Hey,
Auto altijd perfect. Goed onderhouden. 2mnd geleden warmloper bij stoplicht. Riem stuk door waterpomp die vast is gelopen. Kan gebeuren! Goed op tijd
motor uit. Afgesleept en waterpomp+riem vervangen. Het was al een poosje
dat ik vond dat ie (af en toe dus niet altijd en onafhankelijk van vocht) wat moeilijk op gang kwam na het starten.
Start prima, maar effe seconde of 40 wat met valse lucht zegmaar. Daarna prima. En dan? 2 weken geleden, week of 3 na vervangen waterpomp en riem, in 1 keer een warmloper. Controle bij garage, geen warmloper. Tuurlijk denkt je ... lekke kop pakking dus controle bij garage.
Geen vloeistof lekkage, druk goed en hoeft niet te ontluchten. Daarna in volgende week tijdens rijden loopt motor
af en toe niet lekker (bij hogere snelheid+plotseling).
Terug naar garage voor vervangen remmen. Moest nog gebeuren hoort erbij.
Omdat het leek dat ie wat 'onzeker' liep, ook de bougie kabels laten vervangent. Auto ophalen..wat denk je zo maar weer warmloper (op koude motor??!!) na 4 minuten rijden, kachel deed het ook niet.
Daarna rustig in 3e versnelling naar garage terug met <1500 toeren. Onderweg doet kachel
plotseling wel ineens. Houdt daarna temperatuur goed. Bij garage weer druk, koelvloeistof etc. controleren, koeling slaat ook aan dus alles werkt.
***Na wat denkwerk en overleg lijkt het 'warmlopen' eigenlijk te gebeuren bij een koude motor, dit is vreemd natuurlijk maar ook wellicht makkelijk om de oorzaak op te sporen?
Garage twijfelt dus aan lekke kop pakking en begint meer te denken aan een electrische storing.
Garage contact gehad met opel garage (chevrolet monteurs) die een kabel breuk verdenken. Maandag overleg
over wat te doen. Is er ook maar iemand die iets herkend?
Ik moet zeggen dat er wel wat storing in electrische gedeelte zit. Zeer incidenteel hebben we wel eens te maken gehad met radio en displays op middenconsole (dak) die uitvielen en vervolgens net zo goed weer deden. De blower, kachel, airco etc alles uit..en weer aan.
Centrale vergrendeling die deuren sluit bij veranderen van P naar andere versnelling werkt ook al tijd niet meer.
Totaal geen pech auto ..tot nu dan met wat vage klachten. Heb je wat zinnigs te melden? Graag..
GreetZ RikkiB
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goed als eerste:
Is de auto goed ontlucht? na montage waterpomp kan er nog ergens lucht zitten.
#2 Waterpomphuis is niet uitgelubberd, want ook dat komt voor.
#3 Radiateur is goed open?
#4 Auto is gecontrolleerd met een co snuffelaar zodat er zeker weten geen uitlaatgassen in het koelwater komen?
#5 Als de auto zo'n hoge temperatuur aangeeft, is die dan ook echt heet? 4 min is wel heel snel?
Wat voor koelvloeistof is er gebruikt? toch wel dexcool of g12 plus voor VW?
Dan, wat is de km stand, is de versnellingsbak goed (bak koelt ook op de radiateur), is de temp sensor gecontroleerd, is de switch voor de koelvinnen gecontroleerd, doen de koelvinnen het uberhaupt? werkt de airco nog goed? wordt de auto alleen warm in stadsverkeer, bij stilstand? of ook tijdens het rijden met constante snelheid op buitenwegen/snelweg?
Ik zelf denk dat er nog lucht in zit, maar ook je waterpomphuis is verdacht, ook je temp sensor vertrouw ik niet.
gr
Peco Power
Mercury,
Bedankt voor je reactie. Punt 1 tm 3 weet ik zeker zijn oke. Punt 4 weet ik niet maar zal maandag over beginnen. De garage waar die staat is wel goed dus verkeerde vloeistoffen etc zal niet gebeuren. Ook de waterpomp is een originele ingegaan en niet op kosten bezuinigd. Km stand is 180.000. De bak is gereviseerd bij 120.000. De temp sensor, switch koelvinnen etc check ik maandag of dit gecontroleerd is. De airco doet het prima. Het warm lopen is eigenlijk nu 2 keer voorgekomen en doet zich alleen voor op een koude motor. Dat is het vreemde maar misschien ook het makkelijke voor het oplossen. Wellicht heb je nog wat info te delen maar ik dank je alvast en laat het nog weten. Mijn vader zei ook al iets over een wisselaar die wellicht niet goed werkt. Groet Rikki
14 jaar
Als je watertubes keihard worden dan zijn het kosten.Nog 1 kansje dat er een mix is met koelvloeistof type D.Dit geeft wel 15 ° kookpuntverlaging en bruist steeds.De andere kans = koppakking stuk of interne scheur in kop.
14 jaar
Rikki, van de problemen met jouw auto heb ik geen verstand, maar wat ik wel weet is dat veel garages (die ik gesproken heb) nog nooit van Dex cool hebben gehoord en dat moet er wel echt in. Het is ook zeker niet overal te koop is mijn ervaring, dus ik zou het je garage wel vertellen.
Gr,
Pete
14 jaar
g12 is ook goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar