auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Avalanche: misfire verplaatszich elke keer na nieuwe start

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.3

hallo wie kan mij helpen

mijn motor van mijn avalanche loopt stationair schokkend lichtje dan minder of helemaal niet
heb een o2bd scanner gekocht en kijk bij de misfire en geeft daar meas aan en het probleem verplaatst zich steeds na elke start eerst was hij uit gelezen bij chevy dealer en gaf misfire cilinder 7 aan maar cilinder 7 is nu niets meer mee aan de hand dan is de 8e en dan de 5e en dan de 2e en 3e 5e 6e gelijk het verplaatst steeds weet iemand hier een oplossing voor kan het aan de boegies kabels liggen of brandstof toevoer of bij stationair te weinig brandstof krijgt in gespoten of een vacuum lek ik weet het niet maar lees echt overal vanalles

mvg

Geplaatst door

freddie1 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

mogelijk een te arm mengsel. Heb je deze problemen met benzine en gas?? Kun je ook de fuel trims bekijken op de tester?

maarten4874 0
badge

13 jaar

ja ik heb op allebei op gas en benzine
fuel trims durf ik niet te zeggen het is een maxiscan ms 509 van autel

freddie1 0

13 jaar

dat zegt mij eigenlijk niet zo veel. Kun je misschien eens bij een autobedrijf een 4 gasmeting doen? daar kun je ook veel aan zien. Ben toch bang voor een arm mengsel. Geen valse lucht?

maarten4874 0
badge

13 jaar

arm mengsel oke maar heb het op allebei gas en benzine

ik ga eerst op vakantie morgen daarna zal ik een 4 gasmeting laten doen

en verbrande kleppen kan dat ook ?

freddie1 0

13 jaar

Bij een langdurig te arm mengsel kun je verbrande kleppen krijgen. Weet je zeker dat je met de auto op vakantie wil?
Het gas-systeem volgt het benzine-systeem. Als benzine te arm staat, dan staat het gas-systeem ook te arm.
Kan een defecte/verouderde sensor zijn (luchtmassameter of lambdasonde) of valse lucht in de inlaat.
Maar ook een te lage brandstofdruk kan een oorzaak zijn (verstopt brandstoffilter bijvoorbeeld).

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.

Volgens de beschrijving van de MS509 moet je de fuel trim(s) kunnen zien.
In het Nederlands noemen ze het: brandstof correctie waardes. Je zult er wel 4 hebben.
2 maal korte termijn (short term) en 2 maal lange termijn (long term).

oldford 0
badge

13 jaar

oke dank je wel voor de info ne ik ga zeker niet met de chevy de polo is al ingepakt jammer genoeg
alle slangetjes op lekken controleren kan ik dat met een sopje en een plantenspuit doen ?
en als dat niet het geval is kan het aan de lamv=bdasonde liggen die zit zit toch voor op de uitlaat spruitstuk toch heb ik er 2 van toch
of aan de luchtmassameter kan ik die 2 doormeten ofzo en mijn meter moet het kunnen zien hij geeft allemaal afkortingen aan de meter weet niet bij welke ik dan moet kijken mijn engels is niet zo best

dank voor de info na me vakantie ga ik weer aan de slag

freddie1 0

13 jaar

zet er maar eens nieuwe bougie's in.

GEEN Sop gebruiken. Je kunt wel met een bus remmenreiniger of start-pilot de slangen bespuiten.
Gaat de motor anders klinken en/of lopen dan heb je net een lek gevonden.
Beperk je in 1e instantie tot het deel dat beide zijden van de motor kan bereiken.

Bougiekabels en bobines kun je wel een klein beetje water over vernevelen.
Als je dat in het donker doeet bij stationair draaiende motor en je ziet of hoort vonken dan heb je een defect onderdeel gevonden.
Maar ik denk niet dat het hieraan ligt. Dan zou je meer meldingen van slechts 1 of 2 cylinders krijgen.

Je hebt op zijn minst 4 Lambda-sondes. 2 vóór de kats en 2 na de kats.
Als er al problemen zijn met een lambdasonde, dan zouden beide lambdasondes voor de kat tegelijk problemen moeten hebben.
Engelse termen voor de correctie waardes zijn:
Short Term Fuel Trim - afgekort tot STFT. Dan met toevoeging 1 en 2. Deze zullen redelijk snel veranderen.
Long Term Fuel Trim - afgekort tot LTFT. Ook met toevoeging 1 & 2. Die zullen slechts langzaam veranderen.
Luchtmassa wordt weergegeven in gram/seconde afgekort g/s. Engelse term is Airmass.
Om luchtmassa meters te beoordelen moet je volgas rijden en dan bij het toerental kijken waar de motor het maximum vermogen levert.

oldford 0
badge

13 jaar

ik was net nog even wezen kijken als ik de stekker loshaal van lmm dan veranderd de motor even en het probleem is er nog en heb ook de auto tussen de 1500 en 2000 toeren laten lopen en de de toerenteller wisselt niet had gelzen dat je zo een test kon doen voor de lambdasonde of ie werkte maar was niet zeker
en had nog even de scanner aangesloten de short terms schommelen nogal in de - en long term schommelt niet
maar ik heb ook nog die evap ik kon die vent selonoid nergen bestellen hem hem nu besteld kan hem de 16e ophalen

mvg

freddie1 0

13 jaar

bougies zijn onderweg en nieuwe kabels

freddie1 0

13 jaar

En hoeveel gaven de fuel trims aan? Want dat is nu juist interessant.

oldford 0
badge

13 jaar

ik ga nu na buiten met pen enpapier ga ik het meteen noteren

freddie1 0

13 jaar

ik heb gekeken
short trim1 shommelt -0.8 -1.6 -3.9 -4.7 1.6 0.8 0.0 -0.8 0.0 1,6 en zo op en neer
longtrim1 blijft staan op 0.8
short trim2 -1.6 0.0 -2.2 -0.8 0.8 -2.3 -3.1 en zo heen en weer
longtrim2 blijft staan op 2.3

en toen ik gas gaf stond longtrim1 op 0.0 en 2 op 0.8


hopelijk heeft u hier voldoende aan anders ga ik nog een keer kijken maar de ene zie op het enen scherm en de andere drie op een ander scherm kan ze niet alle 4 tegelijk zien de waardes

freddie1 0

13 jaar

Deze waardes zijn (nagenoeg) perfect, in ieder geval bij deze test.
Short term fuel trims gaan een beetje negatief en positief. Computer is aan het regelen a.d.h.v. de lambdasignalen.
Long term fuel trims zijn nagenoeg 0 en veranderen slechts minimaal.
Dit moet je gaan herhalen onder zware belasting - dus rijdend.
Ik heb al eerder gezien dat een LPG-installatie op zo'n grote motor niet genoeg LPG kan leveren onder belasting.

Ik kan de lambdasignalen niet zien, maar het lijkt mij dat de lambdasensoren (beide voorste) gewoon goed reageren.
Ook de luchtmassameter gaf bij deze test gewoon een goed signaal, wat indirect aan geeft dar er geen valse lucht is.
Helaas geen oorzaak voor de misfires aan te wijzen.

oldford 0
badge

13 jaar

oke dus ik heb weer pech moet ik toch verder gaan zoeken dus kan ook geen lek zijn of verstopt brandstoffilter(waar zit die ergens?)
en aan de bougies en kabels of is dat niet mogelijk?

mvg

freddie1 0

13 jaar

Ik kan alleen afgaan op wat je verteld en wat je meet. Dus op dit moment kan ik geen exacte oorzaak geven.
In theorie kan het nog van alles zijn, alleen gezien de meting geen valse lucht meer.
Verstopt brandstoffilter kan, maar is alleen verantwoordelijk voor benzine - niet voor gas.
Zelfde geld voor een (benzine) brandstofpomp die te weinig opbrengt.

Bougies en bougie-kabels kan. Maar die zijn onderweg schreef je.

Wat interessant is om te weten wanneer je de foutcode krijgt.
Ofwel Freeze Frame uitlezen (als de MS509 dat kan) ofwel heel goed opletten onder welke conditie de foutlamp gaat branden.
Dingen als koud, half warm, warm, stationair draaien, constante snelheid of vol gas optrekken zijn dingen die kunnen helpen.
En ook of hetzelfde gebeurd op beide brandstoffen of op slechts 1 van de 2 en dan welke.

oldford 0
badge

13 jaar

ik ga na de vakantie verder zoeken als ik terug ben zal ik het op het forum laten weten
alvast bedankt voor de info

mvg

freddie1 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Avalanche of stel zelf een nieuwe vraag.