close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Chevy Van 1998: Rechter raammotor vervangen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Vermogen (kw): 140

mij is gevraagd om eens naar een niet werkend elektrisch raam te kijken van een chevy g20. Hoewel enige sleutelervaring, ken ik deze Van niet.

Na het verwijderen van het deurpaneel, kwam ik al snel tot de conclusie dat de motor stuk is (wel spanning, geen kick meer van de motor zelf).

Verder zie ik een behoorlijk grote veer en dat de plaat vastgeklinkt zit aan de deur. De motor zit met 3 moeren vast, maar er was geen beweging in te krijgen na het verwijderen van deze 3 bouten. Door de aanwezigheid van de behoorlijke veer ben ik even niet verder gegaan.

Sowieso lees ik her en der dat je alles eerst vast moet zetten vanwege die veer. Gaatje boren en boutje indraaien etc. Klinkt als een hoop werk voor een raammotortje.

Klopt het dat de hele plaat met klinknagels los moet en zo ja, welke bouten kan ik achteraf gebruiken om het weer vast te zetten?

En, is de motor zo te verwijderen of zijn er nog speciale handelingen (zoals vastzetten veer) nodig? Zo ja hoe?

De klus vind op locatie plaats en aangezien ik onmogelijk al mijn gereedschap mee kan nemen, wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn.

Laatste vraag: hoe kom ik achter een part number en waar te bestellen? Ik heb enkele sites gevonden maar geen van allen heeft een product onder de categorie raammotor..

Alvast bedankt!

Geplaatst door

sanscorp (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb geen ervaring met dit type, maar wel met raammotoren in het algemeen. Als er nog wel spanning op het motortje komt, tik dan eens met een hamer tegen de motor (voor en tijdens het afwisselend omhoog en omlaag bedienen er van). Het vet in de lagers kan opgedroogd zijn en de koolborstels kunnen tegen de lamellen geplakt zitten. Met een beetje geluk staat hij vast en komt hij hierdoor los. Zeker als het motortje warm wordt heb je een kans omdat hij dan (nog) niet doorgebrand is.

Inspuiten met WD40 (of iets soortgelijks) kan ook helpen. Ook kan het raam zelf vast zitten in de deurrubbers: gewoon overal WD40 op spuiten (binnen en buitenkant) en in laten trekken. Het glas kun je later altijd weer schoon maken. Wel even de bekleding afdekken met kranten oid.

Het is misschien niet erg natuurlijk om dit probleem met een hamer aan te pakken, maar aan de andere kant, stuk is hij toch al.

jvr 0

8 jaar

Stond nog open.. raammotor vervangen en kort daarna kapte het blok er mee.

sanscorp 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.