close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Chevy Van: Chevy van wil niet starten

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.7 V8

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort problemen met mijn chevy van.
Pas ging ik rijden en hij reed goed maar toen de motor warm was kon ik bijna geen gas meer geven.
Als ik het gaspedaal een heel klein beetje in duwde liep hij maar als ik hem verder induwde dan viel hij uit of hielt in.
Hij ging nog maar 5/10 km hard.Toen ik hem een dag later wilde starten ging de startmotor wel rond maar kreeg ik hem niet meer aan de praat. Dit was op LPG
De auto heeft al heel lang niet meer op benzine gereden zei de vorige eigenaar.
Nu heb ik de benzine motor in de tank vervangen en de bougies en de vacuüm slangen.
De bougies zijn wel nat na een startpoging ook vonken ze. Bij het starte slaat de motor wel aan maar dat is voor 2 sec. Bij het starten hoor je wel een soort pof/knal uit de uitlaat.
Kan het zijn dat het 1 probleem is omdat hij niet op LPG rijd en ook niet meer op benzine.
Wat zou het probleem kunnen zijn? En hou zou ik het op kunnen lossen?
Moet een bougie bij het starten continu vonken zonder kleine stop?

Hopelijk kan iemand mij helpen

Gr. Niels

Geplaatst door

Niels83 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt wel alsof hij veel te veel benzine krijgt vooral door die knallen e.d. Zit hier nog een carburateur op of is dit injectie ?

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

Dit is een TBI injectie ga ik vanuit met dat bouwjaar.
Vaak als je al heel lang niet meer op Benzine heb gereden gaan de injectors kapot.
Ik denk dat dit ook aan de hand is
Er zitten 2 injectors in je gasklep huis
haal je lucht filter er maar eens af en dan tijdens starten kijken of de 2 injectors netjes sproeien
dat is heel makkelijk te zijn bij dit type injectie.
sproeien ze niet en/of staan ze echt te pissen ,zijn de injectors kapot

metalux 0
badge

10 jaar

Hierbij een foto hopelijk kun je hier iets op zien. Ik heb de boegie kabel van de verdeelkap gehaald alleen ben ik zo Tom geweest om ze te nummeren. Weet iemand hoe ik ze weer terug moet zetten? Ik heb een boek van haynes maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat dit niet altijd juist is het is een HEI ontsteking. Metafux bedankt voor je antwoord ik zal er snel even naar kijken.

Niels83 0

10 jaar

voor de bougie kabels ,de onstekings volgorde is 18435672 ,en hij draait met de klok mee ,meestal is nummer 1 de meest bovenste op de foto

verder om je injectors te controleren moet je je imco mixer ook verwijderen dan moet de 3 boutjes verwijderen (sleutel 11) dan kan je de mixer demonteren.
daarna de huls verwijderen ,die zit weer met een bout in het midden vast.
als je dat heb verwijderd zie je de injectors zitten

metalux 0
badge

10 jaar

Mijn chevy heeft een cabrateur. Kan het ook zijn dat de vlotter vast zit omdat er al lang niet meer op benzine is gereden? Kun je die er zo afhalen of is dat meer het werk voor een echte techneut? Ik ga van de week even kijken of mijn ontsteking goed staat en welke bougiekabel er op welke plek van de verdeelkap moet komen! Wordt vervolgd!

Niels83 0

10 jaar

als je motor een carburateur heeft is de foto boven niet van jou auto dan.
Want dat is toch duidelijk een TBI gasklephuis/injectie.
maar mocht je niet jou foto zijn ,en toch een carb dan is het moeilijk te zeggen wat voor carb er opzit.
Dan kan ik dan ook niet beoordelen of het moeilijk is om uit elkaar te halen of niet. want er zijn verschillende type,s carburateuren

metalux 0
badge

10 jaar

De foto is wel van mijn van! Ik dacht zelf ook dat het een injectie was maar ik heb er ook niet heel veel verstand van maar ik had een collega de zelfde foto laten zien en die vertelde mij dat het een caburateur was. Hij had alleen nog nooit zo'n grote pot erbovenop gezien. Hij heeft namelijk 3 Amerikanen waar hij aan sleutelt daarom dacht ik dat hij het wel zou weten. Hopelijk kan ik er morgen aan sleutelen en wat dingen na kijken. Heb je nog meer dingen die ik na zou kunnen kijk?

Niels83 0

10 jaar

Ik heb vandaag weer een paar dingen geprobeerd maar ik krijg hem niet lopend. Ik heb vandaag de bougie kabels weer ik de volgorde gezet door op cil 1 mijn vinger te leggen en zo gekeken wat het begin was op de verdeelkap. Ik heb de mixer eraf gehad en remreiniger bij de kleppen gespoten. Hij slaat dan wel aan maar blijft niet lopen. Hij doet het zelfde op benzine en op lpg. Dus volgens mij zit het in de ontsteking maar wat wel raar is dat hij wel vonkt! Wat kan ik nu het beste doen om het probleem te achterhalen. Als ik hem start slaat de motor wel aan klapt een keer bij de uitlaat en slaat weer af.

Niels83 0

10 jaar

de onderste foto dat zwarte kastje is je ontstekingsmodule die gaan graag kapot en je rotor verdeelkap.is dat zwarter stiftje in je verdeelkap nog inorde(kan ik niet zien op de foto)en je bobine kabel nog goed geen roest aan de uiteinden? en deze heeft geen carburateur.

Hoe kan ik zien of het stiftje nog goed is? Als de ontstekingsmodule kapot is vonkt hij dan nog wel? De bobine kabel is niet geroest. Hier nog een grotere foto van de verdeel kap misschien zie je het dan wel.

Niels83 0

10 jaar

ja zo te zien is dat stiftje nog goed anders is dit helemaal weggebrand,maar ik zie wel aan die andere kontakten veel aanslag zitten dus ik denk dat vernieuwen van rotor en verdeelkap geen kwaad kan,kost ook zeer weinig,maar die bobine kabel pak die eens tussen twee handen en trek er eens aan of je hem voelt veren,beetje kalm wel,als hij veert is hij kapot dan trek je hem zo middendoor,en die module's heb ik nogal wat vervangen deze gaan graag kapot,en dan klapt hij ook en die kabeltes die eraan zitten verpulveren ook door de hitte,en wat ook kan zijn is dat spoeltje wat op de rotor as zit met die 8 hoeken eraan die gaan ook weleens kapot allemaal door de hitte dat isolatiemateriaal verpulverd en krijg je van dit soort taferelen,en dat klappen gooi ik ook op je ontsteking wat let je om alles te vernieuwen,rotor verdeelkap kabels en bougie's wel ac delco's geen champions of die gele accel erin die zijn ook niks waard en module kost echt niet zoveel en zal toch wel een keer aan de beurt komen

Ik zal vanavond het internet eens rond kijken hopelijk dat ik alles nieuw kan bestellen hoop dat het dan nog zaterdag binnen is. Dan heb ik heel de dag niks gepland haha

Niels83 0

10 jaar

Niels, mocht je er niet uitkomen wil ik wel eens een blik komen werpen. 4 ogen zien meer als 2 he. Als je interesse hebt mail me maar even, ik heb mijn garage in Gemonde (kom zelf uit Boxtel).

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

Waar hebben ze alle onderdelen die ik nodig heb? Ik ben een beetje aan het zoeken maar ik kan dat 8 hoekig blokje nergens vinden en ik bestel liever alles bij de zelfde dealer. @maikel als ik hulp nodig heb laat ik het weten.

Niels83 0

10 jaar

Vandaag weer aan de van bezig geweest. En even een compressie test gedaan hier kwam een niet zo goede uitslag uit. Ik heb op alle cilinders ong 10/11bar zitten alleen op cilinder 7 zit maar 6 bar. Hoe kan ik erachter komen wat het probleem kan zijn? Kan het probleem met het starten en niet willen lopen ook aan de accu liggen? Na 2 start pogingen is mijn accu alweer half leeg.

Niels83 0

10 jaar

dat 8 hoekig blokje moet je ook niet hebben ,het gaat om het spoeltje wat eronder zit,daarvoor moet je de ontsteking eruit pakken en de ontstekingsas eruit pakken,die as goed schoonschuren voordat je hem eruit pakt en niet op slaan maar persen,als je slaat sla je dat 8 hoekig blokje kapot,dat kan niks hebben en als die as eruit is zie je dat spoeltje te zitten ,er zit zo'n drukring op die je maar een keer kan gebruiken bij een nieuw spoeltje zit deze ring erbij,en opcilinder 7 maar 6 bar kan verschillende oorzaken hebben zoals verbrande klep,maar toch zal hij moeten lopen al heeft deze 6 bar,en als je even een lektest uitvoert weet je wat meer,cilinder 7 in compressiestand en druk opzetten via bougiegat,dan luisteren waar er ergens lucht ontsnapt,uitlaat of inlaat

Vandaag toch maar een compleet nieuwe ontsteking besteld. Alleen moet ik er helaas 2 weken op wachten.
Hopelijk kunnen we het dan oplossen. Wordt vervolgd!

Niels83 0

10 jaar

zorg er wel even voor dat je de ontsteking even aftekent voordat je hem eruit pakt,de rotor as verdraaid wat bij het eruit pakken dit punt moet je even in de gaten houden,onderop de as zit namenlijk een stripje wat de oliepomp aandrijft als je de rotoras wat verdraait valt dit stripje niet precies in je oliepomp as en zit je te kloten,wat je altijd kunt doen even met een lampje in je motor kijken en met lange schroevendraaier de as wat verdraaien,maar het is beter dit te voorkomen.

Gisteren de nieuwe onsteking en bobine gemonteerd. Maar helaas het probleem blijft. Ik heb de onsteking opnieuw goed gezet hopelijk heb ik het goed gedaan. Ik heb cilinder 1 in de compressie stand gezet en dan op 12 grade vooronsteking ik had ergens gelezen dat het best 12 of meer mag zijn daarna heb ik de onsteking terug geplaatst en de rotor op 1 gezet. Ik ben er ook achter dat mijn accu slecht is na een paar keer starten gooit hij de startmotor al niet meer goed rond. Kan dit ook invloed hebben op de ontsteking? Dat na de start poging niet genoeg stroom meer heeft voor de bobine?

Niels83 0

10 jaar

Niels, ik denk dat het verstandig is als iemand uit de buurt even een blik voor je werpt.
Op de bonne fooi onderdelen vervangen kost klauwen met geld, terwijl we het wellicht makkelijk kunnen meten/beoordelen.
Ik wil anders ook wel even voor je kijken. Mits ik er niet allebei de cylinderkoppen af hoef te halen wil ik je kostenloos helpen met een diagnose en reparatieadvies.
Laat maar horen.

Het probleem is opgelost een collega heeft gekeken en de onsteking weer goed gezet. Blijkbaar was er toch iets niet goed met de onsteking deze is inmiddels vervangen. Nu heb ik een ander probleem en dat is als ik mijn contact aanzet dan blijft 1 injector brandstof inspuiten. De injectoren zijn zo goed als nieuw. Als ik de stekkers loskoppel spuit de brandstof er nog uit. Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe kan het opgelost worden?

Niels83 0

10 jaar

injector is duidelijk defect.

Sorry voor de late reactie maar ben een tijd in australie geweest..
Nu kan ik weer verder met mijn project.
De injectoren waren inderdaad niet goed! Ik heb ze laten reinigen en nu doen ze het weer.
Alleen loopt de auto niet stationair. Ik ga dadelijk nog even kijken waar dit aan kan liggen. Het tuitje van het vacuum reservoir was kapot en heb ik weer gemaakt dadelijk weer terug plaatsen en kijken wat hij dan doet. Auto heeft 7 maanden stil gestaan.

Niels83 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.