Mijn Chevrolet Kalos 2006 gaat stotteren en inhouden bij lage snelheid en meestal in de 2 en 3 versnelling.
Bobine .bouchies en kabels vervangen,gasklep en dergelijk schoongemaakt. hij doet het niet altijd maar wel vaak,
Ga ik harder rijden dan vijftig of daar boven is het goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je dit alleen op gas of ook op benzine (na een dag rijden op benzine)?
Hij heeft het ook op benzine,ook als ik heel lang op benzine heb gereden
9 jaar
Is de auto al eens uitgelezen en zijn de signalen van de diverse sensoren al gecontroleerd?
dit zal ik even aan de monteur vragen.
9 jaar
Hier ben ik weer,vanmorgen even naar de winkel,auto neergezet,boodschappen ingeladen.en weg gereden en hij begon in te houden en moest ik veel gas geven om weg te rijden,en ook bij het schakelen heel veel gas geven,en als ik geen gas gaf ging hij in houden.
Toen wij naar de winkel reden geen probleemen,tot aan de garage ,,auto neer gezet even wachten op de monteur om even te rijden.
motor uitgezet tijdens het wachten,samen een half uur gaan rijden geen enkel probleem.terug de motor uitgelezen geen enkel fout,dus nu maar weer blijven rijden
we hebben het eerder gehad dat schokken,even stoppen motor uit,weer starten en het was weer goed.
9 jaar
Het lijkt er een beetje op alsof je misfires krijgt (ontbreken van verbranding) en dat er dan 1 of meerdere injectors worden uitgeschakeld.
Na een herstart werken de injectors weer mee, totdat er weer misfires gezien worden.
Snap ik alleen niet waarom er geen foutcodes uitgelezen worden.
Wie leest er uit? De Chevrolet dealer of een gewone garage (niet merk gebonden)?
Indien het laatste, waar leest die garage mee uit? Merk en type van het uitlees apparaat als je dat weet.
Gaat de MIL (motor foutlamp, engine check) branden of knipperen tijdens het rijden?
Gaat deze MIL wel aan als je het contact aanzet?
Is de motor elektronika standaard of is deze "gechipt"?
Het is een gewone garage..De rest moet ik even bij de garage vragen .er gaat geen lampje branden tijdens het rijden Een poosje geleden was er wel een fout code
P0300.maar nu niet meer.Vanmiddag nog uit gelezen.
Wat zou er aan de injectors moeten gebeuren dat ze weer goed gaan werken?
Of moet ik nog eens naar een echte dealer gaan ,en waar vind ik die.
9 jaar
Aan de injectors? Waarschijnlijk niets.
Het uitschakelen is een doelbewuste actie door de motor-computer om je dure katalysator te beschermen.
De foutcode die je een tijdje geleden had (P0300) geeft aan dat er misfires geweest zijn zonder een specifieke cylinder te noemen.
Met google kom je een heel eind Kijk hier eens:
http://www.gmk.chevrolet.nl/contact/zoek...
http://www.autoweek.nl/dealergids?merk=D...
even naar de winkel ging prima.toen terug begon hij alweer stortteren, meteen gestopt motor uitgezet en even wachten en weer gestart en niks meer aan de hand,dus dat herstarten helpt wel, maar wat is er aan te doen,want het is wellastig als je op de snelweg bent en geen vlucht heuvel hebt.Of een uitwijk mogelijkheid hebt.
Bedankt voor de websites.
9 jaar
Wat er aan te doen is, is zoeken naar de oorzaak. Lijkt me werk voor een professional met de juiste kennis en apparatuur.
Als de fout dan eenmaal is gevonden, deze repareren/hersatellen.
Doorrijden is niet echt een optie, op deze manier sneuvelt de dure katalysator ook nog.
Bedankt tot zover,zal het nu verder met een Dealer moeten doen,heb er 2 gevonden in Leeuwarden-Heerenveen, als het gerepareerd is zal ik het naar jullie doorgeven of jullie moeten nog iets weten?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar