Chevrolet US Trans Sport: Brandstofpomp

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

Iemand enig idee voor een goed alternatief?

Symptoom: Auto start niet meer op benzine. Wel op gas.
Brandstofpomp loopt niet.
Getest: Relais, deze werkt.
Connector onder de bodem achter de bestuurdersstoel. Deze geeft signaal van het relais goed door.
De pomp hoor ik niet de vereiste twee seconden lopen als het kontaktslot omgedraaid wordt.

Complete pomp kits zijn stervens duur.
In de US vond ik een TRE-382 OEM Replacement Fuel Pump voor $50,- wat een stuk schappelijker is.

Iemand enig idee voor een Nederlands/Belgisch alternatief ?

Link: TRE-382 OEM Replacement Fuel Pump
http://images.google.be/imgres?imgurl=ht...

steenes

Geplaatst door steenes (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Voor $65 of $79 dollar inclusief verzendkosten bestel je hem toch in de USA? Komt misschien nog wat invoerrechten bij, maar de dollar is niks waard op het ogenblik.

Heb je al eens geprobeerd om rechtstreeks 12V op de pomp te zetten? B.V. op de connector achter de stoel.
Of relais uitnemen en dan 30 en 87 door verbinden (liefst met een zekering).
Anders een proeflampje op de connector onder de stoel op de kant die van het relais komt, kun je zien of deze 2 seconden aan gaat.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je wel het brandstoffilter gecheckt? deze zitten soms zo dicht dat de pomp niet kan pompen. haal de slang eens los voor het filter , even een flesje aan de slang en dan ff iemand anders de auto op contact laten zetten, pompt ie dan wel? Een brandstoffilter vervangen is ook simpeler dan de pompuit de tank vissen. controleer ook even je brandstofdrukregelaar, meestal ziijn ze lek en loopt het door, maaar ook die kan helemaal vast zitten.

Heb je dit uitgesloten, ga daan maar uit van een pomp. Zorg er voor dat je altijd een kwart in de tank houdt, de pompen gaan stuk van het droog draaien!!!

gr

Peco Power

steenes (0), 14 jaar geleden

Inderdaad Old ford,
ik heb al geprobeerd om een rechtstreekse 12 volt verbinding te maken met de connector (deel naar de pomp toe) achter de bestuurdersstoel onder het chassis. Aangezien de pomp daarbij ook geen geluid geeft sterkt het mijn vermoeden dat de pomp de geest gegeven heeft.
De goedkoopste oplossing is inderdaad rechtstreeks importeren lijkt mij. Hier in de Nederland en België ben ik nog geen leverancier tegengekomen die het pompje los verkoopt.

steenes (0), 14 jaar geleden

Mercury,
het brandstoffilter zal ik morgen nakijken.
Je laatste opmerking over het drooglopen geeft mij het gevoel dat de pomp kapot is.
Ik rij namelijk op gas en de laatste tijd heeft er verdomd weinig benzine in de tank gezeten.

Het checken van de drukregelaar, is daar een eenvoudig trucje voor?
De Haynes spreekt over een drukmeter maar die heb ik niet echt voorhanden.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb wel een paar adresjes, maar kan hier weg niet mailen dus maar weer wat gratis reclame voor een paar grossiers.

www.tyra.nl , www.mpvparts.com , www.pch.nl , www.vanderbergusacars.com, www.catalina.nl, www.cpusaparts.nl

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.