gezocht een electrich schema van een impala uit bj 1979 oorspronkelijk met een 6 cilinder uitgerust nu met een v8
probleem zit in het dash bord , temperatuur meter werkt niet naar behoren loopt na het starten direct naar heet.
zender en meter gewisseld met een nieuwe probleem blijft.
vermoeden ergens in de bedrading zit een voorschakel weerstand (spanningsstabilisator) maar die is zo niet te vinden en de waarde is onbekend
dus als iemand een schema weet hou ik mij graag aanbevolen
bvd jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem is wss ontstaan na inbouw van de v8, deze heeft een andere zender, nl alleen voor een lampje (engine hot) en niet voor een temperatuurmeter, er is dus idd geen voorschakelweerstand aanwezig en daardoor wordt de meter vol aangestuurd. Goede zender erbij zoeken en probleem is over.
suc6
Peter
het probleem was niet onstaan door het plaatsen van een v8 het probleem was er al.
ik heb geen lampje maar een meter.
alles is al doorgemeten en geprobeerd met nieuwe zender en meter
als het contact aangezet loopt de meter langzaam naar maximum ( er ver overheen) schiet niet niet omhoog zoals een draad die tegen massa aangelegd word.
de meter bevat drie aan sluitingen
a een positieve kant +12 v
b een negatieve kant -12v
c een variabele massa ( zender draad)
wat mij intrigeert waarom een massa constant , geen lampje of verlichting
mvgr jos p.s. ik zoek nog steeds een schema
17 jaar
Ik heb nog eens even lopen denken, maar kan mij eigenlijk nooit een impala (ik had meestal caprice trouwens (ex-taxi)) herinneren vanaf 77 tot halverwege de 80;er jaren met zo'n temperatuurmeter. Heb je zo'n dashboard met alle meters erin of is er apart een meter ingebouwd? (aftermarket) Die gebruikt alleen de variabele massa volgens mij. Ik zal morgen ff kijken in een oud blok uit een malibu (305) die had destijds ook zo'n aftermarket temp meter en die heb ik volgens mij weer terug aangesloten op dat blok, nadat de malibu gestript was wegens ventilatiegaten in de achterste chassisbalken
greetz
Peter
het lijkt mij een origineel dachbord ( meter zit in het dashbord
links temp.meter da snelheid en afstand daarna een veredelde vacuummeter en lampjes voor dynamo en oliedruk
dashbord ge de/monteerd alle stekkers en aansluitingen orgin eel en niet aan gerotzooid
ben bij parts en stuf bezig geweest en ook die dachten wel dat het origeel was.
probleem is waarschijnlijk heel eenvoudig en daardoor kijk ik er overheen
ben zelf monteur al zo'n 30jaar maar nooit te oud om iets te leren
17 jaar
Yep, da's een ori dashbord, zelfde als een wat luxere malibu of daarvan afgeleide pontiac /oldsmobile of buick kloon, en dat geld ook voor de full-sizers, vaak voor europa in canada bij GMC gebouwd en dan met een ander dashboard. Ik zal me d'r straks ff in verdiepen en kijken hoe het zit,als ik d'r aan toe kom, staat nog een monte carlo met zo'n dash. Je hoort g ff van mij
Gr Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Impala of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar