Sinds enkele dag staat er water onder mijn auto / motor . Mijn expantievat is dan zo goed als leeg en in mijn radiator staat het peil tot juist boven de grilletjes . In het water dat onder de auto ligt zie ik duidelijk dat er zelfs antivriesmiddel bijzit . Weet er misschien iemand wat hier aan de hand is , volgens de garagist zou het liggen aan het feit dat bij een bepaalde stand van de temperatuurregeling binnen de aircopomp mee opspringt maar daar het ik zelf mijn twijfels over . Nu zegt hij dat waarschijnlijk mijn waterpomp defect is . Weet er iemand raad of is er iemand die dit ook al heeft voorgehad . Alvast bedankt Noup .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zeer waarschijnlijk waterpomp, maar ik zou een andere garagist om zijn mening vragen... het kan ook een lekke slang zijn, of en klein lekje in de radiateur. zoiets is heel simpel te controleren....
gr
Peco Power
Overdruk gaat normaal gesproken naar je expansievat ( expanderen=uitzetten ) als er een lekje zit zoals Mercury zegt dan gaat dit niet naar je vaatje maar via het lek naar buiten.... goed kijken naar leksporen of het systeem in de garage onder druk laten zetten.
Gegroet , gisteren met de wagen gereden en bij aankomst zag ik dat het water eruit druppelde of beter gezegd bijna uitliep . Het was onderaan ik denk tussen motorblok en waterpomp . Weet iemand of het dan om een kapotte waterpomp gaat of het misschien toch nog een kapotte leiding zou kunnen zijn . Bedankt Noup .
13 jaar
tussen motorblok en pomp, dan kan de pakking eruit liggen..
gewoon een nieuw pompje monteren, heb je meteen weer een goede afdichting en om de kosten hoef je het niet te laten.
Succes
waarschijnlijk is je waterpomp nu echt lek en stroomt het nu uit het lekdetectie gaatje. Het lager van de pomp zal waarschijnlijk wel ruim zijn ennu is de keerring er uit gelopen waardoor ie lekt....
Zo snel mogelijk laten controleren bij de garage, systeem op druk laten zetten en dan kijken waar het er uit komt, maar ik ga voor 99 procent uit van de waterpomp. Doorrijden is onverstandig, voor je het weet heb je de motor aan de kook, met kans op een lekke koppakking, of je gas bevriest door te weinig rondstromend kvs met kans op backfire's en dan wordt het alleen maar duurder en moet de waterpomp alsnog vervangn worden.
Gr
peco power
Gegroet allemaal , was inderdaad de waterpomp , en ja het water liep weg door het lekdetectiegaatje , wat me wel opvalt is dat de verwarming nu wel warmer word . In elk geval bedankt voor jullie verduidelijking . Noup .
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar