Chevrolet US Avalanche: motermanagement lampje brand foutcodes p0300 en p0449

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.3

hallo wie kan mij helpen

ik heb vorige week een avalanche gekocht particulier
met lampje motormanagement met uit alle vertrouwen dat er een lek ergens zou zitten dat ie zijn druk kwijt zou raken ergens
nu heb ik hem gister uit laten lezen met codes als p0300 en p0449 kwamen eruit en een cilinder loopt niet mee moter shokt ook beetje staionair maar op benzine en lpg hetzelfde volgens de monteur en pouls uit baarlo moet de kop gereviseerd worden de kleppen nieuw erin is dat ook zo of kan het ook ergens anders aan liggen HOPELIJK
anders wordt het toch een duur kostenplaatje alle andere cilinders lopen wel goed mee alleen die ene niet wie kan mij helpen en misschien hopelijk toch een ander mankement


grt

ferry

freddie1

Geplaatst door freddie1 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Avalanche? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

P0449 - Evaporative Emission System Vent Valve/Solenoid Circuit
Of in het Nederlands de klep tussen motor en koolstoffilter. Als die lek is kun je vreemde klachten krijgen.
P0300 - Random/multiple Cylinder Misfire Detected
Als het 1 cylinder is die niet mee doet dan weet de motor-computer op de een of andere manier niet welke het is.
Maar het kunnen er ook 2 of meer zijn. Dan krijg je dezelfde code.

Ik zou eerst dat klepje repareren.
Kleppen zijn te controleren met een lektest. Als die gedaan is valt er weinig meer te zeggen.

freddie1 (0), 12 jaar geleden

oke ik had hem uit laten lezen bij de graaf chevrolet hij had het over 1 cilinder de 3e of 5e weet zo niet meer welke
u zei klepje reapareren u bedoelt die p0449 en waar zit dat klepje als vragen mag
en die lek test hoe voeren ze die uit en waar bij de dealer

metalux (0) PRO, 12 jaar geleden

de vent solenoid bij de Avalanche gaat vaak stuk.(P0449)
Deze hangt onder de auto in de midden achter het cardan.
meestal word hij een stukje verplaatst IVM met de LPG tank, hij zit dan net even voor de LPG tank tussen het chassis.
het is een soort tonnetje met 1 of 2 slangen erop van ong 16MMdik en een stekkertje erop met 2 aansluitingen
als je hem erafhaald kan je vaak zien dat hij kapot is ,het plastic gedeelte staat dan een beetje bol (van de roest eronder)

echter denk ik dat de 2 codes niets met elkaar te maken heb.
En denk inderdaad dat Pouls gelijk heeft
vaak zijn de kleppen verzakt.(dat zal waarschijnlijk ook de reden van verkoop zijn)
Als de kleppen nooit zijn verv met LPG kan je de klok erop gelijk zetten dat de kleppen verzakt zijn.
dit kan al na 30000 KM
ik denk dat het een kop(pen) revisie wordt
koppen liggen er zo af van een Avalanche

freddie1 (0), 12 jaar geleden

oke dank ik zal dus wel pech hebben dan en wat komt er allemaal nog bij aan materiaal pakkingen olies enzo buiten de koprevisie om om hem te demonteren monteren
en dat dat potje zal waarschijnlijk die code p0449 zijn

dank u voor u reacttie

freddie1 (0), 12 jaar geleden

ik heb vandaag de bougies vervangen had ze nog liggen dacht probeer effe maar ze zagen er allemaal het zelfde uit maar ze hadden een roestkleur is dit normaal op heeft dit met gas temaken

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Lekke koppakking? koprevisie is toch wel veel kans.... misfire... random.... meerdere misfires gehad, het schokkend lopen.... bougie 3 en 5 extra roestig????

gr

Peco Power

freddie1 (0), 12 jaar geleden

dat weet ik niet precies niet opgelet maar waren erbij extra roestige kleur en cilinder 5 of 3 weet niet precis meer maar die lieo niet goed mee maar als ik kop revisie doe wat komt er dan allemaal nog bij aan onderdelen buiten de revisie om aan pakkingen enz
en neem aan dat dit niet zelf te doen is kop eraf en erop

grt

freddie1 (0), 12 jaar geleden

Hallo devent selenoid waar zit die ergens volgens
metalux in het midden en had van iemand anders begrepen voorin maar ga morgen zoeken

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Beide koppen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk pakkingen, nieuwe bougies, nieuwe kleppen, klepzittingen, hydr stoters schoon maken, nieuwe olie en koelvloeistof....... dagje werk minimaal. kom ik toch gauw uit op een paar duizend euro........ koprevisies zal toch gauw een 700 a800 euro kosten bij en gespecialiseerd bedrijf, pakking set een 3 a 400 euro, bougies en olie en koelfloeistof een filtertje er nog bij, ook een 250 euro, dan nog ff de uren. tel maar op......



gr

Peco power

metalux (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=freddie1]Hallo devent selenoid waar zit die ergens volgens
metalux in het midden en had van iemand anders begrepen voorin maar ga morgen zoeken[/quote]
voorin is de Purge solenoid .
die zit op het inlaat spruitstuk ,die moet je niet hebben (dan krijg je DTC P0443
Evaporative Emission (EVAP) Purge Solenoid Control Circuit)

jij heb DTC P0449
Evaporative Emission (EVAP) Vent Solenoid Control Circuit

die hangt onder de auto achter het cardan tussen het chassis

metalux (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Mercury]metalux kan het sneller, maar die heeft een slavendrijver als baas volgens mij



gr

Peco power[/quote]
Wat is dat nou voor een domme sarcastische opmerking
je trekt wel erg snel conclusies.
je kent mij niet eens en al helemaal niet waar ik werk (je zal nog verbaast staan als je wist waar ik werk)
ik zit al 25 jaar in de amerkaanse auto,s (dus niet alleen trans sport)
dus ik weet heus wel waar ik over praat
Misschien komt dat ik het sneller doe dan jou omdat ik gewoon doorgaat met werken ,en niet de hele dag hier op het forum loop rond te hangen(zullen je klanten leuk vinden als je in hun tijd je tijd zit te verdoen)
Maar het zit je waarschijnlijk nog steeds dwars van de vorige keer
eerlijk gezegt denk ik ook niet waar je het over heb want lifters schoonmaken is de grootste onzin
tenzij je een lekke koppakking heb
We hebben het hier niet over een trans sport
dus houd het voortaan alleen bij discussies over trans sports en moderating

freddie1 (0), 12 jaar geleden

Oke dank ik ga hem morgen of over morgen bekijken of ie een bobbel heeft en tevens een nieuwe halen
grt

freddie1 (0), 12 jaar geleden

Ik heb een bedrijf gevonden die de kop revisie wil doen op gas klaar maken met 3 jaar garantie of 100dkm compleet inbouwen voor 2500 ex is dit duur of kan iemand anders het goedkoper ?

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=metalux][quote=Mercury]metalux kan het sneller, maar die heeft een slavendrijver als baas volgens mij



gr

Peco power[/quote]
Wat is dat nou voor een domme sarcastische opmerking
je trekt wel erg snel conclusies.
je kent mij niet eens en al helemaal niet waar ik werk (je zal nog verbaast staan als je wist waar ik werk)
ik zit al 25 jaar in de amerkaanse auto,s (dus niet alleen trans sport)
dus ik weet heus wel waar ik over praat
Misschien komt dat ik het sneller doe dan jou omdat ik gewoon doorgaat met werken ,en niet de hele dag hier op het forum loop rond te hangen(zullen je klanten leuk vinden als je in hun tijd je tijd zit te verdoen)
Maar het zit je waarschijnlijk nog steeds dwars van de vorige keer
eerlijk gezegt denk ik ook niet waar je het over heb want lifters schoonmaken is de grootste onzin
tenzij je een lekke koppakking heb
We hebben het hier niet over een trans sport
dus houd het voortaan alleen bij discussies over trans sports en moderating[/quote]
IK denk dat hier een lekke koppakking achterweg komt, maar goed, indien er geen sludge in het blok zit heb je gelijk, dan hoef je de lifters niet schoon te maken, maar ik doe het vaak wel, ik kan er nu namelijk mooi bij.....

Oh ja, ik heb je een mail gestuurd met wat uitleg over mijn werkwijze en wat verdere uitleg....

gr

Peco Power

hansDR (0), 12 jaar geleden

[quote=freddie1]hallo wie kan mij helpen

ik heb vorige week een avalanche gekocht particulier
met lampje motormanagement met uit alle vertrouwen dat er een lek ergens zou zitten dat ie zijn druk kwijt zou raken ergens
nu heb ik hem gister uit laten lezen met codes als p0300 en p0449 kwamen eruit en een cilinder loopt niet mee moter shokt ook beetje staionair maar op benzine en lpg hetzelfde volgens de monteur en pouls uit baarlo moet de kop gereviseerd worden de kleppen nieuw erin is dat ook zo of kan het ook ergens anders aan liggen HOPELIJK
anders wordt het toch een duur kostenplaatje alle andere cilinders lopen wel goed mee alleen die ene niet wie kan mij helpen en misschien hopelijk toch een ander mankement


grt

ferry[/quote]
P449 is geen probleem om hiermee verder te rijden, om dit op te lossen begint men eerst met de benzinemodule te vervangen.
Ik rij al sinds oktober 2010 met deze foutmelding, niemand heeft mij indertijd kunnen helpen zodat ik zelf een oplossing gaan zoeken ben
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Na verder onderzoek is dit een regelamtige fout die terug komt (amerikaanse fora) en enkel betrekking heeft tot USA landen omdat daar geen bezine dampen in de atmosfeer mogen komen en hiervoor dient dit systeem (p449), voor europeese landen is dit geen probleem zolang de lek maar niet te groot wordt, maar om de lek te vinden kan dit wel wat werk in beslag nemen, eerst bezinemodule en eventueel benzinetank er van onder halen enz......

Ik heb in België iemand gevonden die eerst een update gedaan heeft met originele software van GM en nadien met piraten software al deze foutcodes p0449 en p0446 gedisabeld heeft en sindsdien rij ik zonder problemen terug met het voortuig.
Ik heb mij ook een OBD2 scanner aangekocht om regelmatig eens te gaan kijken of dat er geen andere foutcodes (benzinemodule) zijn bij gekomen. Ik lees nog altijd met mijn scanner de code p0449 maar hij geeft geen waarschuwingslampje op het dashboard. Andere codes wel nog hoor want ik moet hem regelmatig eens laten afstellen wegens te arm gasmensel en dan brandt de lamp nog.

dit om te zeggen dat alle funcitonaliteiten blijven behouden maar dat men sommige foutcodes kan buiten dienst zetten
grtz
Hans

freddie1 (0), 12 jaar geleden

oke dank je hans kan dus gewoon rijden met p0449

even iets anders ik ben vrijdag nog bij een monteur geweest die had het er over om eerst de bobine te verwisselen om te kijken of het probleem zich verplaats omdat de auto motor schokte eerste bijna niets en begon toen weer harder te schokken en toen heb ik op benzine na huis gereden en toen toen schokt de moter statinair ook minimaal heb vandaag de compressie test gedaan maar of ik hem helemaal goed gedaan heb weet ik ook niet maar de achterste cilinder aan de rechter kant draaide ik de bougie eruit en daar zat zwarte aanslag op weet iemand wat dit betekent de compressie zat tussen de 8.5 en 10 bar maar zei alweetniet of dit allemaal goed gegaan is

kan mij iemand vertellen wat ik met die bougie moet moet ik toch bobine gaan verplaatsen om te kijken of het probleem zich verplaats of is het toch de kop

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Avalanche of stel zelf een nieuwe vraag.