Mijn Chevy Van schakelt (automaat)laat van zijn 1e versnelling (bij 35 km/h) naar de 2e versnelling en hij schakelt ook laat van zijn 2e (60 km/h) naar zijn 3e. Hoe kan dit? is dit een kwestie van afstellen of kan het ook een erger probleem zijn?
alvast bedankt,
SpaceCees
Geplaatst door spacecees (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Chevy Van? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden
SpaceCees,
Controleer eerst eens of de kickdownkabel niet verkeerd is afgesteld (te strak).
Hans
Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden
Kan idd de kickdown zijn, maar ook vaak en vervuild filter in de bak. Ik weet niet wanner je voor het laatst de bakolie ververst hebt/ hebt laten verversen. Meestal doen ze dan ook direkt een nieuw filter. Hoe is de kleur van de olie?? (van de bak). Als je het niet weet, miss niet onverstandig om te doen/te laten doen.
Peter
spacecees (0), 16 jaar geleden
Kan ik dit filter zelf vervangen of is dit aan te raden door een garage te doen? Ik weet het niet maar is het een kwestie van olie uit de bak laten lopen, bak open maken en filter verwisselen of is het ingewikkelder? Er is laatst nog nieuwe olie in gegaan, de olie ruikt niet verbrand en de kleur is rood.
spacecees
Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden
als je de vorige keer olie verwisselt hebt, dan heb je het filter zien hangen. Als je de carterpan losdraait kijk je tegen het filter aan. Je kunt het zelf doen, maar het is wel handig als je dan een brug hebt.
suc6
Peter
spacecees (0), 16 jaar geleden
Bedankt alvast voor de tips. Ik heb de olie en de filter vervangen. Een hele klus daar ik erachter kwam dat je de olie niet even makkelijk eruit kan laten lopen maar die alleen kan doen door de pan los te halen. Gelukkig stond mijn auto op een put dus had ik genoeg werk ruimte.
Helaas alleen is dat het het probleem niet heeft op gelost. Het is wel wat verbetert maar het heeft nog niet het gewenste resultaat. Het afstellen van de kickdownkabel of de TVC heb ik geen ervaring mee maar is dit lastig? Het liefst doe ik het zelf. Raden jullie dit af? en zo nee, hoe moet ik dit dan doen?
mvg spacecees
Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden
gooi de kickdownkabel eens los bij de carburateur (zit een kabel aan met een sleuf en een grotere opening, bij je gaskabel, en hij loopt naar de bak, je kunt hem bij een Chevy-van vrij goed volgen als je de binnen bak boven de motor er af hebt. zit het 'm in de kickdownkabel, dan moet ie het nu niet meer doen, omdat er niet meer een kickdown commando van boven kan komen.
Suc6
Peter
spacecees (0), 16 jaar geleden
Ik heb aan de hand van een beschrijving van GM de TVC kabel los gedaan en opnieuw ingesteld. na dit gedaan te hebben ben ik gaan rijden en schakelde die prachtig!!! Het hele probleem weg en met de nieuwe bak olie en filter zou die nu weer een tijdje mee moeten gaan. hebben jullie nog tips of waarschuwingen waar ik nu nog op moet letten? iedergeval heel erg bedankt voor de hulp!!!
mvg spacecees
Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden
Cees, ik zou in ieder geval even letten op evt lekkage onder aan de carterpan van de bak, dit omdat je die los hebt gehad, als je nog de mogelijkheid hebt om 'm boven die pyt te zetten, trek die bouten dan nog even na, ze willen nog wel eens wat loslopen. Verder zeker elke week een keer oliepeilen van de bak (en de motor), trek niet al te ver door met zo'n bus, daar zijn ze niet voor gemaakt. De transmissies van de bussen zijn eigenlijk gelijk aan alle andere achterwielaangedreven GM-producten, maar vreemd genoeg gaan ze bij de bussen het vaakste stuk, wss omdat er nogal aangetrookken wordt om die enorme massa op gang te krijgen. Oh ja, let op voor roest, de achterdeuren en de zijdeur(en) zijn daar nogal gevoelig voor>
Veel plezier van je Chevy-Van
Gr,
Peter