Chevrolet US Trans Sport: Ontluchten, trillingen, veren, mijn problemen..

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,4 awd

Hallo allemaal,.

Roy hier,. Sinds kort baasje van een leuke chevy transport voor mijn gezin,. 4 kids!
Toen ik de auto kocht wist ik dat er wat problemen waren maar de handige harrie die ik denk dat ik ben
dacht het allemaal wel te kunnen fiksen...

Paar problemen,. Het ontluchten... Waar zitten in hemelsnaam die ontluchtings ventielen en hoe zien ze
Eruit? Ik weet dat de voorkant wat hoger moet enzo maar ziet er zo stom uit als ik mijn chevy met de voorwielen op de stoep staat en ik niet weet wat te doen.

Als ik door een rechte bocht ga hoor ik achter iets aanlopen,.kan dit een wiellager zijn? Zo ja hoe check ik dit?
Zo nee, hoe kom ik er dan achter wat het is? Als ik aan te banden trek / duw en er zit speling op waardoor is dat?

De lamdasonde,. Is volgens de experts kapot,. Wat doet dit dingetje en waarom kost dat 150,-?

De lucht vering,.. Kun je die instellen / oppompen?

Zit er op de standaard radio een aux in op?

Trillingen op het stuur bij remmen? Schijven voor krom?

Sorry voor de vele vragen maar ga jullie met foto als ik oplosingen heb op de hoogte houden.

Royblom

Geplaatst door Royblom (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 10 jaar geleden

Sorry Roy , maar gezien de vraagstelling is het niet verstandiger om er iemand bij te halen die iets verder is qua kennis als niveau handige harry
Ben bang dat we heel veel gaan uitleggen , en heel lang bezig zijn om de diverse problemen opgelost te krijgen.
Voorkant zo hoog mogelijk , zodat systeem zichzelf ontlucht , mede via nippels
Speling op wiel , is vaak een defect wiellager.
Lambdasonde regelt de mengsel verhouding , en tja ze zijn er nog veel duurder.
Controleer eerst eens of de luchtbalgen nog wel heel zijn.
Aux geen idee , zit er geen gaatje in het front waar een plug in kan ?
Trilling in het stuur is inderdaad vaak kromme remschijven
Maar het wachten is op de echte hulp.

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

Tsja, Handige Harrie....

voordat je dingen gaat doen, of voordat ik je aanwijzingen ga geven waar iets zit en hoe, wil ik eerst ff wat dingen weten.

1
Ontluchten, waarom? is het koelv;oeistof pijl te laag en moet er constant koelvloeistof bij?
dan is ontluchten zinloos, want je zult eerst het lek boven water moeten halen en dat dichten.. (endat kan van een lek slangetje tot een lekke koppakking zijn......)
de nippeltjes zitten gewoon bovenop , sleuteltje 7, 1 boven de waterpomp (ongeveer) en 1 bij het thermostaathuis.

2.
Rechte Bocht ????????? die ken ik niet, maar je zult een bocht naar rechts bedoelen. wiellager kan, maar ook je differentieel, want je hebt een versatrek en die differentielen willen graag lawaai maken, dit meestal door een tekort aan onderhoud, let op, hier moet speciale olie in, net als in de tussenbak, en dat is hele dure olie!!!

Lambdasonde, waarschijnlijk obd code p0135, voorste lambdasonde regelt je luchtverhouding, voor je inspuiting, geen goede waarde geeft een hogere inspuiting, hoger verbruik, motormanagement lampje aan en een apk afkeur bij foutieve co waardes..... tis een stukje electronica, is moeilijk bereikbaar, en bij de versatrek al helemaal.....en kost dus gewoon geld....

luchtvering werkt middels een heveltje onder de auto, vaak afgebroken, weggerot, hierdooor pompt de compressor door en gaat ie vanzelf stuk....... de schokbrekers zelf zijn ook vaak lek,,,, vervang ze bij bosjes....

standaard radio heeft volgens mij geen aux in (heb hier alleen een omgebouwde staan, dus ff naar buiten lopen en kijken heeft geen zin, moet ik eerst bij de anderen kijken)

Trillen, heel vaak slecht gangbare geleidepennen van de remklauwen, waardor op het schijfoppervlak, roestplekken zijn ontstaam, deze geven trillingen in het stuur. (ook kromme schijven wel eens gezien....)

Zit wel wat werk aan, maar is allemaal op te lossen..

gr

Peco Power

Royblom (0), 10 jaar geleden

Was inderdaad een lek in het koelsysteem, inmiddels opgelost dus wil hem nu ontluchten maar
Weet niet waat de nipples zitten.

Snap het antwoord niet echt goed van lucht vering,. Kan ik dat niveau regelen? Zo ja hoe? Het heveltje maar hoe ziet dat eruit en waar zit het?
Lambdasonde zie je toch zo zitten als de auto op de brug staat voor onder de moter?

Bedankt voor de antwoorden !!

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

Als je een versatrack hebt kun je niet bij de voorste lambdasonde....ondanks dat je hem ziet zitten. sterker nog, om de bougies te wissellen bij een versatrack, moet de uitlaat er onderweg, en die moet je dus doorzagen, anders wil dat niet.... lambda sonde moet je ook met een speciale dop eruit draaien.....

de nippels zie je zo zitten, 2 kleine nippeltjes bij de waterslang vamaf de waterpompm de andere sit bij de thermostaat

nivo kun je niet regelen, tenzij het al eens verkloot is door een zuinigerd......

gr

Peco

Royblom (0), 10 jaar geleden

Dus als ik er nieuwe bougies wil in hebben moet ik de uitlaat doorzagen??
Wat bedoelde je dan met dat heveltje betreffende de luchtvering?

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

het heveltje bepaald het nivo zit gekoppeld aan een kastje met electronica, dat geeft signaal naar de compressor als de auto te laag staat.... compressor pompt lucht in de luchtschokbrekers, carrosserie van de auto gaat omhoog, heveltje verstelt en bij het gewenste nivo syopt de compressor.... dat heet nivoregeling......

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

en ja, de voorpijp moet aan de kant ivm de tussenbak, vanaf de fabriek is dat 1 geheel tot aan de kat, dus doorzagen en weer aan elkaar verbinden met een pijpverbinder....anders krijg je de achterste 3 bougies er niet uit.....

Royblom (0), 10 jaar geleden

Dus in plaats van luxe van de versatek staat versatek eigenlijk
Voor probleem geval! Vind het nogal wat dat je je uitlaat moet doorhakken
Om de bougies te vervangen...

Royblom (0), 10 jaar geleden

Dus hij verbruikt meer nu dat de lambdasonde defect is!?
Iemand nig een adresje voor een leuk tweedehandse

Royblom (0), 10 jaar geleden

Moet trouwens voor dat ontluchten de auto draaien en de kachel aan of
Gewoon uit staan!?

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

ik zie het al..... wel Chevrolet rijden, maar weinig er voor over hebben..... een 2 e hands lambda sonde?????
de auto warmdraaien, dan uitzetten, ff wachten en dan ontluchten.....

ik zal je uit de droom helpen, een wiellager kost exclusief plaatsen al gauw een 175 euro, is 2 e hands niet te krijgen, want krijg je er niet heel uit... zit ook je abs in trouwens...
lambdasonde ongeveer een 150 euro zonder montage... en zo doorrijden kost je op een bepaald moment misschien wel de katalysator....
Je allwieldrivesysteem heeft service nodig, en de olie die in het differentieel en in de tussenbak moet, kost iets van 50 euro per flesje....en dat zijn geen literse flesjes...en zo gaan we door met deze autos. het 4 wiel aandrijvingssysteem geeft veel weerstand, dus reken maar gewoon op een verbruik van 1 op 5 a 6...als je voorzichtig rijdt... en dat moet je doen met deze autos, want een zware rechtervoet geeft je een hoop kans op dure reparaties.....

Ik rijdt al jaren erg gelukkig met deze auto's, maar goedkoop zijn ze niet, dan moet je een ander merk nemen....

gr

Peco Power

Royblom (0), 10 jaar geleden

Nog even een vraag,. De radio in de chevys, is dat een dubbel din maat of pas dat niet?

nero987 (0), 10 jaar geleden

Mits de nodige adapter kan je daar een dubbeldin inkrijgen ja.

Royblom (0), 10 jaar geleden

Adaptor.. Voor de stroom en boxen aansluiting?

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

2 din past, maar vergt enige aanpassing, het is eigenlijk 1,5 din.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.