close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Avalanche: Slecht starten bij warme motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.3ltr V8

Mijn Avalanche uit 2002 is een geweldige auto, hij rijdt heerlijk, hij is stoer en een aandachttrekker alom.
Enige probleem waar ik inmiddels al bijna een jaar last van heb is dat de auto slecht start als hij warm is.

De auto is uitgevoerd met een LPI installatie van Vialle.
De auto start altijd op benzine en gaat na circa 300mtr rijden over op gas.

Als de auto de hele nacht heeft stil gestaan is er niet aan de hand, dan hoef ik maar naar de sleutel te kijken en hij loopt. Heb ik echter een paar kilometer gereden en zet ik de motor uit en wil ik na 10 minuten weer starten dan moet ik circa 5-6sec "crancken" voordat hij aanslaat.

De brandstofpomp en brandstof filter heb ik vervangen evenals de FPR (brandstofdruk regelaar), bougies zijn ook vervangen. Maar het probleem blijft aanhouden. Ik heb de inlaat manifold gereinigd en ik heb de motor met seafoam via de vacuum slang gereinigd.

Ik heb geen foutmeldingen, ook niet na uitlezen met standaard apparatuur op beide banken.
De LPI installatie zit er bijna 3 jaar in.

Ik hoop dat er hier iemand is die een oplossing heeft.

Alvast bedankt.
Michael

Geplaatst door

michaelmiata89 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou, bij veel amerikanen is er een zgn . oliedruksensor bovenaan in het blok aanwezig is. hier wordt niet naar gekeken als ie koud is, maar warm wil ie daar eerst oliedruk hebben voor ie aanslaat. Bij een chev Transsport weet ik 'm zo te zitten, maar bij een avalanche zo ff niet. Bij de TS gaan ze ook regelmatig vervelend doen....

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

12 jaar

bericht verwijderd
omdat ik niets meer vermeld bij particulier.
je doet je uiterste best ,en dan hoor je nooit meer een feedback of iets van de persoon die alleen registreerd omdat hij een probleem heeft

metalux 0
badge

12 jaar

Beste Metalux, Ik ben niet echt heel erg actief op dit forum. Ik heb de opmerking van Peco Power dezelfde dag als zijn post nog uitgezocht en helaas was/is dit niet de oplossing geweest. Ik heb jouw reactie jammer genoeg niet eens gelezen.

Het is zeker geen onwil dat ik niets heb laten weten, ben echter op andere forums ook actief en was dit forum eigelijk min of meer alweer vergeten.

Excuses!

Groet,
Michael

[quote=michaelmiata89]Beste Metalux, Ik ben niet echt heel erg actief op dit forum. Ik heb de opmerking van Peco Power dezelfde dag als zijn post nog uitgezocht en helaas was/is dit niet de oplossing geweest. Ik heb jouw reactie jammer genoeg niet eens gelezen.

Het is zeker geen onwil dat ik niets heb laten weten, ben echter op andere forums ook actief en was dit forum eigelijk min of meer alweer vergeten.

Excuses!

Groet,
Michael[/quote]
oke ,om een lang verhaal kort te maken,het probleem zit in de injectors van je Vialle LPI installatie.
die blijven door lekken als de motor uit is

metalux 0
badge

12 jaar

Beste metalux, ik begon al een vermoeden te krijgen dat daar het probleem vandaan komt. Heb jij een advies of en hoe ik de injectoren zelf kan testen? Of heb je andere tips of trucs?

Alvast bedankt.
grt,
Michael

Beste allemaal, Inmiddels na het advies van Metalux en diverse forums heb ik vandaag een poging gewaagd om een LPI injector te verwijderen.
Ging opzich heel eenvoudig, clipje opzij trekken en de injector kan omhoog worden getrokken. Vervolgens de injector in een bakje met water gehouden, contact aangezet en na een paar seconde weer uit gedaan. Vrijwel direct nadat het contact uit stond verscheen er een luchtbelletje aan de onderzijde van de injector. Na circa 25 seconde kwam er weer een luchtbel. Mijn conclusie is dat deze injector dus lekt. Vervolgens heb ik voor de zekerheid een andere injector getest waar ik eenvoudig bij kon. Ook hier kwam een luchtbelletje, maar nu pas na 47 seconde... Dus deze injector lekt ook lijkt mij. Of..... is het de bedoeling dat er een luchtbelletje komt? Ik hoop dat ondanks mijn weinige activiteit op dit forum en wellicht toch een advies kan komen.

Alvast bedankt.

Grt,
Michael

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Avalanche of stel zelf een nieuwe vraag.