auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Trans Sport: koelwater borrelt en loopt terug naar expansievat

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4 automaat

vraag,wanneer ik geruime tijd gereden heb en ik hierna bijv. in de file sta of voor een stoplicht,hoor ik het koelwater borrelen.ben al bij de garage geweest,en hier is de vergasser reeds vervangen.ook is de koppakking getest,en deze is goed.de temperatuur blijft goed,loopt iets op,maar na 5 min stationair zakt hij weer en houdt het borrelen op.is niet altijd,maar na een lange afstand met gem.100 km gebeurt het.vandaag wederom,en bij controle vh expansievat,liep deze bijna over.hier borrelt het koelwater niet,maar waar dan wel,en wat kan het probleem zijn.ruim 5 maanden geleden is de radiator vernieuwd.wie weet meer hierover?

Geplaatst door

wimaS (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoor je het borrelen in de kachel ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

nee,het borrelen komt voor uit de motor.de kachel doet het overigens prima.

wimaS 0

11 jaar

Het systeem ontlucht zichzelf wel goed , ontluchtingsslangetje naar exspansietankje zit niet verstopt ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

het ontlucht prima.anders vult het tankje toch niet,toch?het is verbonden md radiator.
mvg wim

wimaS 0

11 jaar

Begin met het vervangen van de radiateurdop. Deze moet een druk van rond 1 bar kunnen hebben.
Het kookpunt van de vloeistof verhoogd ook daardoor .
Hoor je in een file de ventilator nog zijn werk doen.?? Ook kan je de termostaat vervangen ,de kosten zijn laag en kun je die oorzaken uitsluiten.

Groet.

Punt 65
badge

11 jaar

de garage heeft met het vervangen vd vergasser ook de oude radiateurdop vervangen door ook een gebruikte dop,mogelijk ook defect.ik hoor de ventilator niet aanslaan in de file.ik vermoed ook dat het de termostaat is.ik ga as dinsdag naar de garage.misschien nog andere ideeen wat het event. kan zijn?
wim

wimaS 0

11 jaar

lees mijn berichten terug en bedoel de verdamper,sorrie

wimaS 0

11 jaar

V-pakking lek? 2002 op gas, kilometerstand? iets van een dikke 2 ton of meer, dan is het toch vaak de koppakking, bougie van cilinder 1 bekeken, ze zijn altijd voor in die hoek lek..... ontluvjyen is truwens een lastig karweitje bij deze autos, ik krik ze altijd op zodat de ontluchtingnippels het hoogste punt worden, dan ontluchten. waterpomp is goed? en de portugeze broertjes weten zeker dat de kop of v-pakking niet lek is?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

Motor is 3 jaar geleden gereviseerd vorig jaar lekke koppakking vervangen.3 weken geleden reeds getest op lekke kop, gelukkig niet het geval.ik denk zelf de thermostaat of de ventilator,deze slaat waarschijnlijk niet of te laat aan als de motor te warm word, maar wanneer ik d verwarming m blazer aanzet loopt de temp.weer terug.dessio heeft idd het ergste uitgesloten, nu afwachten tot dinsdag.
Bedankt voor het meedenken.
Mvg wim

wimaS 0

11 jaar

lucht in het systeem na montage nieuwe radiateur.....

Mercury 0
badge

11 jaar

de klacht is idd ontstaan na het vervangen vd radiator,eind november!zal alle tips meenemen en voorleggen.ik moet vanuit rdam en hoop dat de klacht in 1 keer verholpen kan worden.ga binnenkort op vak.en wil niet met pech in dl staan.
heel erg bedankt.laat het weten wanneer ik dinsdag weer thuis ben.
mvg wim

wimaS 0

11 jaar

komt wel goed, die jongens weten wel wat ze doen,

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

Ja absoluut we kennen ze al ruim 10 jaar!! Hebben echt goud in de handjes. (Aangepast door moderator, te veel reclame is niet de doelstelling van de site...)

wimaS 0

11 jaar

ben net terug vd garage.kop en pakking zijn gelukkig goed.radiateur dop is goed,thermostaat vervangen,1 1/2 uur motor laten draaien,laten ontluchten,wanneer temp oploopt slaan de ventilatoren aan,temp daalt weer.alles ok.140 km terug naar rotterdam,geen problemen,temp blijft netjes..bij stoplichten thuis geen geborrel meer.thuis motorkap open,expansievat gecheckt,prima,koelwater lauw,niveau goed.laat de motor 5 min stationair draaien en...... daar is het geborrel weer!!!motorkap open,dekseltje van expansievat,water niveau is licht gestegen,warmer geworden,na 1 minuut geborrel weg,koelwater zakt weer.temp werkt prima.ik weet het niet meer.kan er nog steeds lucht in het systeem zitten??

wimaS 0

11 jaar

Zo lang er geen koelvloeistof naar buiten komt is het goed. Zo'n rad.dop is vaak zo laag in prijs dat vernieuwen de enige optie is .
Er zijn koelsystemen die max. op 1,5 bar mogen staan !!! Ook zit er vaak op het koelsysteem bij de jouwe op het V-stuk tussen de koppen een extra ontluchtingspijpje .
Omdat het gaatje maar klein is (enkele mm) raakt dit wel eens verstopt met een luchtklok als gevolg.
Houd het in de gaten. Als de motor warm is nergens aan komen het staat zwaar onder druk.
Vloeistof peilen als de zaak weer is afgekoeld .

Groeten.

Punt 65
badge

11 jaar

heel erg bedankt voor het advies.zal het in de gaten houden.kan ik zelf zeker niet gemakkelijk,he,bij dat ontluchtings pijpje??hoe kan ik dit,als het verstopt zit verhelpen?
wim

wimaS 0

11 jaar

dat pijpje zit niet dicht, dan heb je hele andere problemen, gewoon je reservoir in de gaten houden, en als ie echt helemaal koud is evt bijvullen. ik ontlucht ze door de voorkant op te krikken en dan met stilstaande motor de ontluchtingsnippel losdraaien en dan met een pipetfles (knijpfles met zo'n rietje eraan) ff de zaak daar vol te spuiten en op drukhoudend weer dicht draaien, dit geldt voor beide ontluchtingsnippels. maar zou eerst ff een dag of wat aankijken, vaak ontlucht ie zich zelf wel. je temperatuur is toch goed? door alle ellende die men leest over deze autos is men vaak overbezorgd, niets mis mee, zo houdt je de zaak heel, maar om overal apen en beren te zien...
Heb altijd het advies van iemand gekregen dat angst een slechte raadgever is en dat iets ernstigs zich vanzelf verder manifesteert...... dus gewoon je peil in de gaten houden en je temperatuurmeter, komt het vast wel goed.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

Dank voor je opbeurende advies!! Ik hou alles goed in de gaten en kijk het een paar dagen aan.
Groetjes uit Rotterdam wim

wimaS 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.