Chevrolet US Trans Sport: Lekke Koppakking Of Beter Ontluchten Na Vernieuwen Lpg Tank.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.4

Hallo
Mijn Transsport met 220K op de teller en een reeds vervangen koppakking op 160 k heeft na het vernieuwen van de gastank(toeval of niet ?)de volgende problemen gekregen:loopt zeer onregelmatig warm(de meter gaat snel omhoog en omlaag om na en tijd bijna in het rood te eindigen),meestal na 30 km, korte ritten en stationair geen probleem heb reeds meermaals ontlucht maar dit is maar van korte duur,heb nog wel niet ontlucht volgens eerdere methode op deze site(=vooraan opkrikken,ontluchten alle kachels op warm,bijvullen,en opnieuw ontluchten.)Heb al 3 semi- ervaringsdeskundigen over de vloer gehad, 2 zeggen koppakking,de andere met obd meter alsook persoon die de vorige vervangen heeft ziet geen kapotte v.Hij rijd ook niet meer op gas,valt na inschakeling op gas na 30 sec.gewoon stil en er is een gasgeur waarneembaar (kan het probleem een defecte verdamper zijn).Die persoon beweert ook dat ze na de tankruil vergeten of niet voldoende ontlucht hebben , ik zie persoonlijk geen verband maar ben geen kenner.Heb al contact genomen met de lpg garage ze willen het nakijken maar is wel 80 km rijden,vrees daar niet te raken zonder nog meer motorschade.Heeft iemand 100%zekere test uitvoerbaar voor lekke pakking of kan je uit mijn uitleg nog een andere mogelijke oplossing of tips aanreiken.
Super bedankt alvast voor elke respons
Ps.de kenissen die beweren dat de pakking lekt leiden dit af aangezien er tijdens draaiende motor luchtbelletjes in het plastic expan.tank komen.
Groetjes Wouter.

gas ket

Geplaatst door gas ket (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

gebruik een co snuffelaar, deze geeft je iets meer zekerheid omtrent een lekke kop of niet.
de koppakkingen zijn 60000km geleden vervangen, maar is er toen ook een koprevisie uitgevoerd? dus koppen gevlakt, afgeperst, klepzittingen vervangen door voor gas geschikten, en zijn er nieuwe kleppen en nieuwe klepveren geplaatst? Waarom is de gastank vervangen? diagnose kapotte pomp in de tank?
wat voor type installatie zit er bij jou in? het uitvallen op gas komt doordat de verdamper bevriest, en dat duidt inderdaad op een tekort aan rondstromend vocht. het ontluchten gaat erg slecht bij deze auto's. nog een tip, vullen, laten lopen, uitzetten en dan de ontluchtingsnippel op het blok los, lucht laten ontsnappen, nippel eruit draaien, een slangetje in dat gat, een trechtertje aan de andere kant van de slang, deze vullen met koel vloeistof, dan weer en weer tot er echt koelvloeistof uit loopt. dat evt herhalen bij de andere ontluchter. ook even de slangen bij de verdamper loshalen. het heen en weer slaan van de temperatuur meter wijst meestal op lucht. er zit geen olie in de koelvloeistof of water in de olie? en bij die koppakkingvervanging, was dat toen wel koppakking, of is toen alleen de beruchte v-pakking (inlaatspruitstukpakking) vervangen?.

gr

Peco Power

garage van horne3459 (0) PRO, 14 jaar geleden

komt er geen lpg in het koelsysteem door een lekke verdamper?
ruik eens onder de rad. dop.

gas ket (0), 14 jaar geleden

hallo Peco
bij vorige vervanging inderdaad koprevisie gebeurt alsook v-pakking klepzittingen en kleppen en klepveren,gastankt was op keuringcentrum afgekeurd(roest) dus moest nieuwe onder(vroeger twintank nu ringtank of donut van +/-76l)type gasinstallatie ?11j oud met verdamper zal merk later mailen..
Kan ik de verdamper trouwens omzeilen door de leidingen aan de verdamper terug origineel te verbinden los van de verdamper en daarna opnieuw te ontluchten aangezien Dhr Van Horne3459 ook een probleem aan de verdamper vermoed of is dit moeilijk of zwz not done.
Moet je om te ontluchten altijd de wagen vooraan optillen of niet noodzakelijk.Wijst geborrel van lucht in plastic reservoir tijdens draaien op lekke pakking of niet noodzakelijk.
Groetjes Wouter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.