Koelwater temp op het dashboard werkt, echter als het koelwater warmer wordt moetende 2 fan's in serie gaan lopen en bij hoge temp paralel. Echter dat werkt dus niet meer.
De relais (3 stuks) werken (zijn nl. al vervangen). En als ik de fans direct aansluit op de accu werken ze alle 2 dus zijn die ook niet kapot. Nu is het zo dat hij vanuit de computer word aangestuurd, of daar zit iets fout of volgens Chevrolet NL de massa verzamelpunt. Nu heb ik hiervoor een aanwijzing gekregen zoals 5 cm daar en 8 cm van die kant maar ik kan daar nergens een massapunt vinden (of ik kijk verkeerd).
LEES de auto heeft al eens een hele dag in de garage gestaan (Saab Breda, Chevrolet dealer) maar daar is het probleem niet gevonden en werkt het dus tot op heden nog niet
En het is best wel lastig rijden want in de stad zit je zo op een warme motor
kan iemand mij hierbij helpen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er zitten 2 maxi fuses in de zekering kast onder de motorkap,cool fan 1,en cool fan 2,deze zijn 30ampere,heb je deze al gecontroleerd,
paul
[quote=thebandit]er zitten 2 maxi fuses in de zekering kast onder de motorkap,cool fan 1,en cool fan 2,deze zijn 30ampere,heb je deze al gecontroleerd,
paul[/quote]
Paul
De garage heeft de auto al een dag gehad en niets kunnen vinden.
Vervangen zijn de 2 zekeringen van 30 amp en de hoofdrelais.
Volgens de garage werkt de voeler in het blok (gecheckt via de motor PC) wel, maar je begrijp 1 hele dag mijn auto kwijt bij de garage en niets opgelost. Dan ben ik geen blij man
Will
17 jaar
In stand low speed fans dus 1e stand is cool fan relais 1 ingeschakeld dus op positie 85 en 87 (van het relais) moet 12V staan.Op positie 86 en 30 moet een massa staan (gemeten als relais er niet in zit). Staat er op positie 86 geen massa dan komt het signaal vanuit de computer niet aan in het relais.Als er op positie 30 geen massa staat heeft de fan ook geen massa(deze massa wordt door de motor heen gemeten). Die massa moet de fan krijgen van cool fan relais (geen nummer).Dit is alleen voor stand low speed het gaat dus een erg lang en onduidelijk verhaal worden als ik de rest ook ga omschrijven. controleer eerst of er geen vocht/corrosie in de zekerigskast onder de motor kap zit en of relais 1 een massa signaal vd computer krijgt.Als alles klopt zet relais 1 12V op positie 30 naar de rechter fan motor toe (witte draad) en moet er een massa op de blauwe draad staan.
[quote=vd Lans]In stand low speed fans dus 1e stand is cool fan relais 1 ingeschakeld dus op positie 85 en 87 (van het relais) moet 12V staan.Op positie 85 en 30 moet een massa staan (gemeten als relais er niet in zit). Staat er op positie 85 geen massa dan komt het signaal vanuit de computer niet aan in het relais.Als er op positie 30 geen massa staat heeft de fan ook geen massa(deze massa wordt door de motor heen gemeten). Die massa moet de fan krijgen van cool fan relais (geen nummer).Dit is alleen voor stand low speed het gaat dus een erg lang en onduidelijk verhaal worden als ik de rest ook ga omschrijven. controleer eerst of er geen vocht/corrosie in de zekerigskast onder de motor kap zit en of relais 1 een massa signaal vd computer krijgt.Als alles klopt zet relais 1 12V op positie 30 naar de rechter fan motor toe (witte draad) en moet er een massa op de blauwe draad staan.[/quote]
Mijn is het duidelijk hoor.
Wat ik heb gedaan (motor uit, contact aan) dan heb ik (met relais 1 eruit) gemeten op nr 85 (DEZE KLOPT 12 V)
Meet ik op positie 30 (van relais 1 die eruit is) dan heb ik GEEN 12 Volt
Ik kan niet zien of er corrosie zit (zo wat ik kan zien is alles droog en goed)
Dus vertel verder wat er moet gebeuren ;-)
Will
17 jaar
PS: als ik een extra massa aanleg op de rechter witte draad van de fan en relais 1 er weer in gaat hij lopen (lees contact aan en motor uit) serie dus (2 fan draaien)
17 jaar
Als je een fax hebt fax ik het schema door dat is makkelijker dan alles te omschrijven. kan het schema helaas niet mailen.
Nee sorry geen fax meer ;-(
Kun je niet stuk voor stuk uitleg geven, ik bedoel nu is het ook gegaan en een schema heb ik ook (toen) van de garage gekregen. Volgens hun zit het in de motormassa knooppunt 14. Maar dat knooppunt kan ik dus nergens vinden (de garage trouwens ook niet). En is/was mijn vraag hoe kunnen we deze omzeilen dus een nieuwe massa aanleggen en waar moet ik die op aansluiten?
ENNNN hoe kan ik zien of meten (dat als de motor wel loopt en warm is) waar en op welk punt er spanning op moet staan (dan kan ik dus kijken of er inderdaad een schakeling plaats vind vanuit de (auto)computer
(je kunt me evt ook direct mailen hoor wtjasanders#orange.nl waarbij # vervangen voor @)
17 jaar
Bel anders overdag even vraag naar Bart 0174247364
TOPIC mag gesloten worden
7 jaar
graag oplossing
(storing niet verholpen auto is verkocht)
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar