen..
Vreemde is dat je bij een niet lopende motor ook steeds het map signaal ziet fluctueren van 94 kpa naar 101 kpa. Ook de lambdasondes fluctueren dan steeds. Bij andere ts en heb ik een constante waarde (2 stuks mee vergeleken.)
Ik begrijp er niks meer van, iemand een kijkrichting voor mij?
Gr
Peco Power.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ecu?
Benzine druk ok? Schone brandstof erin? Dus geen (beetje?) diesel of water? Poolse benzine erin? (meegemaakt!)
Boordspanning ok? Wisselt bv niet heel sterk.
Eregens een (lucht)slangetje los? Lijkt toch een beetje op valse lucht
Ontstekingstijdstip constant?
Al eens een slechte accupool gehad met hele rare storingen dan.
De ecu wil blijkbaar steeds wat wijzigen maar dat lukt hem blijkbaar niet.
Als je een noodloop erin brengt gaat het dan beter?Bv stekker loshalen ergens. LMM oid.
Kun je aangeven wat de voorgeschiedenis is en of het nu plots is opgetreden of langzaam aan?
Heeft er iets voorgevallen vóórdat de storing erin kwam?
Hoor de klant goed uit, wellicht kun je daar wat méé.
succes!
benzine druk 4 bar, dus ok, brandstof schoon nieuw filter, geen water
boordspanning okay, staat een nieuwe accu in met platte pool aansluiting ( die grap kennen we al) maar zelfs met een extra accu erbij, nog steeds fluctueren. alle slangen al 10 keer gecheckt, ontstekingstijdstip niet anders als bij m'n eigen dagelijks gebruik ts. zekeringen/relaiskast is ook niet verbrand of gecorrodeerd....
auto is door eigenaar gekocht van particulier, en begon na een week te donderen, enigste wat ik constateer is ooit een lichte voorschade gehad, komt nu een ecu uit de states, 2003 is net weer een andere dan de jaren daarvoor, dus 1 uitwisselen heeft geen nut, (heb geen 2003 staan) alleen 1999 en 2 x 2001..... nadeel is dat ie bij de dealer geflashed moet worden....en dan is het toch niet de ecu straks....
noodloop creeren hadden we ook al geprobeerd, lambdas los, map sensor los, egr los.... hij blijft pendelen, ook al loopt ie niet...
in ieder geval bedankt voor het meedenken, jullie horen wel weer als de ecu er is.
gr
Peco Power
de ecu is nog niet binnen, maar hij liep een dag niet ernstig beroerd... helaas geen co te meten, dus apk keuren lukt ook niet.......hoop eind van de week de ecu te hebben... en begrijp niet waarom iemand een weerstandje tussen de temp sensor heeft gezet om de auto te laten denken dat het -27 graden vriest... lapmiddeltje om hem rijker te laten lopen??
gr
Peco Power
Werd vroeger wel eens vaker gedaan om de warmloopfase te "verbeteren"
Of is het om het 'pendelen'wat je eerder aangeeft te verminderen?
Hoe staat het met de retour van de brandstof rail? Is 4 bar als druk niet een beetje hoog?
ikvindt 3,5 a 4 bar wel goed, die weersyand hebben ze er tussengezey om m door de apk te krijgen, want anders geeft ie geen co......
gr
Peco
ecu is binnen, maar moet compleet overgeflashed worden...........
succes
na wat wachten op de juiste software, of de juiste softwareman, probleem opgelost, het was de computer......
gr
Peco Power
Yes! goed opgelost Peco
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar