Chevrolet US Trans Sport: Koelvloeistof in uitlaat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 3,4

Hallo,
Wie kan mij helpen
Ik had een lekke radiateur maar mijn moter is niet aan de kook geweest.
Vandaag een nieuwe radiateur in gezet en nieuw koelvloeistof er in en gestart en nu loopt mijn uitlaat vol met koelvloeistof.
Betekent dit dat mijn moter kapot is of alleen de koppakkingen.
Moter start zoals altijd zeer goed.
Hoop dat er 1 onder jullie mij kan helpen.
Hendrik

hendrik1971

Geplaatst door hendrik1971 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

heb je niet misschien een slang om gewisseld.
anders is er wat anders aan de hand.
dan ga je denken aan een scheur in het blok of er moet een egr koeler op zitten die lek is als die die toevallig heeft.

groetjes jan.

groetjes jan.

Emil Schelvis (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Je zegt dat het motortje zoals altijd goed start, loopt de koelvloeistof gelijk in de uitlaat of alleen als je de motor laat lopen en als die na en tijdje draaien ook witte rook afgeeft heb je denk ik toch en scheur in de kop via een kanaal dat meteen op de uitlaat poort komt

Emil

hendrik1971 (0), 13 jaar geleden

Hoi Emil,
Ik denk dat als je de auto start op dat moment de koelvloeistof in de uitlaat loopt.
Als je gas geeft komt er witte rook en zelfs koelvloeistof uit de uitlaat.
Als je gas geeft begint ie te storteren bij 4000 toeren net of er koelvloeisstof in de cilinder loopt en de kachel wordt ook niet meer heet.
Als er een scheur in de koppen zit kun je beter een revisie moter kopen of kun je nieuwe koppen erop zetten en is dan het probleem opgelost.
groetjes hendrik

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarom ging je radiateur kapot? waarschijnlijk drukopbouw, dus uitlaatgassen in je koelvloeistof.
Nu een nieuwe radiateur, druk kan niet meer weg en,.... koelvloeistof in je motor en in de uitlaat. 4000 toeren!!!! dat is veels te hoog voor deze motor, en onbelast wil ie dat ook niet doen, er zit een begrenzer in die 'm bij 3500 ong er afgooit, daarom stottert ie ook heen en weer. Gasgeven met een kapotte motor is sowieso niet verstandig.
Laat iemand met verstand van zaken kijken of het niet een lekke inlaatspruitstukpakking is (de beruchte v-pakking) maar klinkt wel als een koppaking of gescheurde kop
De auto loopt op gas, hoeveel heeft ie gedraaid? want een revisie motor met inbouw..... daar koop je ook een complete auto op lpg voor, maar dan jonger....
Koprevisie incl nieuwe zittingen en kleppen en veren, pakkingsets en beurt kost je ong een 2000 euro of meer, weet je nog niet wat er met je onderblok is.

gr

Peco Power

hendrik1971 (0), 13 jaar geleden

Hallo Peco Power
De auto loopt op gas en heeft 185610 NAP ik ben zeer handig en de nodige ervaring voor de inbouw van de motor.
Maar zou liever de koppen vervangen of alleen de koppakingen en of v-pakking.
Hij start zeer goed en je hoort geen tik etc
groetjes hendrik

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Nou, dan zou ik de koppen loshalen en kijken wat er aan scheelt............. NAP is correct? een 11 jaar oude auto op LPG met maar 185k km mijn eigen is van 2001, heeft nog nooit geen gas gehad en heeft al 180 000 gelopen.... Maar goed, kan een tijdje uit de running geweest zijn...
Maar als je zelf handig genoeg bent, dan gewoon beginnen om te kijken of de v-pakking niet lekt, dan de koppen eraf, die ff laten afpersen en reviseren en dan weet je genoeg.

gr

Peco

Emil Schelvis (0), 13 jaar geleden

Hallo Hendrik,

Als ik het zo hoor ben je handig zat om de cilinderkoppen van de motor er af te halen je zegt dat de rest van de motor geen raar geluid maakt of tikt dus koppen er af halen een af laten persen zijn ze dan goed kan je ze laten vlakken.

Emil

hendrik1971 (0), 13 jaar geleden

Hallo,
Ik ben de motor aan het uitbouwen alles loopt voorspoedig mmar 1 ding wil maar niet los en dat zijn de twee benzineleidingen rechts van de motor.
Heeft er misschien 1 die een oplossing.
De koppelingen kun je rond draaien en iets los trekken maar daar houdt het mee op.
Alvast bedankt.
Hendrik

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Hendrik hoe het bij jouw motor zit is uit mijn geheugen ( bv ring indrukken en trekken ) maar demonteer die ringleiding en bindt hem omhoog vast. Om bij alles goed bij te kunnen is het wellicht makkelijker om de hele zaak naar onderen toe weg te halen. De ruimte onder de motorkap is gewoon te klein om goed bij de achterste kop te komen. Kijk ook hoe diep de inlaatkleppen zijn gezakt. Groeten.

hendrik1971 (0), 13 jaar geleden

Ik kan geen ring vinden
Maak wel een foto en stuur hem even door ok
Hendrik

hendrik1971 (0), 13 jaar geleden

niemand anders die weet hoe ze los moeten?????

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

gewoon losklikken zoals je ook het brandstoffilter doet......

hendrik1971 (0), 13 jaar geleden

ja geprobeert maar lukt niet
je moet gewoon trekken aab de koppeling hij beweegt een beetje maar dat is alles
Mvg Hendrik

hendrik1971 (0), 13 jaar geleden

Benzineslangen los gekregen met een zelf gemaakte gereedschapje in 10 sec was het klaar.
Nou heb ik de koppen los en de voorste kop was niets aan te zien behalve dat de gaatjes in de koppakking waar het koelvloeistof door gaat dik en vettig is.
Is dat normaal?
Ook de vpakking van deze kop is niets aan te zien.
De achterste kop een ander verhaal.
Doen ik de v pakking van deze kop eraf haalde leek het wel of ie verbrand was.
Eenmaal de kop eraf zat er in de koppakking bij cilinder 3 twee gaten in en ook cilinder 3 en 6 zat water in
Ik denk dat ik de motor maar vervang ook al omdat de v pakking en dus ook denk ik de koppakking zijn vervangen in 2007 staat op de v pakking.
Ook lijken de koppen nieuw en de kleppen zijn niet verbrand de motor heeft al 185000KM op gaz gelopen en de kleppen lijken nieuw(niet zwart op de klep).
Heeft iemand een serieus idee wat te doen of toch maar de motor vervangen.
Kan een motor kopen met 70000 op de teller voor 1850€ al reeds uitgebouwt en 1 met 154000 op de teller en deze zit nog in de auto met een verbrande versnellingsbak en de auto heeft een NAP rapport nog niet uitgebouwt en dus geheel voor 600€.
MVG Hendrik

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Hendrik het is jouw feestje . Wat bij die gasmotoren gebeurt is het volgende ... De grote INLAAT kleppen zakken in hun zitting en als deze gelijk komt met de kop dan is de stoter bij de nokkenas uitgesteld dus de klep sluit niet meer. Als dat niet het geval is heb je aan een pakkingset voldoende . Als je de koppen ook gaat vlakken zijn de stoters nog eerder uit gesteld. Kijk wat je doet maar houd ons op de hoogte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.