auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Lumina: Elektro probleem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 3.1

Ik heb het volgende probleem en word er ondertussen een beetje gek van.

Ik heb gisteren mijn auto opgehaald bij de garage waar ze een aantal dingen voor me na hebben gekeken betreffende het af en toe niet starten van mijn auto.
Vandaag verzuimde hij weer,
-Er zit een nieuwe accu in.
-De dynamo laadt gewoon bij.
-Ze habben lekstroom gevonden op me binnenverlichting.

Ik ben even van huis naar de bouwmarkt gereden (5min) en toen ik een kwartiertje later daar weer weg wilde startte de auto weer niet.
De accu lijkt van het een op andere moment leeg te zijn maar het indicator lampje op de accu vertelt dat ie gewoon goed is.
Ik heb dit probleem al een maand of drie en het gebeurd af en toe maar steeds ook op momenten dat het eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen, ik bedoel wanneer ik net nog weg ben weggeweest.

Ik stap in de auto en draai de sleutel om en dan lijkt het wel alsof me auto een soort gelijk "vastloopt" en al me spanning is dan gelijk verdwenen !

Wie kan mij helpen ??
Bvd

Geplaatst door

Andrevermaas (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het indicator oog meet slechts het soortelijk gewicht van het zuur in een cel dus als er een cel daarnaast kapot is geeft deze dat niet aan. zitten de dikke massakabels wel vast en is de bevestiging goed blank op de massa.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

hoeveel volt meet je tussen de polen van de accu? minder dan 12 volt? dan is de accu 3 x niks, meet ook eens terwijl de auto loopt, hoeveel volt wordt er dan tussen beide polen gemeten? en hoeveel tijdens het starten? indien je dynamo verkeerde spanning levert, sloopt ie ook accu's.
een ander verhaal is: wat voor accu zit erin, amerikanen hebben accu's met een nogal lastige pool aansluiting, je schroeft de plus en min kabel als het ware in de accu vast. vaak wordt er als vervanging een ander type accu geplaatst met "normale" accupolen, aan de originele kabels worden dan vaak adapters geschroefd zodat dit past. nu wil dat daartussen in nogal eens oxideren, en vet er aan smeren hoeft tegenwoordig schijnbaar ook niet meer. Vaak wordt ook een goedkope accu geplaatst, vaak ook nog eens 1tje die eigenlijk "te licht "is en van een kwaliteit..... maar goed, mijn portemonnee is de ander zijne niet. Als je ff aan de kabels wrikt, start ie dan wel weer?. . vaak zit het probleem in dit soort eenvoudige dingen
vooral omdat je spreekt van ik draai de sleutel om en alles is weg..
gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

aan de nieuwe accu zal het niet liggen

ik heb er zelf geen accu met vierkante polen in gezet vanwege dit soort gelazer maar een normale, en dat werkt prima

spanning meteen plat bij starten wijst volgens mij 9 van de 10 keer op een slechte massa

ff flink aan massakabels jengelen, wat er opt oog vast uitziet hoeft niet perse vast te zitten

wat is eigenlijk te licht?

voor de mijne werd 85 amp/h opgegeven, leek mij wat overdreven veel, zit nu een in van 55 en dat gaat prima

mar kan me voorstellen dat je met ene hoop electische gebonus, airco dat soort spul , wel een forse accu van 85 nodig hebt

malle 0

16 jaar

55Ah kan d'r prima in, totdat het van de winter 's nachts ff een keer 15 graadjes vriest aan de grond, dan heb je nog 27,5 Ah over en een moeilijk ronddraaiende motor met dikke olie d'r in, een hele slechte vonk en na 3 x huhuhuhuhuh hoor je nog klik en krrrrrrrrrrrrr...

Met de hele familie aandrukken lukt niet, want dan moet je minstens 100km/h halen ;-)

en dan moet je door die kou op de fiets weg of naar de bushalte of een buurman hebben die zo aardig is om je met die kou te helpen om over te starten. en als je dan voor de 3e keer die week komt...... kijkt ie zo :-(( en dan koop je wss wel een 85Ah accu en staat deze weg te kwijnen in de schuur, toch weer zonde geld....
Voor deze klanten kom ik in elk geval niet meer langs, ik blijf bezig

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

daarin heb je dan weer gelijk en heb ik daar niet bij stilgestaan

al doende leert men

;)

malle 0

16 jaar

Alvast hartstikke bedankt voor de tips, ik ga als ik tijd heb de kabels even nalopen en hoop daarmee geholpen te zijn.
Maar hou er toch een hard hoofd in dat dat t is , ik laat het wel even weten !


Heb tijd gehad en wilde de mensen even bedanken hier want het zat inderdaad in de massakabel !! Hij doet het weer ! Bedankt !!

Andrevermaas 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Lumina of stel zelf een nieuwe vraag.