hij staart eerst goed draait rustig eenmaal je het geaspedaal intrapt gaat hij eerst in toeren tot ongeveer 3000 toeren en daarna blijft hij daar hangen en staat te knallen, als je het gaspaedaal zeer rustig induwt kan je de volle toeren bereiken maar zodraa je dan weer volle gas indrukt is het alsof hij verzuipt in de lucht en zakt terug naar 3000 toeren en blijft daar hangen met veel tegen gepruttel. slaat soms ook af als je gaspedaal intrapt.
heeft dit probleem op benzine. op gas was geen probleem tot vandaag.
vandaag begon hij op gas ook tegen te werken maar denk dat dit eerder zal zijn omdat tank van gas bijna leeg is.
weet hier iemand raad mee?
garage denkt aan dat benzine pompt niet genoeg druk meer levert maar kan ik me moeilijk inbeelden meestal gaat deze gewoon stuk toch?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de benzinepomp niet genoeg druk levert, verzuipt de motor niet.
Zijn de storingscodes al uitgelezen?
Of een 4-gas test gedaan? Dan weet je of het benzinemengsel te rijk of te arm is.
Brandstofdruk al gemeten?
de druk was rond de 32 psi
12 jaar
32 psi is 2,2 bar. Was dit met draaiende motor of alleen met de pomp aan?
Voor mij klinkt het een beetje laag.
Mengsel kun je ook aan de ecu vragen of het correct of verkeerd is.
Dit doe je door uitlezen van de zogenaamde "Long Term Fuel Trim". Die moet rond de 0% zitten.
Duidelijk negatief is te rijk en duidelijk positief is te arm. Ook even op toeren kijken.
heb spijtig genoeg geen uitleesapparatuur. ik dacht dat dit was bij draaiende motor.
ligt dit aan de benzinepomp zelf of kan dit aan de filter liggen?
voor zover men kennis rijkt heb ik altijd geweten dat de pomp ofwel wel werkt of stuk is maar drukverlies heb ik nooit veel van gehoord
12 jaar
Zeg nooit nooit. Sommige dingen zijn misschien niet gebruikelijk of komen niet vaak voor, maar alles kan zo'n beetje.
Drukverlies kan komen door een lekkende/defecte drukregelaar, een verstopt filter, een verstopte pomp, een verstopte aanzuiging, etc.
Lastig om te zeggen wat er exact aan de hand is, zonder bij de auto te staan.
Kun je een retourleiding losmaken en brandstofopbrengst meten?
Verbruik van zo'n motor vol gas is al gauw 100 liter per uur. Je moet meer pompen om drukverlies en luchtbellen te voorkomen.
Dus heb je al gauw 2,5 tot 3 liter per minuut nodig. 1/2 minuut meten en je moet minimaal 1,25 liter hebben.
dus gewoon de retourleiding loskoppelen bij stilstaande motor en contact aanleggen? of bedoel je bij draaiende motor?
12 jaar
Bij draaiende motor krijg je nooit de volle meting, ook al draait de motor stationair, hij verbruikt wel.
Los daarvan, bij dit soort metingen kun je iets brandstof verspillen. Zou ik niet doen bij een draaiende motor.
Probleem is dat de brandstofpomp niet lang draait, zonder daar verder iets aan te doen.
Je zult zelf de brandstofpomp van stroom moeten voorzien. Relais doorverbinden, stroomdraad rechtreeks naar de pomp, zoiets.
Anders wordt het een goede garage/dealer opzoeken, want veel meer kun je niet doen.
pomp doorverbinden geen probleem vanmiddag deze test eens ondergaan alvast bedankt voor de info
12 jaar
benzinedrukregelaar controleren!!!
ondertussen pomp getest zoals beschreven ik kwam eerst uit op ongeveer 80 cl dus was wel zeer weinig vond ik. heb daarna de voedingsleiding naar motor zelf losgemaakt aan pomt en pomp zelf getest en heb het niet juist afgemeten maar de druk was veel groter.
heb de benzinefilter vervangen, blijkt dat de garagist waarvan ik hem gekocht heeft de wagen compleet leegereden heeft en de filter zat volledig verzadigd. en lpg was inderdaad toen ik hem volgetankt had voorbij dus had gewoon te weinig druk pomp nog niet stuk al een geluk :)bedankt voor de info
12 jaar
Tja, met 80 centiliter ga je niet echt veel vermogen krijgen.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Avalanche of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar