wie heeft ervaring met de chevy transsport ?
mijn chrysler voyager heeft het na 350.000 op de teller op g3 zo goed als begeven.
laatste jaar zeer veel last van backfire gehad, zeg maar gerust dagelijks.
gezien mijn gezins situatie ( 4 kids ) moet ik dus een 6 of 7 persoons hebben, en gezien mijn werk op g3.
Is een chevy transsport dan een goede keus ?
bij mij in de buurt staat er een te koop bij een autobedrijf voor een redelijke prijs (4500 euro ) uit 1999.
maar heeft wel 243000 op de teller staan op G3.
hoe lang gaat een chevy mee??
als hij het net zo lang volhoud als mijn chrysler (350000) heb ik er geen problemen mee.
geeft ook deze amerikaan backfire ?? ik lees veel over lekke koppakking, automaat bak kapot enz.
is deze auto echt zo gevoelig? of is het net als andere autos gewoon pech of geluk hebben ?
natuurlijk heb ik ook liever een auto met minder km maar dat is financieel niet haalbaar.
wie heeft ervaring ??
of een ford windstar ?? geschikt voor G3 ??
alle reacties bvd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe lang gaat een chevy mee??- dit is onmogelijk te beantwoorden
Met dit soort km standen op lpg kun je er vanuit gaan dat je in de prijzen valt kwa onderhoudskosten.
Ingezakte klepzittingen en verrotte automaten zijn dan eerder regel dan uitzondering.
16 jaar
Koop een (verlengde) bus op diesel met schakelbak.
16 jaar
Zie mijn e-mail met een eerlijk antwoord!
m vr gr
Peco Power
goed begrijpen een wagen met 243000 op de teller heeft niet alleen de motor zoveel gelopen maar alles wat er omheen hangt ook ,schokbrekers wiellagers uitlaat remsysteen waterpomp dynamo deurscharnieren ,noem maar op en hoelang ligt het gas er al in,ik vindt 243000 op gas voor zo'n auto teveel.ik denk dat je zeker als je zegt een betrouwbare auto met kinderen e.d. en financieel niet teveel te makken hebt zo'n auto niet moet kopen,ik zou gaan voor iets op diesel .
16 jaar
[quote=robby10030]goed begrijpen een wagen met 243000 op de teller heeft niet alleen de motor zoveel gelopen maar alles wat er omheen hangt ook ,schokbrekers wiellagers uitlaat remsysteen waterpomp dynamo deurscharnieren ,noem maar op en hoelang ligt het gas er al in,ik vindt 243000 op gas voor zo'n auto teveel.ik denk dat je zeker als je zegt een betrouwbare auto met kinderen e.d. en financieel niet teveel te makken hebt zo'n auto niet moet kopen,ik zou gaan voor iets op diesel .[/quote]
Ik heb de man gisteren een e-mail gestuurd met daarin dezelfde strekking plus wat ie aan kosten kwijt zou zijn , ik heb zelf als dagelijks transport zo'n Transsport , van 2001 en met nu 150000km erop, is de afgelopen 50000km alleen al voor een kleine 4500 euro aan onderdelen in verdwenen(gelukkig koop je zo'n ding voor handelsprijs)
(echt de complete voortrein is eigenlijk al vervangen en motorisch en de airco etc etc) ben blij dat de uren voor mij zelf zijn, want d'r zit ook wel 100 uur werk in. Het is afhankelijk van de eerste eigenaar/vorige baasjes en het tijdig geven van onderhoud. Heb 1 in onderhoud van 1998 met bijna 3 ton op de klok op gas, heeft bij 230000 km nieuwe koppen gekregen, krijgt trouw elke 10000km nieuwe olie en oliefilter en maak dan de remmerij ook weer ff goed gangbaar/schoon. Elke 60000km nieuwe bakolie en filter, en is nooit wat mee. Maar is door de man zelf nieuw gekocht, wordt heel rustig mee gereden en is dus heel erg goed onderhouden.
ff ten voorbeeeld.
Gr
Peco Power
Peter, aan jouw menig hecht ik grote waarde gezien je ervaring met amerikanen.
Ik denk ook dat de topicstarter hier zijn voordeel mee moet doen en dan een afweging moet maken.
Dit type auto is heel gevoelig voor onderhoud en hoe er mee om gegaan is.
De meeste hebben een zwaar leven achter de rug.
16 jaar
[quote=Santa]Koop een (verlengde) bus op diesel met schakelbak.[/quote]
Ik ben nu eenmaal wat kort van stof... (soms..)
De Transsport staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid en Peter onderschrijft dat.
Dit had ik vanavond ook al eens geschreven over een VW LT28 maar dat werd snel gegumd, dus dit zal ook wel niet lang staan....
16 jaar
Ik denk dat Peter hem dat ook wel verteld heeft.
Dat er gewoon hele hoge onderhoudskosten aan zitten, aan zo een auto.
maar ja, mensen kijken vaak alleen naar de prijs en met de onderhoudskosten die volgen had je vaak een jonge gebruikte kunnen kopen.
ik heb de ervaring dat als mensen een auto gezien hebben, dat tie in gedachten al gekocht is, wat je er ook aan advies tegen aan gooit.
16 jaar
Ik denk dat de topicstarter al veel geluk gehad heeft met z'n chrysler. met een chevy of (nog erger) een windstar op gas gaat hem dat niet weer lukken, een optie (maar dat redt ie niet met 4500 euro) zou een chevy van op camper kenteken zijn, die zijn over het algemeen veel beter, alleen qua carroserie iets roestgevoeliger. Ik zou de man een Mitsubishi space wagon, of een vw sharan/seat alhambra/ford galaxy aanraden, de kia cloon van de chevrolet transsport, clarens geloof ik, lijkt me ook niet verkeerd. peugeot/ citroen/fiat en lancia hebben in samenwerkingsverband ook redelijk ruime mpv's gebouwd en de espace is er ook nog natuurlijk.
gr
peco power
Peco Power
[quote=Santa][quote=Santa]Koop een (verlengde) bus op diesel met schakelbak.[/quote]
Ik ben nu eenmaal wat kort van stof... (soms..)
De Transsport staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid en Peter onderschrijft dat.
Dit had ik vanavond ook al eens geschreven over een VW LT28 maar dat werd snel gegumd, dus dit zal ook wel niet lang staan....[/quote]
ik heb 'm snel ff gequote, dus het gummen wordt nu lastiger.
oh ja, de chevrolet heb je ook in ingekorte uitvoering, da's dan een opel sintra. Hebgeen idee of die betrouwbaar zijn (ben geen opel liefhebber, maar dat is een heel erg oud vooroordeel) ik kom veel in duitsland en daar zie ik ze regelmatig rijden (vaak met afgunstige ogen kijkend naar mijn schitterend uitziende transsport natuurlijk)
maareh Santa, heb je al een blik geworpen op www.probleembak.hyves.nl
gr
Peco Power
De Sintra........ Hmmm, ik begeef me weer op glad ijs.........
De Sintra is maar heel even leverbaar geweest in Nederland. Laat ik het zo stellen: een ieder mag zelf bepalen waarom....?
De vergelijking met de Transsport lijkt MIJ duidelijk genoeg.
Tja Peter, ouwe Santa is momenteel een hot item.
Op TV een programma "Waar is de Mol?", op PC lijkt het een jacht op ouwe Santa.....
En ja, heb daar wel ff gekeken. Weet niet of het wat voor mij is. Ik kijk het ff aan maar ben blij dat je mijn "uitdaging" zo actief hebt opgepikt! HULDE!!!!
16 jaar
[quote=Santa]De Sintra........ Hmmm, ik begeef me weer op glad ijs.........
De Sintra is maar heel even leverbaar geweest in Nederland. Laat ik het zo stellen: een ieder mag zelf bepalen waarom....?
De vergelijking met de Transsport lijkt MIJ duidelijk genoeg.
Tja Peter, ouwe Santa is momenteel een hot item.
Op TV een programma "Waar is de Mol?", op PC lijkt het een jacht op ouwe Santa.....
En ja, heb daar wel ff gekeken. Weet niet of het wat voor mij is. Ik kijk het ff aan maar ben blij dat je mijn "uitdaging" zo actief hebt opgepikt! HULDE!!!![/quote]
kijk het ff aan....????
een hele hyves-site speciaal voor de elfjes master aangemaakt en hij weet niet of't wat voor 'm is.....
nou brekt mie de klompe..
daar wordt NIET gegumd, grote moderator kan er zijn zegje doen, maar meer ook niet.
Maareh je ziet maar, en met de kerst niet met de hummer door mijn tuin om kadootjes te brengen!!!
gr
Peco Power
Enne de Sintra, werd in de states in mekaar geschroefd, opel omega blokje erin en verder weet ik het ook niet.
Topic bij Feed Back al gelezen?
16 jaar
nee, ga ik nu ff doen
=
Ja, lijkt wel een beetje op Hans en Grietje met de broodkruimels..............
We weten allemaal waar HANS terecht kwam...?
16 jaar
Tja, ik weet niet hoe oud je kids zijn, maar ook een 7 zits laguna op gas kan een optie zijn.
Moet je alleen een nog grotere portemonnee hebbben gezien de onderhoudskosten van een laguna.
Die kan aardig wedijveren met een transport.
16 jaar
Wat zegt Jurina nu van dit alles?
Ik denk dat je goedkoper uit bent met een VW transporter.
alle bedankt voor het advies, ik zal er over nadenken.
een opel sintra heb ik ook aleens gehad, een 3.0 v6. op benzine ,reed verder wel goed. een sharan of alhambra kom je in die prijsklasse al gauw weer in de 95 of 96 ers met nog meer km.
een espace heb ik ook over gedacht maar ook daar lees je veel over automaat bakken kapot en lekke koppakkingen. daarbij komt dat ze ook al 270 of 280.000 km gelopen hebben.
ik zal mijn overweging maken, en alles op een rijtje zetten.
blijkbaar is met het bedrag wat ik te besteden heb, alles met heelveel km, en dus storing gevoelig. het is niet anders, je moet wat met 4 kids
nogmaals bedankt voor de adviezen, en misschien tot horens als ik problemen krijg.
16 jaar
tja wij zaten met 4 man achterin in de audi 100.... en was ik met 12-13 jr de jongste... (begin 90) waren al blij dat t geen opeltje was)
weet niet hoe oud je kids zijn en hoe vaak je nog gezamelijk in de auto zit..?
vaak is nl een mpv eerder luxe als noodzaak.
16 jaar
@ 320, de regelgeving is per mei 2008 aangepast, iedere passagier moet een eigen zitplaats/gordel hebben. Maar als de kids niet te groot/oud zijn, kun je met een (ruime) station ook nog uit te voeten: http://www.grootgezin.nl/vervoer271099.p...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar