auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Impala: dynamo telkens stuk

Bouwjaar: 1976, Brandstof: Benzine

dynamo gaat maar een 3 tot 8 mnd mee dan kan ik hem weer laten reviseren.
De diodebrug (spannings regelaar) brand telkens door.

Waarschijnlijk een lekspanning maar hoe kan ik die opsporen? (weet niet waar en hoe ik moet beginnen.)

Als tijdelijke oplossing heb ik een hoofdschakelaar geplaatst tussen de min van mijn accu en
het chasis/motorblok,
zodat er geen spanning op de dynamo staat als ik niet rij.

MVG René

Geplaatst door

Red Devil 2 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een lekspanning is inderdaad weleens moeilijk te traceren wat je kunt doen is een amperemeter tussen de accupool en accuklem zetten en dan de waarde aflezen en de zekeringen een voor een uit trekken en kijken of de waarde veranderd,wel zeker zijn dat er geen verbruikers aan staan zoals misschien binnenverlichting kofferbak verlichting als jij deze optie hebt natuurlijk,als jij je zekeringen eruit gaat halen gaat natuurlijk je binnenverlichting aan anders kun je niet bij je zekeringen komen , dus mischien beter even de lampjes eruit pakken als er allemaal niks veranderd even de dynamo zelf loskoppelen want hoe dan ook hij kan natuurlijk ook voor problemen zorgen hij is dan wel gereviseerd maar met wat voor onderdelen origineel ac of jap jum en zit er geen sluiting in je accu zelf

Lastig deze. Een andere dynamo om ff te proberen is vaak niet voorhanden en het zoeken is lastig, zeker als het maar eens in de 3 maanden gebeurd.
Je gebruikt de auto wel dagelijks? en het lampje van de dynamo,(generator) gaat dat spontaan onder het rijden branden? of zet je hem goed weg en bij starten de volgende keer, gaat ie branden?

je startmotor is goed aangesloten, je hebt er een fatsoenlijke accu instaan en je massa is ook goed?

wat meet je normaal over de polen? met motor uit en met motor aan? is hier niet nog een losse spanningsregelaar aan het schutbord, die je plaagt?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Heren,

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ga morgen avond gelijk deze mogenlijkheden uitproberen.

Met deze auto rij ik dagelijks en inderdaad onder het rijden gaat na verloop van tijd het dynamo lampje branden eerst flikkeren en dan brand hij permanent.
Heb 1 nieuwe dynamo gehad na 8mnd stuk,een 2de handse na 3mnd stuk en nu die nieuwe laten reviseren en een hoofd schakelaar geplaatst.
startmotor is goed aangesloten,een goeie 70 amH accu en massa kabel is ook oke.

Mvg René

Red Devil 2 0

15 jaar

Klinkt ook weer lullig, dit maareh hoe zit de dynamo aan het blok, welke steunen zitten daar aan? vaak wordt er een andere motor in deze auto's gezet en sommige mensen nemen dat serieus, en anderen mikken er zo maar wat in, en dan krijg je het gedonder, er worden verkeerde steunen en stelbeugels geplaatst, airco's worden verplaatst of eruit gehaald en om de zaak dan nog wat fatsoenlijk te laten draaien worden de vreemdste snaren gebruikt. Het probleem is dan vaak dat zo'n dynamo wat te ver van het blok afstaat en dat de zaak wat staat te klapperen . en dat is het probleem, de zaak klappert de diode kapot. IK weet natuurlijk niet of dat bij jou zo is, maar ik heb het al diverse keren meegemaakt.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Impala of stel zelf een nieuwe vraag.