close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: olie en bruine smurrie in radiator en motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4 V6

hallo Chevyfans, heb een transport gekocht enige weken geleden, volgens de verkoper is de koppakking vervangen, is ook zo volgens de garage, maar er zit bruine smurrie met olieresten in het koelsysteem, ook op de peilstok zit die bruine troep, de auto loopt goed en regelmatig, is 1 keer warm gelopen, ook in het bijvulvat voor koelvloeistof zit die troep, de oliekoeler is ook goed volgens de garage, iemand zoiets meegemaakt?
heeft iemand misschien een oplossing
alvast bedankt

Geplaatst door

paultransport (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goed, in mijn antwoord op je mail heb ik je al wat aangegeven, maar ik zal hier nog even wat uit de "doeken "doen over deze motor.
Verkopende partij heeft inderdaad de koppakking vervangen (weet ik zeker) en ik ga er van uit dat hij daar de kennis voor heeft.
Deze motoren ontluchten erg moeilijk, dit komt doordat er ook achterin een kachelgedeelte zit . Dit verklaart waarschijnlijk het warm lopen.
De motor is inwending enorm vervuild, dit is een gevolg van langere tijd doorrijden met een slechte v-pakking/koppakking. Het systeem moet gespoeld worden, zodat die zooi er uit komt. Zelfde geldt voor het olie gedeelte van de motor, hier is ook veel sludge aanwezig. Deze zul je ook moeten reinigen door bijvoorbeeld een keer extra olie te verversen. of misschien wel 2 keer.
Het systeem kunnen ze bij de garage waar je hem nu hebt staan op druk zetten en controleren of de druk wegzakt, in dat geval heb je dus ergens lekkage, kan wederom een koppaking, de v-pakking (inlaatspruitstuk) of een kromme dan wel gescheurde kop zijn. Informeer bij de verkopende partij of de kop gevlakt is.
Een auto kopen via internet bij een particulier, betekent dat je extra alert moet zijn en dus zelf ook even goed de olie, koelvloeistof etc etc moet bekijken. Indien de auto goed rondloopt en er zo aan de bougies niets te zien is, en er geen drukverlies optreed bij het afpersen, is het gewoon een kwestie van een ernstig vervuild koelsysteem (en in het oliegedeelte) dus reinigen en hopen dat het dan weer goed is.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

hoi Peco, ik heb je e-mail ontvangen, de garage is dus nu de boel aan het reinigen en het ziet er goed uit, vandaag ga ik er even kijken, laat ik je nog even weten over de resultaten, maar de verkopende party is wat ik al schreef zo een halfbakken monteur, want alles zat ook los, expantievat, accu, alles half afgemaakt zeg maar, dus na vervangen van de koppakking ook niet schoongemaakt, dus maak me zorgen, ik hoop dat het goedkomt, je hoort van me hoe het afgelopen is,

groeten Paul

paultransport 0

15 jaar

Hoi Chevy fans, de oplossing is daar, ene Tommy van Hyves schreef over een defecte warmtewisselaar, en die is inderdaad de oorzaak, met de tip van peter (nog bedankt daarvoor) om de vuiligheid te reinigen met soda werkt super, wel een paar nieuwe slangen hier en daar maar daar ontkom je niet aan, de warmtewisselaar is een vrij kostbaar ding (rond de 400 euries), maar hij wordt nu omgeleid, hier in nederland heb je dat ding niet echt nodig, alleen als het vlink gaat vriezen, dus ik heb ervoor gekozen om hem om te leiden, scheelt een bak geld, dus ik hoop dat ik nu kan genieten van het rijden in de Transsport, iedereen bedankt voor de tips en vooral Peter voor de aandacht, leuke site trouwens hier, echt handig, ik kom af en toe nog kijken, misschien kan ik ook iemand ergens mee helpen, groeten Paul

paultransport 0

14 jaar

Warmte Wisselaar.

Dit is een apparaat welke dienst doet als hulpmiddel om de motorolie sneller op temperatuur te krijgen, en ook om de motorolie te koelen.

Werkt alsvolgt:

Koude motor > koelvloeistof warmt sneller op als Motor olie, door de warme koelvloeistof te gebruiken om de motor olie vlotter op temperatuur te krijgen heb je dus eerder de motor VOLLEDIG op bedrijfstemperatuur, met als gevolg minder slijtage en verbruik en Uitstoot.

Warme motor > Motorolie kan warmer worden als koelvloeistof (bij goede werking koelsysteem), doordat de koelvloeistof nu kouder is als de motorolie zal deze de motorolie doen koelen, om oververhitting ervan te voorkomen, en hiermee de kans op motorschade aanzienlijk te verminderen.

Mocht je van plan zijn langere ritten te gaan rijden met de auto, of met een aanhanger gaan rijden, zal ik je TEN STRENGSTE aanraden deze warmte wisselaar te laten repareren.

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Hoi Willem,

Bedankt voor je reactie, ik rijdt eigenlijk alleen kleine afstanden, misschien 1 of 2 keer per jaar naar Polen, dat is 900km vanaf hier, en misschien neem ik je raad aan en plaats ik een warmtewisselaar ter zijne tijd, ik zie wel, bedankt voor je tip,

Paul

paultransport 0

14 jaar

Hoi Paul,
Deze warmtewisselaars zijn relatief goedkoop te verkrijgen op de sloop kosten ca 40-80 euro.
Gewoon een us gespecialiseerde sloper voor het beste resultaat er zit een grote bekende in Amsterdam , wel erop letten dat de aansluitingen niet verbogen zijn tijdens het uitbouwen.
Groet Danny

dannymdouma 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.